Voor wie de kort en krachtige vraag alleen wilt
:Ik zoek stijgbeugels die mijn gehele voet, dus incl. mijn hak, ondersteunen om te voorkomen dat mijn hak (te ver) omlaag gedrukt kan worden. Ik heb dus stabiliteit nodig voor mijn voet. Omdat ik mijn hak niet meer zal kunnen uitdrukken, zoek ik bij voorkeur ook iets met een beveiliging aan de voorkant zodat mijn voet niet geheel door de beugel kan schieten in nood.
Ik dacht zelf al iets richting dit, maar dan wel met voldoende oppervlakte dat ook mijn hak erop past (of in ieder geval niet overmatig uitgedrukt kan worden):

Hebben jullie tips, ideeen, dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ps. ik realiseer me dat ik mijn situatie beugel-loos rijden een oplossing is, maar daar voel ik me, zeker bij dit paard veel te onzeker voor...
Ter illustratie het verhaal waarom ik dit zoek hieronder:
Jarenlang heb ik paard gereden en ik zou dat nu dolgraag weer willen oppakken, maar ik heb een pijnlijk probleem waar ik een oplossing voor hoop te vinden met jullie hulp.
Ik heb altijd met reguliere stijgbeugels gereden, maar tegenwoordig gaat dat niet meer. Ik heb namelijk mijn beide enkels "overrekt". Door overmatige druk op mijn been (beide keren in een ongecontroleerde situatie: paard sprong weg en scheve landing na een sprong) is mijn hak te ver uitgedrukt waardoor er iets in mijn enkel pijnlijk verrekt is. Dit is in mijn beide enkels gebeurd.
Doktersadvies: rust. De pijn heeft enkele weken aangehouden, maar is wel weggetrokken. In dagelijks leven heb ik geen last, tenzij ik me verstap. Dan schiet er even een pijntje door mijn enkel, maar dat trekt vrij snel weg.
Nu wilde ik afgelopen jaar weer gaan rijden en je raadt het al: paard schrok, sprong opzij en hop mijn hak schiet weer te ver door en enkel doet echt flink pijn! Weer paar weken last gehad en ik zag mijn droom om weer te rijden in duigen vallen.
Het blijft kriebelen om weer in het zadel te gaan, maar ik kan het risico niet lopen weer mijn enkel te overrekken. Dan lig ik er gelijk weer een paar weken uit tot de volgende keer dat het gebeurt. Dus zoek ik een oplossing om te voorkomen dat ik mijn enkel overrek.