Ik heb een budget van circa €2000,- en ik hoef niet per se een nieuw zadel. Een tweedehands rond de €1000/1500,- mag ook.
Ik hou van een zeer zachte zit en een stevige wrong. Ik heb laatst op een Anatomica gereden en die zat onwijs lekker, vandaar dat ik daar wat meer ervaringen over zoek. Ik heb al wat gezocht maar veel topics zijn maar een pagina lang en bevatten zodoende weinig informatie
Wie heeft hier een Anatomica, en waar heb je die vandaan? Ik kan het Drunens Ruitershuis laten komen, hoe zijn de ervaringen daar mee?
Ik vind het vooral belangrijk dat het zadel veel vrijheid bij de schouder geeft en het liefste een boom met takken die naar achter wijzen. Dus andere merken die hieraan voldoen zijn ook zeer welkom.
Custom en Arno Brandt zijn twee merken waar ik zelf niet heel gek van ben, alhoewel ik in twee Customs heb gereden die ook onwijs prettig zaten. Ninon Schutte mooi zadel van gezien, maar met weinig wrong en een vrij vlakke zit, ik weet niet of zij ook modellen heeft met meer zit en wrong?
.