Maar goed bijdeze mijn vraag. Ik heb dus een shetlander. Paar jaar geleden beleerd en word sinds vorig jaar echt doorgereden door mijn buurmeisje. Maar nu heeft ze uitgevonden dat ze haar tong over het bit kan gooien. We hebben inmiddels heel wat bitten geprobeerd maar ze blijft het voor elkaar krijgen om haar tong er over heen te worstelen. Nu dus het idee om bitloos te gaan rijden. Ze reageert goed op druk op het hoofd. Ik kan haar zelfs in het weiland mee nemen met een hand onder haar kaak. Ook is ze prima mee te nemen met een halstertouw om haar hals. Denk dat met de juiste oefening rijden met een neckrope ook mogelijk is. Maar lijkt me niet verstandig voor buitenrit en mijn buurmeisje heeft net niet genoeg kracht en ervaring om haar daar al mee te laten rijden.
Ik heb zelf een kaakgekruist hoofdstel voor mijn ijslander. Maar die lijkt me kwa werking niet geschikt voor mijn shetlander. Die af en toe een beetje vervelend kan zijn.
Sidepull lijkt me wel wat maar je hebt daar zo veel soorten van dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Nu leek het me wel wat om een sidepull neusriem aan te schaffen van bijv. Horse Beads. Maar de neusriem moet niet te veel schuiven en moet wel de juiste druk geven. Wie heeft er zo'n neusriem en wat zijn de ervaringen? En welk ander sidepull hoofdstel zouden jullie aanraden?
Andere type bitlooze hoofdstellen zijn ook welkom
Is dat hoofdstel er eigelijk wel eens in maat shetland?
Die laatste is er ook in maat ES dus dat zou moeten passen.
vandaar dat ik eerst ook alleen maar naar een neusriem zat te kijken.
Die van horse charms?
)
Jammer dat hij niet in het rood of beige te krijgen is dan moet er ook maar een blauw dekje bij komen. Ik heb een blauw men setje en rood rij setje. Maar persbeschermers en oornetje heb ik al