Het is een Massimo Trail zadel en ik was/ben er super blij mee. Hij rijdt heerlijk en ik gebruik hem bijna elke dag. Het zadel is al een paar keer opgevuld door dezelfde zadelmaker.
Nu was er afgelopen december een andere zadelpasser bij ons op stal om voor een stalgenootje een zadel te controleren. Ik dacht, laat ik dat ook eens doen wat ik had het idee dat mijn zadel iets klapperde aan de achterkant. Deze zadelpasser heeft veel grondiger mijn paard bekeken, het paard zien lopen en alles was goed. Maar toen ging ze naar mijn zadel kijken.....
Wat zij zag was dat het kopijzer niet gelijk is, de ene kant is steiler dan de andere kant, ook vermoedt ze dat er een twist in de boom zit en dat de kussens niet gelijk zijn....dat is nog al wat.
Als ik mijn zadel op zijn kop op mijn voet zet en van boven naar onder kijk ziet iedereen dat het niet recht is, zelfs mensen zonder paarden.
Afgelopen week ben ik bij de zadelmaker van wie ik het zadel heb gekocht langs geweest.
Hij herkent dit probleem niet, noemt het een slordig afwerkfoutje, ze hebben het leer niet goed gespannen zegt hij. De boom kan niet scheef zijn anders had mijn paard veel meer last moeten hebben van zijn rug. Dat het kopijzer niet helemaal recht is maakt niet uit zegt hij. De kussens zijn belangrijk. Hij wil ze wel weer iets bijvullen en dan kan het weer zegt hij.
De garantie is vijf jaar, hij zegt dat opsturen geen zin heeft omdat het toch geen probleem is. VOLGENS HEM DUS....
Nu ga ik dinsdag weer langs, en wil ik eigenlijk dat hij mijn zadel gewoon terug stuurt naar de fabrikant, laat die maar kijken wat ze er van vinden en wat ze ermee willen doen. Alleen weet ik dus niet of dan de juiste informatie doorgegeven wordt.
Wat zouden jullie hiermee doen?
Ik vind dit zo ontzettend vervelend, ik wil het beste voor mijn paard. Ook al ligt het zadel in zijn ogen wel goed. Dat het scheef is klopt toch sowieso niet. Ik koop toch ook geen trui met ongelijke mouwen om dan vervolgens te horen te krijgen ach....dan rol je die ander toch op...
Ik wilde een kort verhaal van de situatie neerzetten maar is toch iets langer geworden....sorry
. Met opvullen kreeg hij de kussens niet recht, en er moesten dus geheel nieuwe kussens op.