Sommige zadelmakers werken alleen met bepaalde merken zadels en als er tussen die merken geen zadels geschikt voor een korte rug zit, heeft het voor mij geen zin om naar die bepaalde zadelmaker te gaan omdat ik dan een consult moet betalen met het resultaat dat ik een andere zadelmaker op moet zoeken die wel geschikte zadels heeft en wie weet hoeveel zadelmakers ik dan af moet
. Dan besteed ik liever dat extra geld voor een goed zadel. Ik ben op zoek naar een dressuurzadel met een diepe zit en veel wrong.
Mijn vraag is welk merk zadels zijn geschikt voor paarden met een korte rug? Dan heb ik een beetje een idee naar welke merken ik moet zoek en ik kan kijken naar zadelmakers die deze merken zadels verkopen.

Werkelijk een rugblessure ? Hoe is het zover kunnen komen dan ? Gaf paardlief geen enkel signaal van discomfort ? 
Was gemaakt voor mijn brede PRE met korte rug, maar ondanks dat ik de kortste versie kussens genomen had, bleek dat zadel toch niet te matchen met mijn spaanse vent
Zit wel als een huis...echt heel fijn zadel voor de ruiter, maar ik heb er dus geen paard voor 
Hier is dat Schutte zadel echt de beste aankoop geweest die ik ooit gedaan heb in zadelland...alsook de service.
. Ik denk dat dit mijn zoektocht ook al iets makkelijker maakt