Dress zadel met wrong/diepe zit maar niet dwingend

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Dress zadel met wrong/diepe zit maar niet dwingend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:57

:wave:

Ik heb nu een tijdje een Anatomica Octant maar ik kan er niet op zitten... De wrongen dwingen teveel waardoor ik voorover ga zitten en niet lekker kan mee komen met het ritme (vooral in draf), inch maat is goed.
Nu ben ik opzoek naar een ander dress zadel met een diepe zit en voldoende wrong (anatomisch gevormd?) aangezien mijn paard hoog op gooit en ik toch wel een beetje stevig wil zitten :D
Mijn budget ligt tot de €1000 (tweedehands). Ik wil wel een A merk (dus geen wintec, kentaur, rossner etc.). KN valt ook af omdat die lastig aan te passen zijn volgens mijn zadelmaker.
Ik heb al een beetje rondgekeken en Hulsebos en Arno Brandt spreken me wel aan, hebben mensen hier ervaring mee? Ik twijfel een beetje omdat er best wat scheve exemplaren zijn en ik mijn paard niet de prak in wil rijden...

Alvast bedankt!

Groetjes Anne

Anoniem

Re: Dress zadel met wrong/diepe zit maar niet dwingend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:49

Hulsebos, Arno brandt erg fijn.

Ikzelf heb nu de prestige top dressage, heerlijk zadel. Had ook dezelfde eisen als jou en een paard die hoog opgooit, ik zit goed stevig.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:35

Ik heb een sommer remos musica, ik denk dat die ook wel aan jouw eisen voldoet. Als je er 500 bij kunt sparen heb je een nieuwe ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:54

Ik heb een K&M S-line. Heerlijk zadel! Ik zit er heel stevig in maar kan er ook zo een bosrit van een paar uur in maken. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 17:31

Liesje ik ben niet opzoek naar een nieuwe :) m'n paard is pas 4 en de zadelmaker kan de boom wel smaller of breder maken maar dat is natuurlijk maar een maar cm.

Bedankt voor de antwoorden!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:33

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:34

Ik heb ook de Sommer Remos Musica! Heerlijk zadel en heb hem ook voor mijn jonkie nieuw gekocht. Juist omdat deze zadel heel erg goed aan te passen zijn en ze geven veel schouder vrijheid!
Op marktplaats staan ook Sommers, zijn gewoon superfijne zadels van top kwaliteit!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:37

KM zadels zijn heel fijn zonder gedwongen zit. Iedereen die eens op mijn zadel is gaan zitten was er gelijk weg van.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:41

Wel grappig dat je twijfelt over de rechtheid van Hulsebos en arno brandt.. Weet je dat anatomica erg bekend staat om zadels soms flink scheef aan te leveren?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:44

Je kunt ook voor een WoW zadel kijken, deze zijn volledig aan pasbaar.
Tweedehands vind je ze vaak wel voor jou prijsklasse.
Je zult dan wel vante voren een pasconsult moeten doen om te kijken wat jou paard en jijzelf nodig hebben, zodat je gericht kunt zoeken.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:35

WOW betaal je om aan te passen dan nog eens 500eu extra ofzo. Voor de onderdelen of ed..

Ook zit die diepste zit van WOW niet diep genoeg denk ik (dit had ik althans). Prestige bomen zijn ook nog aan te passen.

Anatomica is vaak scheef, hulsebus en arno brandt eigk niet.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:31

Ow echt? :D ik heb nu 2 anatomicas gehad en beide niet scheef (gecontroleerd door de zadelmaker).

Wow wil ik niet, is een geval appart en veel zadelmakers weten niet hoe of wat.. zijn schijnbaar ook paarden die er niet fijn onder lopen en ze loopt fijn onder een wol gevulde dus daar houd ik het bij :)

Ga Vd week de prestige van een vriendin proberen, hulsebos wil ik ook graag een keer proberen! Die zijn tenminste betaalbaar en dan hou ik ook nog wat over..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:40

Ik heb zelf een stübben scandica en dat vind ik een heerlijk zadel met steun maar zonder gedwongen zit. Hoor van meer mensen dat ze dat een erg prettig zadel vinden.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:08

Ik ben overgestapt van Anatomica naar Hulsebos deze maand en ben helemaal gelukkig :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:13

Ik heb een Prestige Top Dressage, een Prestige Modena en een County Competitor, alledrie met veel wrong. Iets minder maar wel een zadel waar ik ook graag mee rij vanwege de gemakkelijke zit is mijn Passier Grand Gilbert. KN Symphonie idem.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:32

Ik zie het niet vaak voorbij komen, maar Stubben (Scandica) zijn fijne zadels, weet alleen niet hoe zit met de aanpasbaarheid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:41

Ben benieuwd hoe de prestige bevalt. Staan erg goed aangeschreven. Alleen het leer is helaas Italiaans. Dus gevoelig ivm slijtage. Mocht je meer willen voelenof proberen. Ik heb een heel goede euroriding en zelf werk ik met Silhouette zadels.

Ben erg benieuwd wat het wordt. Succes!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 01:00

Albion SLK

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:11

Euroriding diamant?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:21

Ik heb ook een hoge opgooier :D en heb een euroriding titan 2, heel fijn zadel! Zijn ook goed aanpasbaar en tweedehands niet te duur. Euroriding diamant ook uitgeprobeerd op dit paard maar vond die minder stevig zitten en een minder fijne wrongen hebben... minder anatomisch gevormd.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:25

Ik heb een spalding britannica elite, niet heel bekend merk hier maar is wel echt een A merk, komt uit Engeland. Ik zou eventueel zelfs wel willen ruilen, kan je foto's sturen als je je mail pb't. Het zadel heeft namelijk wel hele dikke wrongen en diepe zit maar ik heb laatst ook op de anatomica gezeten en ik vind de gedwongere zit juist lekkerder.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:57

Prestige top dressage vond ik zelf te dwingend qua zit, jaren gehad en uiteindelijk verkocht omdat hij te weinig ruimte bood aan mijn paard voor lengtebuiging. Nu een barnsby met ondiepe zit en weinig wrong, was er na de prestige helemaal klaar mee.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:52

ik heb de msfc proffesional heerlijk zadel , en ik kan er op doorzitten aangezien paardlief enorm hoog opgooit en veel beweging heeft

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:02

Prestige top dressage vind ik zelf niet dwingend en vond ik heerlijk zitten. Anatomica zat lekker maar wel dwingend en was ook zo scheef als een deur helaas.
Prassier grand Gilbert was voor mij een top zadel maar mijn zus kon er niet in zitten.
Hebben nu een Ideal aan laten meten, erg fijn zadel alleen is het zit vlak vrij breed en daar moet je van houden.

Albino slk heb ik geen ervaring mee alleen dat je deze wss niet gaat vinden voor 1000€

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:30

Albion gaat hem idd niet worden door de prijs.

Passier heb ik een keer op gereden en dat vond ik niet fijn.

Ben maar een lastige wat betreft zadels :P
Bedankt voor de reacties!