Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wil er niet persoonlijk voor zorgen dat een dier last krijgt. Majolen schreef:Tja, vervelend...
Ik heb in een zelfde situatie gezeten. Ik had een springzadel te koop staan met een wijde boommaat. Er zijn twee mensen geweest om het te passen op hun paard.
De laatste wilde het gewoon hebben, het zadel paste niet mooi, dat heb ik haar ook gezegd. Maar hier werd niet naar geluisterd, ze ging het opvullen (het was opgevuld) en anders ging er een bontje onder.
Maar het zat zo lekker dus ze moest en zou het kopen.
Tja ik heb niet geweigerd toen ze het mij het aankoop bedrag in mijn handen duwde
.
.

Jetta schreef:"Omdat ze het anders bij een ander gaan halen" is geen reden om het zadel te verkopen. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid en je wilt niet dat een andere pony met pijn loopt door een niet passend zadel. Dan verkoop je het niet aan die mensen. Dan neem jij in ieder geval je verantwoordelijkheid.
magda_90 schreef:Dan zou je nooit spullen kunnen verkopen. Wie zegt dat de deken wel past? Of het bit?
Overigens kan je bij een ruitersportwinkel ook gewoon een zadel kopen zonder te passen of wat dan ook, moet dat dan ook maar afgeschaft worden? Jetta schreef:"Omdat ze het anders bij een ander gaan halen" is geen reden om het zadel te verkopen. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid en je wilt niet dat een andere pony met pijn loopt door een niet passend zadel. Dan verkoop je het niet aan die mensen. Dan neem jij in ieder geval je verantwoordelijkheid.
kynshiri schreef:Jetta schreef:"Omdat ze het anders bij een ander gaan halen" is geen reden om het zadel te verkopen. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid en je wilt niet dat een andere pony met pijn loopt door een niet passend zadel. Dan verkoop je het niet aan die mensen. Dan neem jij in ieder geval je verantwoordelijkheid.
vind ik niet.
Iemand anders zijn dieren zijn niet mijn verantwoordelijkheid... Het is aan iedereen die dieren houdt zelf om zich te informeren en te zorgen dat ze hun dieren goed verzorgen.
en daarnaast is het zoals het spreekwoord zegt: 'Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil'
ik las ook de opmerking over dat er in een deken een maat vermeld staat... op een zadel toch ook? ik kan bv. blind een wintec kopen omdat ik er van elk model al een gehad heb en perfect weet welke kleur kopijzer welk van mijn paarden past. In mijn geval hoeft de verkoper er zich totaal niet mee te moeien of dit nu wel gaat passen of niet voor mijn paard. En omgekeerd verwacht ik van een koper van mijn wintec dat die zichzelf informeert over de maatvoering van wintec (uitvoerig te vinden op allerlei sites btw).
lailapri schreef:maar met een breedte en lengte die klopt hoef je toch nog geen passend zadel te hebben?