discussie wintec moet altijd passen..!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

discussie wintec moet altijd passen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 08:56

ik ben zo wie zo van onderstelling dat je altijd moet passen voordat je een zadel koopt
maar nu heb ik met iemand een discussie dat een wintec altijd past vanwege de verwisselbare boom..nou dat vind ik dus van niet.

wij willen een wintec springzadel passen
mijn haflinger heeft een wide versie vhz met een lila/witte boom
2 jaar geleden lag een springmodel net niet goed op inmiddels uitgegroeid afgevallen en gespierd
nu kan ik om de hoek een halen is toch logische dat ik hem wil passen (uiteraard na betaling)
want misschien past hij nu wel met de witte boom het springmodel

volgens mij ligt het ook puur aan de rug en het model van wintec
sommige paarden kunnen nog genees wintec hebben omdat ze dat merk niet passen
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 17-04-15 08:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Marjo89

Re: discussie wintec moet altijd passen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:57

Nee hoor mijn ervaring is eerder dat wintec heel vaak NIET past.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:58

Nee ook wintec past niet altijd. Hij zal net zo vaak niet passen als ieder ander zadel. Pasvorm is van meer factoren afhankelijk dan enkel de verwisselbare boom

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:03

Nee hoor Wintec past absoluut niet op ieder paard :j
De voorboom is passend te maken op zo goed als alle paarden maar de pasvorm van het zadel en bovenal die van de kussens welke niet te veranderen zijn maakt het in mijn ogen juist een zadel wat heel moeilijk passend te krijgen is.

Ik heb ook lang rondgereden met een Wintec IW, waar ook verteld werd hiermee kun je voorruit kan je paard groeien in zijn bespiering zonder dat je een nieuwe zadel hoeft, helaas niets was minder waar.

Tessxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:05

Ik geloof dat zelfs bij informatie van Wintec staat dat deze op 8/10 paarden past ongeveer. Dus 2/10 niet en dat is nog vrij veel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:05

Mijn paard wisselde tussen zwarte boom tot witte boom maar passend heb ik hem maar kort gehad. De combinatie van brede schouders, spieratrofie bij de schoft en hoge schoft maakte dat het niet passend meer te krijgen was.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:08

thanks was hier dus naar op zoek deze antwoorden

hij is bijna 7 en uitgegroeid vetkwabben zijn weg loopt al vrij hoog in de dressuur dus zijn spier ontwikkeling heeft hij ook al aardig
en idd we hebben 3 keer een andere boom moeten vervangen

eerste zomer was het echt vreselijk was op vakantie geweest 3 wk bij terugkomst leek het wel of hij 100 kg zwaarder was geworden haha,, boom vervangen naar groter maat later weer terug vervangen.
moet moet zeggen en springmodel met een boommaat 33/34 moeilijk te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:10

Fijn dat dit over mij gaat, maar ik heb nooit gezegd dat een wintec altijd past ;)

Want dat is niet zo, je bent alleen zo brutaal om allemaal vooroordelen te trekken en beledigd dat ik geen vertrouwen meer heb in het laten passen.

Hebben hier ook geen discussie over gevoerd want ik heb alleen geantwoord met er zit cair bij en de wrongen zitten er nog op.

Schijnt maar weer dat je blijkbaar boos bent omdat ik geen vertrouwen in je heb.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:24

Het is hoe jij het zelf ziet
Zijn je eigen woorden van het moet passen
Optie kom zelf langs heb ik ook nog gevraagd Je woont om de hoek

Ik zie overigens nergens staan dat ik boos ben
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 17-04-15 09:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:26

Ik ben niet zo'n fan van wintec. Mijn ervaring is juist dat de zadels helemaal niet zo goed passen op de meeste paarden. De vorm van de kussens is namelijk erg vreemd bij de zadels die ik heb gezien. Daarnaast heb ik nog nooit op een wintec zadel gezeten dat echt lekker zat..
We hebben er nu een op de manege liggen met echt rare verhoudingen, behoorlijk lange kussens maar een ontzettend smal kussenkanaal. Daar komt dan ook nog bij dat de kussens eerder hol dan bol zijn, dus krijg je drukverdeling op twee punten ipv de hele lengte.. Ik kan me eigenlijk geen paard voorstellen waar dit zadel op zou passen..

Dus ik zou het zeker laten passen, maar nog liever gewoon voor een ander merk gaan :Y)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:28

Femek2902 schreef:
Ik ben niet zo'n fan van wintec. Mijn ervaring is juist dat de zadels helemaal niet zo goed passen op de meeste paarden. De vorm van de kussens is namelijk erg vreemd bij de zadels die ik heb gezien. Daarnaast heb ik nog nooit op een wintec zadel gezeten dat echt lekker zat..
We hebben er nu een op de manege liggen met echt rare verhoudingen, behoorlijk lange kussens maar een ontzettend smal kussenkanaal. Daar komt dan ook nog bij dat de kussens eerder hol dan bol zijn, dus krijg je drukverdeling op twee punten ipv de hele lengte.. Ik kan me eigenlijk geen paard voorstellen waar dit zadel op zou passen..

Dus ik zou het zeker laten passen, maar nog liever gewoon voor een ander merk gaan :Y)

Nieuwe model zijn platter qua kussens..
Ik wilde gewoon eerst weten of hij dit model überhaupt pas.
Ga idd niks kopen wat niet past wat heb ik er aan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:33

heeft de koper lekker pech! genoeg wintecjes te koop die je vast wel mag passen

het past echt niet altijd! Deze week mijn dressuur winec nog verkocht en vorig jaar mijn springzadel wintec omdat de kussens te lang waren voor mijn korte paardje

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:37

Ik heb begrepen dat de wolgevulde modellen wel goed aan te passen zijn. Zonder cair dus. Klopt dat?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 17-04-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:37

Er zit idd wel pasverschil tussen de oude en nieuwe zadels van Wintec. De oudere versie paste bv mijn merrie niet, de nieuwere daar in tegen wel en liggen prima. Mijn merrie heeft veel ontwikkeling meegemaakt qua groei en spier opbouw, ondanks dat en de aanpasbaarheid van de nieuwe type's heb ik geen enkel pasprobleem gehad eerlijk gezegd.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:40

Wol zal altijd beter aan te passen zijn als cair, maar dat wil niet zeggen dat een zadel met cair niet aan te passen zou zijn, alleen net ff wat minder dan de wol gevulde versie.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:43

Een zadel past niet alleen doordat de boom de goede maat is natuurlijk..
En opvullen kun je alleen als het zadel toch wel al redelijk goed ligt, je kan daar ook niet alles mee veranderen.
Voor mijn paard zou het ook niet passen, omdat hij een korte rug heeft.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:46

Beloven schreef:
Fijn dat dit over mij gaat, maar ik heb nooit gezegd dat een wintec altijd past ;)

Want dat is niet zo, je bent alleen zo brutaal om allemaal vooroordelen te trekken en beledigd dat ik geen vertrouwen meer heb in het laten passen.

Hebben hier ook geen discussie over gevoerd want ik heb alleen geantwoord met er zit cair bij en de wrongen zitten er nog op.

Schijnt maar weer dat je blijkbaar boos bent omdat ik geen vertrouwen in je heb.

Je weet wel dat niemand wist dat dit over jou gaat totdat jij op deze manier reageerde.
Sterker nog het hoeft helemaal niet over jou te gaan,
kan best dat ts met mij een discussie hierover heeft gehad en daarna navraag deed op bokt. :D
Het is niet verboden om iets waar je over twijfelt aan anderen te vragen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:51

Natuurlijk niet. Voor een passend zadel is niet alleen de boommaat van belang. .. Denk bijvoorbeeld ook aan de breedte van het tussenkanaal.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:54

Klopt idd van die kussens wintec valt een maat groter de mijne past ook geen 18 Inch
Het nieuwe model qua kussens met die kleine kuiltjes onder de kussens zijn platter wervel kanaal is wat breder maar Hoe valt de schouders partij dat weet ik niet bij de gewone versie .Ik heb toen een Met suède zit vlak gehad kussens afgerond nou hij sloot niet aan..Hij was Nog wel erg in spek op zijn schouders en schoft nu uitgegroeid en slanker ben nu erg benieuwd of hij hem nu wel past in zijn wide zit een witte/lila boom

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:56

Ik heb de nieuwe versie van de Isabell Werth gehad en die valt op de schouder partij erg recht naar beneden waardoor hij bij mijn redelijk forse ruin niet passend te krijgen was.

Heb ergens nog wel foto's van het zadel als je dat prettig vind.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:04

Pfff wat een onzin.... -O-
Dat je het kopijzer (en niet de boom.. >;) ) kan verwisselen betekent niet dat het dan altijd past. Maarja hé, het verkoopt lekker: het zadel dat altijd past! Maar sluiten de kussens ook goed aan? Is het zadel niet te lang? Ligt hij in balans? Hoe is de ruimte tussen de kussens?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:30

Tja Wintec. Ik ben er helemaal weg van, maar mijn paard helaas niet. Zadels zijn te lang en de kussens puilen te veel uit. Dat het kopijzer vrij makkelijk te verstellen is, is natuurlijk altijd fijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:14

Pff wintec. Prutzadels is mijn persoonlijke mening. Paarden die een hoge schoft hebben zijn sowieso er al niet geschikt voor. Niet de bomen zijn te wisselen , maar het kopstuk. En de versie met cair kunnen niet opgevuld worden :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:05

Geen enkel zadel past altijd, helaas.. Anders zou iedereen toch zo'n zadel kopen? Of het er nu eentje is van € 500 of van € 4000, een zadel dat altijd past is nonsens.. Er zijn wel zadels die beter aan te passen zijn dan andere, maar dan nog krijg je ze niet op elk paard passend. Wintec kan bovendien niet opgevuld/bijgevuld worden, dus dat wordt al helemaal moeilijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:10

Wintec, ik verklaar het bijna heilig :') 1 van de merken die juist wel past op de rug van mijn pony; rond, rechte rug, weinig schoft.