Sjolvir schreef:Wat ook nog kan is dat je verbindings schroeven voor de verwisselbare boom in je zadel kapot zijn zitten in plaatje dat ik wel eens kapot heb zijn zijn in een zadel.
Die boom van een wintec die je kan wisselen verbuig je niet zomaar.
En als je bij herhaling een stuk ijzer buigt verbuigt kan het wel metaal moeheid krijgen, oplossing nieuwe boom kopen, zoals hier al gezegd zijn euro of 20.
oke dankjewel! ik zal het allemaal aangeven in de winkel. ik geloof dat het niet zomaar buigt, maar het is toch gebeurd. ja dat snap ik. daarom wil ik het oplossen. maar ik ben bang dat dat met dezelfde nieuwe boom niet gebeurd.
Kimnl schreef:Het beste wat je kan doen is toch echt een (andere) zadelmaker laten komen. En niet zelf aan je boom gaan buigen want als je hem scheeft buigt wordt je pony niet blij. Zeker omdat je ook zegt dat je denkt te groot te zijn voor je zadel. Dan ga je namelijk teveel op de achterkant van het zadel zitten en dit is echt heel slecht voor je pony zijn rug.
Wij hebben soort hetzelfde met onze wintec gehad en dit was op te lossen met een Pro Light. Doordat onze gup nog weinig spieren heeft zakte het zadel bij de schoft in op het moment dat je echt ging zitten. Maar hier moet wel iemand die er verstand van heeft over oordelen. Ik heb nu alsnog een ander zadel maar het gaat erom dat het wel op te lossen was.
En als je wil weten of je nog goed op je zadel zit kun je misschien iemand foto's laten maken en deze hier plaatsen. Want je ziet over het algemeen wel duidelijk dat je erg ver achter in het zadel zit.
Je zou eventueel wel een andere boom kunnen kopen zijn echt niet duur maar misschien dat het probleem dan niet wordt opgelost. Want het kan wel aan je zadel of aan je pony zijn bouw liggen.
Maar het hoofdadvies is gewoon toch een zadelmaker laten komen. Deze kan oordelen over al je vragen en je advies geven. Het is misschien duur maar altijd beter dan straks een pony met rugklachten.
Succes verder!
Even voor de duidelijkheid iedereen! de zadelmaker is niet gekomen. (alleen iemand van de winkel toen we het zadel kochten) de zadelmaker werkt in een ruitersportzaak en wij nemen er vaak spullen naartoe voor reparaties.
ik heb de boom zelf nooit gebogen geen zorgen. ik denk niet echt te groot te zijn. valt wel mee. ik heb het niet duidelijk neergezet. ik heb ook nooit reacties of iets gehad. maar ik vroeg me af of er een manier was om te zien of je te groot bent. ik heb vandaag in de spiegels gekeken en ik zit niet te ver naar achter. ik heb dan eerder het gevoel te ver naar voren te zitten omdat dat voorkant dus wat gezakt is. en ik neem aan dat instructeurs en anderen er dan wel wat van zeggen.
fijn dat het opgelost is! wat is een pro light precies? een merk boom?
mijn paard heeft op het moment ook weinig spieren. ik hoop dat wanneer ik meer ga trainen de spieren meer worden zodat het zadel ook beter ligt voor.
ik ben ook helemaal voor een goed welzijn. maar het zadel ligt gewoon goed mits dat de boom goed is. dus om nu echt een zadelmaker te laten komen...
Citaat:
Als het zadel met een goede boom gewoon past, dan zou ik daar eerst even naar kijken. Aangezien er al een zadelmaker geweest is die er naar gekeken heeft... (Alleen blijft het wel een vrij beroep :S)
ik snap niet helemaal wat je bedoelt. waarom zou ik een zadelmaker laten komen als de boom gewoon past? en er is geen zadelmaker komen kijken. we hebben het zadel 2x (omdat we toch naar de winkel moesten) naar de zadelmaker gebracht. er is geen zadelmaker geweest, niet nodig, het zadel ligt goed.