maken beugels echt verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dyanne_z

maken beugels echt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:50

magda_90

Re: maken beugels echt verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:51

Voor mij absoluut wel, ik kan niet meer zonder mijn Sprenger Bow Balance beugels. <3 Vooral voor buitenritten vind ik ze veel comfortabelere dan de normale RVS beugels. :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:54

Absoluut! Ik had eerst gewone beugels en nu die van sprenger, sindsdien geen last meer van mijn knieën! Vind ze echt veel fijner!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:57

Voor mij maken ze ook een wereld van verschil. Ik heb verende beugels van Elastostep, met deze beugels kan ik tenminste 50+ km op een dag rijden zonder zere knieen. Met gewone beugels haal ik de 20 km niet zonder pijn.

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:10

Voor mij maken ze ook veel verschil. Ik had altijd last van mijn knie met rijden en sinds ik mijn Spenger Bow Balance beugels heb kan ik rijden zonder pijn in mijn knie, heerlijk!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:22

Ik dacht eerst dat het niet zoveel uit zou maken eerlijk gezegd , maar moest toch andere beugels hebben dus heb toen wel gekozen voor flexibele beugels. Moet zeggen dat ik sowieso met gewone beugels ook nergens last van had , maar ik vind ze wel echt een stuk prettiger rijden :j

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:04

Jaa, mijn sprenger beugels zijn zo onwijs fijn! Zelf heb ik geen lichamelijke klachten etc, maar merk dat ik er stiller door zit. Daarbij vind ik het gewoon fijner rijden.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:32

Ik heb ze gekocht toen ik heel veel last van mijn knie had en heb er veel plezier van gehad, kon blijven rijden.
Nu gaat het al weer een tijd goed met mijn knie dus heb ik ze net gisteren te koop gezet omdat ik het gevoel heb dat ik wel weer zonder kan en ze echt duur waren (combinatie van Sprenger en Elastostep).
Wie weet krijg ik nog wel spijt :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:59

Ja voor mij wel in ieder geval. Ik kan echt niet meer zonder mijn sprenger beugels rijden! Van het weekend even gereden op een zadel met normale rvs beugels eraaan en na 15 minuten had ik echt een "moe" gevoel in mijn benen! Terwijl ik met mijn eigen beugels zonder problemen en ongemakken ritten maak van 4 uur

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:17

Rij al jaren met EZ-rides met korf. Die smalle reepjes ijzer zou ik echt niet meer willen.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:24

Het valt me op dat hier heel veel mensen last van hun knieën hebben. Heb er zelf ook vaak last van, maar maakt dat serieus zo'n verschil uit? Toch maar keer proberen dan :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:24

Ik merkte ook wel verschil met normale beugels. Ik had alleen tegenovergestelde als veel hier. Heb slechte knieen en kreeg met de sprenger bow balance juist pijn in mijn knieen en vond het rijden er mee echt niet prettig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 02:01

Mijn linkerknie is redelijk rot, dus met gewone beugels kan ik niet rijden. Ik heb heel lang GPG beugels gehad, maar dat was het ook niet. Nu rij ik sinds een jaar met Awantec beugels, die gebben een breed vlak en hangen iets achterover en hangen gelijk goed naast het zadel en daar kan ik prima mee rijden.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:14

Gewone metalen beugels heb ik afgezworen, vind lichtgewicht beugels veel lekkerder rijden. Helaas heb kan ik bij intensief rijden pijn krijgen in m'n enkels. Heb geluk en kan hopelijk deze week eens met een paar Bow Balance-beugels een lesje volgen. Ik heb namelijk ook nog een beetje m'n twijfels of die beugels dat geld écht waar zijn. Ik lees dus lekker met je mee en zal m'n ervaring delen! :j

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:18

Ik heb een keer met verende beugels gereden en wauw dat rijdt fijn! Dusja, daar zit wel verschil in

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:35

Ik lees ook even mee! Door de fibromyalgie heb ik al snel last van mijn benen, de ene keer mijn voeten en dan weer mijn knieën. Op zich valt het nog wel mee, en tijdens het rijden rij ik er vaak 'doorheen', maar dan heb ik het probleem dat ik erna nogal moeite heb met lopen. :')
Ben niet van plan iets op korte termijn te kopen, maar erin verdiepen kan altijd. Wat ik vooral lastig vind is dat ik toch echt niet meer dan 100 euro ga betalen voor iets, waarvan ik helemaal niet weet of het voor mij werkt. -O- En vraag ik me ook wel eens af of het een kwestie is van kilometers maken en gewenning, sinds ik nog niet vaak echte ritten gemaakt heb, maar hier langzaamaan wel de smaak van te pakken krijg. :P

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:44

Voor mij echt wel. Ik heb jarenlang rondgelopen met een gescheurde meniscus en dus ook jarenlang met ontzettend veel pijn en een knie met flink wat vocht er in.
Sinds een tijdje heb ik een onwijs dure combinatie, maar wil nooit meer anders. Ik heb gpg adapters, met daaraan bowbalance beugels. Ik kan nu fijn rijden met nagenoeg geen pijn. Als ik eens op het paard van iemand anders stap met gewone beugels weet ik zeker dat ik de volgende dag rond strompel. Ik wou dat ik deze keuze veel eerder had gemaakt, om zo een smak geld uit te geven..
Wel heb ik ook ooit aan hetzelfde been mijn enkel gebroken en banden daar ingescheurd. (Ja, ik ben nogal onhandig :o ) En wanneer ik dan teveel mijn rechter hak in één vaste positie uitdruk, wordt deze wat stijf. Maar denk dat dit niet te voorkomen is.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:33

Met gewone beugels kan ik niet meer rijden, verrek ik van de pijn in mijn been. Ik rijd dus altijd met verende beugels.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:24

Maar gebruiken jullie dan echt die van sprenger met zoon breed voetbed plaats? Of kunnen die normale beugels vorm met beweegbaar deel ook goed? Want die van sprenger vind ik eigenlijk echt te duur.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:26

wortelsussie schreef:
Maar gebruiken jullie dan echt die van sprenger met zoon breed voetbed plaats? Of kunnen die normale beugels vorm met beweegbaar deel ook goed? Want die van sprenger vind ik eigenlijk echt te duur.

Mijn vriend heeft Sprengers en ik hele oude van Anky. De sprengers veren wel beduidend beter, maar voor dressuur vind ik de andere ook prima. Voor springen geef ik de voorkeur aan Sprenger.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:30

Weet iemand of er ook zo'n soort western beugels bestaan?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:36

Elastostep heeft 2 Western uitvoeringen

Of Sprenger (systeem 4) ook in western uitvoering bestaat heb ik geen flauw idee van.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:09

wortelsussie schreef:

Sprenger heeft ook verschillende soorten. De bowbalance, die wat gedraaid en breder zijn. En ze hebben ook de simpelere system4.

Misschien is er iemand in de buurt van wie je eens wat mag proberen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:02

210 euro :wow: is dat een normale prijs voor zo'n beugels?

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:10

Ik lees even mee :)
(Ik zie dat veel mensen andere beugels hebben vanwege hun knieën, maar zijn er ook beugels die er voor zorgen dat je minder last van je enkels krijgt? :o )