Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mariett schreef:Niet doen. Absoluut niet. Een hack is al scherp van zichzelf en er moet met kundige handen mee gereden worden, en een beetje zelf aan zo'n ding knutselen klinkt als een erg gevaarlijk en slecht plan.
Ik zal even op deze pagina kijken:
http://www.diereninpastel.nl/sidepull%2 ... chten.html
Heb ik hele goede ervaringen mee. Het is niet duur, bitloos en je kan alle kleuren zelf kiezen. Het is ook van touw, maar je weet zeker dat het degelijk is en het niet zomaar kapot zou kunnen gaan.

Berinde schreef:Jullie begrijpen het verkeerd, het gaat mij JUIST om het comfort van het paard. Het lijkt me voor het paard fijner om iets te hebben wat goed past en niet schuurt, die kleurtjes zijn leuk maar niet waar het om draait. Maargoed, plan geschrapt, bedankt voor het advies..
san4nie schreef:Je kunt ook eens proberen een touwhalster onder je hoofdstel te doen. Zo een touwhalster kun je zelf knopen in het kleurtje dat je wilt. Maar het werkt veel minder scherp in dan een hackamore. Dan doe je teugels aan je touwhalster en ook nog aan je bit. En dan probeer je steeds meer te gaan rijden met je touwhalster, maar heb je voor de zekerheid nog wel een bit met teugels.