http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... .html#tabs
Een van de paarden die ik rijd pakt zich enorm vast op z'n bit. Nu werd mij verteld dat door het rollen van de rollertjes, hij het moeilijker vast kan pakken. Iemand hier ervaringen mee?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar het gebit kan ik niet zoveel mee, het is een paard van een man die vele paarden heeft en er niet zoveel om geeft dat hij tandartsen laat komen o.i.d.
Jennyj01 schreef:Daar waar het leer en ijzerwerk begint houd het rijden op. Dit is een probleem wat rijtechnisch prima op te lossen is. Je kan beter je geld uitgeven aan een goeie privéles waar je specifiek aan dit probleem werkt. Daar heb je veel meer aan. Dat kun je namelijk op alle paarden die je in je leven tegen komt toepassen. Je bitje sleep je niet overal mee naar toe.
Nou zal het met een les niet gelijk over zijn. Was dat maar waar. Maar je hebt dan wel wat tools om er mee aan de gang te gaan.
demo_love schreef:Jennyj01 schreef:Daar waar het leer en ijzerwerk begint houd het rijden op. Dit is een probleem wat rijtechnisch prima op te lossen is. Je kan beter je geld uitgeven aan een goeie privéles waar je specifiek aan dit probleem werkt. Daar heb je veel meer aan. Dat kun je namelijk op alle paarden die je in je leven tegen komt toepassen. Je bitje sleep je niet overal mee naar toe.
Nou zal het met een les niet gelijk over zijn. Was dat maar waar. Maar je hebt dan wel wat tools om er mee aan de gang te gaan.
![]()
Eindelijk iemand die nadenkt.
Het is meestal gewoon een uiting van een stijf paard, die de oefening niet aankan en zich sterk maakt in de hals en kaak. Er komt geen vastpakken aan te pas, het voelt alleen zo