Ik heb in november een Thiedemann gekocht op aanraden van de vorige eigenaar van mijn paard. Zij gaf mij al een deel(een teugel met aan het uiteinden clipjes). Ik ben toen naar de EJ gegaan voor het andere deel. Heb toen de teugels gehaald, maar blijkbaar was dat niet genoeg. Ik heb overal op internet rondgekeken hoe zo'n ding om moet, maar ik werd er niet wijzer van. Heb hem inmiddels op een eigen manier opgeknoopt, maar dat was ontzettend gevaarlijk volgens iemand hier op Bokt.(heb uiteindelijk 2/3 keer zo gereden, de manier was inderdaad niet de juiste)
Ben toen teruggegaan naar EJ en heb het nagevraagd. Blijkbaar moest ik een borststuk en een martingaal achtig iets erbij kopen(dit maakte het setje compleet). Alleen deze waren niet los verkrijgbaar

Het andere deel met de clipjes leek overbodig? En nu heb ik dus even gekeken bij foto's hoe zo'n ding dan om moet, dus met het borsstuk en singelstuk erbij, en het zit zoals ik het vanmiddag had, maar dan zonder het andere deel?
Jullie snappen waarschijnlijk dat ik er de ballen niet van begrijp, want waarom zou ik anders dat hele ding gekocht moeten hebben, terwijl ik uiteindelijk alleen het nieuw gekochte deel nodig heb?
Ik heb een foto van hoe ik het eerst opknoopte, ik weet dat dit ABSOLUUT fout was en hier hoef je me dus ook echt niet meer op te wijzen.

En even een foto van internet, maar het zit dus precies zo zonder het deel wat ik hierboven dus alleen máár gebruik.

Ik hoop dat iemand mijn 'raadsel' op kan lossen