Ik heb een ietwat lomp dressuurpaard die houdt van rare sprongen. Hij is hierbij erg onvoorzichtig met zichzelf dus hij heeft regelmatig wondjes op zijn benen.
Ik ben al tijden op zoek naar de ultieme peesbeschermers.
Mijn eisen:
- ventilerend
- GEEN neopreen
- stevig genoeg om evt. klappen op te vangen
- bontvoering mag, geen kunstbont (i.v.m. slechtere ventilatie)
Nu reed ik altijd met bandages, maar ik wilde toch over naar meer ventilerende beenbescherming.
Probleem wat erbij komt is dat mijn paard erg snel wondjes op zijn benen krijgt, dus het moet ook nog eens een super pasvorm hebben en absoluut geen harde randen of neiging tot schuren.
Ik heb zelf al meerdere keren hele onderzoeken gedaan en kom dan uit op ventilerende cross beschermers. Ik heb daarom een set PE air crossbeschermers gekocht met ventilatiegaten.
Ik was er zelf echt wel van gecharmeerd, maar paardlief kreeg er helaas al heel snel schuurwondjes van. Deze heb ik dus maar weer verkocht.
Uit onderzoeken blijkt dan ook weer dat neopreen zelfs nog warmer wordt dan bandages dus vandaar dat ik geen neopreen vulling wil.
Heeft iemand nog een goed idee qua bescherming?
Ik hoor het graag!
Op verzoek van gebruikers en na goedkeuring van TS wordt deze openings post aangepast met de volgende gegevens die in het topic genoemd zijn:
De pro sport mesh:

De snugboots: