Wat willen jullie aan 2e hands spullen uitgeven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Wat willen jullie aan 2e hands spullen uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 16:38

Hoi hoi,
Ik heb een aantal spullen te koop staan, naar mijn idee schappelijke prijzen maar, of er reageert helemaal niemand, of mensen vinden de prijzen veel te hoog..?

Ik heb verschillende dekjes (zeer goede staat) van Anky, eskadron en hv Polo, vraag ik 20-25€ p stuk voor.
Peeskappen van br bijvoorbeeld 7,50
En Harry's horse dekjes 5€..

Maar als ik mails ontvang wat ik voor een dekje wil, en mijn prijs noem krijg ik steeds te horen dat men dan liever in de winkel gaat want dan zijn ze goedkoper uit...
Zijn mijn prijzen dan echt te hoog? Wat vinden jullie?

Bedankt alvast! Groetjes

saabineex

Re: Wat willen jullie aan 2e hands spullen uitgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:42

De prijzen zijn niet heel hoog, maar er komen nog verzendkosten bij. Als ze het in de winkel halen, is het nieuw en kunnen ze het bekijken.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:46

Ik vind de helft van de nieuwprijs reëel, uiteraard indien het product nog in een goeie staat is :)

Bij ej zie ik Anky dekjes van € 49, dus dan is €20 wel een reële tweedehandsprijs inderdaad.
Wel is er altijd een enorm aanbod aan dekjes, dus mensen zoeken graag een dekje die nagenoeg gratis is.

Dus, heb geduld, of zak in prijs, afhankelijk van hoe snel je er vanaf wil. (is mijn mening) ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:51

Het hangt er ook vanaf hoe ze eruitzien. Voor een dekje met een vlek betaal ik liever ook geen 20. En inderdaad, met de verzendkosten moet je ook nog rekening houden.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 16:53

Hmm,
Fijn! Nou ik ben niet van plan nog meer te zakken, verzendkosten zijn nog geen 7€ en voor dat bedrag heb je ze niet in de winkel..
En gelukkig eten ze geen brood!
Bedankt voor jullie eerlijke reacties!

Dekjes hebben geen vlekken o.i.d zien er prima uit sommige zijn 1keer gebruikt ☺️En verwacht er echt de nieuwprijs niet voor maar 20€ vond ik best een schappelijke prijs!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:54

Ik ook, een fouganza rijbroek nieuw gekocht voor 20 euro, op marktplaats gezet voor 10 euro. Krijg vervolgens een mail, ik zeg dat ik er 10 euro voor wil en dan wordt er gezegd dat ze ze net zo goed nieuw kopen. Terwijl ik mijne hoogstens 10 x heb en ik hem zo tussen de rijbroeken in de winkel kan hangen zo nieuw zien ze er nog uit. Verzenden vind ik onhandig dus daar doe ik nog niet eens aan.

Er wordt denk ik gewoon enorm veel verkocht, en dan zoeken ze het aller goedkoopste. Ikzelf vind 20 euro voor een anky dekje een mooie prijs mits het de kleur is die ik wil en het er nog als nieuw uit ziet. Maar als ik een iets meer versleten anky dekje zou zien voor 15 euro zou ik toch daarvoor gaan denk ik, puur om de prijs.
Ik zou hem gewoon nog een tijdje laten staan. een van mn dekjes heeft ruim een jaar te koop gestaan voor ik hem verkocht. Maar uiteindelijk wel voor de prijs waarvoor ik hem verkocht wou hebben.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 17:09

Ja heel stom.. Maar goed snap het ergens ook wel hoor!
Laat het ook gewoon staan hoor, ligt me niet in de weg..! Heb de tijd haha

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:14

ja ik ken t !!! ik had een tijdje geleden ook echt mooie bijna nieuwe spullen te koop voor een nette prijs .
nou dan krijg je biedingen waarvan je denkt serieus???? willen die dutsels tien fotos hebben van een dekje van tien euro hebben ze dertig vraagjes over en zijn we tien mails verder om al die domme vraagjes te beantwoorden en dan doen ze het toch maar niet |o doffe elende ik heb het in een grote partij op mp gezet te goedkoop maar wel zonder gezeur er van af

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 18:24

Hmm partij is ook nog een idee, maar zou niet weten wat ik dan moet vragen...

Ja dat van die foto's is ook herkenbaar Indd.. Heb je foto's van het laatste dekje op de foto??
Ja hoor, nieuwe foto's gemaakt, beide kanten en onderkant... Heb je foto's dat hij op een paard ligt..? Ja hoor.. Zelfde gedaan.. Toen nog eens met zadel en inderdaad aantal mails verder, vinden ze het toch te duur.... Grrrr

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:50

Ligt maar net aan de staat van de spullen, of het oude collectie is , etc etc.. vind dat je nette prijzen hebt.. maar inderdaad de verzend kosten zijn hoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:03

Zo heb ik al maanden een nieuwe rijbroek te koop met de kaartjes eraan 145,-
Krijg biedingen tussen de 10 en 25,-
De laatste mailde me, dat ze voor een broek die ze niet kan passen niet meer dan 20,- wilde geven. Maar ze is vrij om de broek hier te komen passen hoor maar dat vinden ze dan weer te ver rijden... Ik vind het gewoon bijna beledigend, als ik zo een bod krijg eerlijk gezegd... :\

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:06

Share schreef:
Zo heb ik al maanden een nieuwe rijbroek te koop met de kaartjes eraan 145,-
Krijg biedingen tussen de 10 en 25,-
De laatste mailde me, dat ze voor een broek die ze niet kan passen niet meer dan 20,- wilde geven. Maar ze is vrij om de broek hier te komen passen hoor maar dat vinden ze dan weer te ver rijden... Ik vind het gewoon bijna beledigend, als ik zo een bod krijg eerlijk gezegd... :\

Haha , herkenbaar.. vervelend is dat he! :(:)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:14

Ik herken het hoor!
Ik heb een pikeur jasje te koop staan. Tien keer gedragen, nieuw gekocht voor 250 euro, perfecte staat, krijg je boden van 20 euro erop! Belachelijk....
En dan krijg ik wel mailtjes erop maar als je zegt dat je er dan 60 euro voor wilt hebben, haken ze af, zo stom want ik vind het een schappelijke prijs.

Vind wat jij voor je spullen vraagt ook geen hoofdprijs hoor ts, prima prijs.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 14:17

Oh van die rij broek os helemaal bizar! Als het kaartje er nog aan hangt.. Jeetje..
Zijn denk ik gewoon mensen die merken willen maar er niks voor willen betalen... Maar ja helaas voor hen eet het geen brood haha

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:37

Tja veel mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, echt geïnteresseerde haal je er wel uit, dus gewoon geen haast hebben met je verkoop..soms lastig!

En gewoon niet reageren op te lage biedingen, of inderdaad antwoorden dat ze dan maar naar de winkel moeten gaan.. helpt bij mij altijd wel ;)

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:05

Jaa precies!
Ik hoef er echt niet de hoofdprijs voor, maar alles is nog zo goed als nieuw en in hele goede staat, dan ga ik het ook niet voor n tientje weg doen...
Geduld geduld

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:23

Geduld inderdaad. Als je goede spullen hebt raak je ze uiteindelijk vast kwijt. Mijn zadel heeft ruim 3 jaar te koop gestaan, ik wilde er 300 voor hebben en dat was een zeer reeel bedrag. Maar er kwamen biedingen van 50 of 100 euro. Maar na 3 jaar heb ik iemand er voor 300 euro heel erg blij mee gemaakt.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:32

Ik vraag er zelf ook maar een 10tje voor per dekje, als ik ze al verkoop.
Rij ze vaak af, laatst dressuurdekje verkocht aan kennis voor een tientje, iemand anders had van mij wel 15 mogen betalen. dekje was nieuw 30 en misschien 10 keer gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

Ik ben momenteel als ik iets zie, dat ik kan gebruiken maar aan het vragen of ze interesse hebben om te ruilen tegen mijn rijbroek.. Maja het is niet iedereens maat natuurlijk..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:34

In de gevallen van hele dure dingen zet ik er altijd een onder prijs op zodat er geen onzin biedingen op komen.
Ook zo goed als nieuwe newbalance schoenen op mp staan, staat in de advertentie dat ze voor 30 euro wel weg mogen (zodat ik nieuwe kan kopen ;p ). Nu bieden ze 20, 22 en 25 euro, in een poging net een paar euro eraf te snoepen.
Ze waren nieuw 70 euro en heb ze misschien 10x gedragen, als ze voor dertig weg gaan vind ik dat wel laag genoeg want in principe koste het me dan 4 euro elke keer dat ik erop heb gelopen (wat ik dus al veel vind). Vind het maar stom dat er niet iemand mailt die zegt voor 30 wil ik ze wel halen, want dat had ik wel gedaan ipv 25 bieden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 16:42

Soms geloof ik ook niet dat dingen zo weinig gebruikt zijn als de verkopers zeggen, en je weet ook niet hoe voorzichtig ermee omgesprongen is. Kijk, als het prijskaartje er nog aan zit: ok! Maar bv bij schoenen... je hebt erop gelopen, ermee gereden, misschien heeft er wel een paard op gestaan of heb je ermee door het water gebaggerd... allemaal risico's!

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:09

Ik heb laatst een dekje gekocht voor een 10tje, ik haal heel veel van marktplaats maar ga wel altijd langs om te kijken of het product wel echt netjes en onbeschadigd is.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 17:47

Euforie, wat voor maat is het en wat voor rijbroek? En wat boor prijs ook alweer? Weet misschien wel iemand..

Snap ik hoor, dat je niet altijd weet hoe het eruit ziet... Maar aan mijn foto's zie je het duidelijk!
Net eindelijk na maanden 2 dekjes gekocht, overeen gekomen voor 45 incl, prima!

Nog 5 te gaan haha

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:49

Ik merk het ook heel sterk, heb een aantal pikeur rijbroeken te koop die allemaal in hele goede staat verkeren. Nieuw zijn deze 180 euro en ik vraag er 50 voor. Lijkt mij toch een bijzonder schappelijke prijs. Krijg alleen nul komma nul aan reacties :\

Mensen willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang :x

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:53

Misschien helpt het om ze via DHL te verzenden? dit is (uit mijn hoofd) 4 euro, ipv bijna 7.. voor de rest heel erg schappelijke prijzen, voor die prijzen koop/verkoop ik mijn spullen ook altijd.
succes met de verkoop! :D