Harry's Horse sjabrak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gioia1997

Harry's Horse sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:28

Hallo,

recent heb ik een nieuw dekje gekocht voor mijn paard. Maar na één keer gebruiken trof ik al meteen slijtage aan aan de binnenkant van de bies.
(voor vergelijking heb ik gekeken naar de binnenkant van de bies van een dekje dat ik bijna zes jaar heb gebruikt, en de slijtage bij het nieuwe dekje was duidelijk erger dan bij mijn oude)
Ik heb vervolgens Agradi gemaild om dit aan te kaarten maar ik krijg een onbeschoft antwoord terug en het komt er eignelijk op neer dat zij dit niet hun probleem vinden terwijl ik het dekje nog maar één keer heb kunnen gebruiken.
Nou is niet alleen de slijtage het probleem het dekje is ook extreem flexibel. Zodra ik mn zadel met het dekje optil ''flubbert'' het dekje al meteen uit zn vorm en ook tijdens het rijden ''flubbert'' het dekje steeds uit zn vorm. Het blijft dus niet mooi liggen en het heeft de neiging zich op te proppen tijdens het rijden terwijl het dekje wel goed vast zit.
Nou heb ik aan jullie de vraag: wie heeft dit dekje ook en ervaart dezelfde problemen hiermee? Het gaat om dit dekje: http://www.agradi.nl/harrys-horse-zadel ... ull-dr.htm

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kever

Re: Harry's Horse sjabrak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:31

Ik denk dat je alleen het eerste kan verhalen. Tweede "had je kunnen weten" zeg maar. Maar kan je geen contact opnemen met Harry's Horse en eventueel foto's meesturen?
Neem toch aan dat het geen wegwerpdekje is :Y)

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:32

Ik heb dat dekje ook. Ik heb hem zelf ook nog maar kort en heb er nu nog maar twee keer mee gereden maar eigenlijk geen last van de problemen die jij beschrijft, ik hoop dat er bokkers zijn die het dekje al wel vaker hebben gebruikt en je hun ervaringen kunnen vertellen. Erg jammer ook, dat agradi zo bot en onbeschoft reageert! Zou je het dekje niet nog terug kunnen sturen?

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:35

Wat raar Ik heb hetzelfde dekje en nu zo'n 5 keer mee gereden maar ik herken niet jou klachten. Hij blijft ook netjes onder het zadel liggen en blijft in model. Ook geen slijtage trouwens. Misschien heb je een misser/fabrieksfout?

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:35

Heb hem al gebruikt en er zit ook al kleurslijtage in. Dus terugsturen is geen optie :(
Ik heb naar agradi foto's gestuurd, maar hun reactie was letterlijk :''slijtage? Waar. Wij zien niks''
Gevalletje oost-indisch blind dus :\

Je kan het niet súper duidelijk zien, maar dit is de slijtage (mijn camera is niet heel goed maar de slijtage is in het echt wel duidelijker en erger te zien, op sommige plekken is de blauwe stof eronder al te zien)

Sorry de foto ging niet mee

Nog steeds niet. Ik krijg de foto niet geüpload sorry
Laatst bijgewerkt door Martine op 01-12-14 20:49, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de edit-knop gebruiken

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:41

En mailen naar Harry's Horse ipv Agragi? Uiteindelijk is Harry's Horse de fabrikant en Agradi een tussenpersoon.. Dus als je vergoeding zou krijgen zou het van HH zijn. Misschien heeft Agradi gewoon geen "zin" om te bemiddelen

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 20:44

Gewoon via HH's site mailen?
en over dat ie ''flubbert'' dat ik het had kunnen weten, ik heb hem aangestuurd gekregen terwijl hij in een pakketje helemaal tot een balletje was opgerold, ik heb persoonlijk een dekje dat nog nooit zien doen wist niet eens dat zulke flexibele dekjes bestonden :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:50

HH zal je vertellen dat het via de winkel moet waar je je dekje hebt besteld, die hebben het jou verkocht.
Ik raad je aan toch weer contact op te nemen met Agradi en te vragen of je het dekje terug kan sturen zodat ze het zelf weer naar HH kunnen opsturen waar het beoordeeld kan worden.
En opgerold geleverd? Wat slordig! Zijn wel vrij soepele dekjes, ik denk dat je in het vervolg beter wat stijvere dekjes kunt kopen als ze zo onder je zadel liggen. Bijvoorbeeld katoen.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:12

Ik heb hetzelfde dekje maar dan in een andere kleur. Ik heb hier totaal geen last van. Dekje is nog steeds mooi na ruim een jaar

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:21

Ik heb een ander dekje van hh gehad. Waarbij ook na 1 keer rijden heel de naad aan de binnenzijde los gescheurd is. Heb het nog geprobeerd te naaien. Maar de stof was zo krap gemeten dat er nergens ook maar iets over was.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:07

HH's heeft idd (in een vriendelijk opgesteld mailtje die behoorlijk lang was en waar Agradi klantenservice wat van kan leren!) ze vertellen me dat ze veel waarde aan mijn klacht hechten maar dat ze niks kunnen doen tot Agradi het probleem bij hun aankaart en ze raden me ook aan om door te zetten met mijn klacht bij agradi.
Dus ik ga vandaag het probleem opnieuw bij Agradi neerleggen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:29

HH verwijst je terecht terug naar Agradi. Zij hebben het product aan jou verkocht, en moeten ook de garantie leveren.

Niet met Agradi bellen, maar mailen. En als je wel belt, of als ze jou bellen, na afloop ze een mail sturen waarin je zet wanneer je met wie (vraag dus door over de correcte naam van je contactpersoon) hebt gesproken, en welke afspraken er zijn gemaakt.

Het "flubberen" zal je niets mee kunnen, maar de slijtage na 1x gebruik is natuurlijk te gek. Een zadeldekje moet langere tijd mee kunnen (ik doe er jaaaaaaaren mee).

Mijn advies is dus schriftelijk (per mail) een klacht in te dienen bij Agradi, dat jij van mening bent dat ze een ondeugdelijk product hebben geleverd en dat je wil dat ze het ter beoordeling opsturen naar HH. Als je er dan nog niet uitkomt, dan kan je overwegen het antwoord van Agradi door te sturen naar HH, dat je er niet uitkomt en wat zij voor je kunnen betekenen.

Onderstaand een link over rechten, plichten en garantie. Lees dat ook even door:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consu ... k-product/

Succes.

Edit: typefout

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:04

Roodvos, bedankt voor die link! helpt een hoop, alleen ben ik behoorlijk bang dat agradi vind dat ik geen rechten meer heb omdat het dekje al gebruikt is.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:08

Afbeelding
Dit is de slijtage, door mijn camera is hij niet heel duidelijk te zien, die heeft namelijk nogal de neiging dingen te verzachten, maar in het echt is de slijtage wel erger.
Het gaat om het zilveren randje, de verkleuring van het blauwe komt denk ik van mijn paard haar zweet :o

Afbeelding

Afbeelding

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:21

Ik zie idd scheuren in je zilvereren bies
Bij mij in de winkel zou ik idd al contact met hh hebben opgenomen en die zijn echt niet moeilijk!
Agradi dus maar even plat mailen!!
Ik heb van t zomer ook een accefietje gehad met een bucas zebra deken.......onbeschoft antwoord en niet netjes af gehandeld.....uiteindelijk nog 80% van mn aankoopbedrag terug gehad.........te belachelijk voor woorden......
Succes!

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:23

Hij is op 1 plek niet goed vastgestikt, ik weet niet of dit bij aankomst al was of is losgeschoten na het rijden. Maar van de scheuren en slijtage plekken weet ik het zeker.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:25

Als de stof te kort was afgeknipt kan het ook makkelijk losscheuren

Gewoon alles goed op de foto zetten,duidelijke tekst erbij en dan kan agradi niet anders dan het dekje retour nemen voor inspectie.....

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:29

Dat dacht ik meteen bij de eerste mail al, maar daar hebben ze opgezegd dat ze geen slijtage zagen. Daarom nu meer foto's in de mail gestuurd, hopelijk krijg ik deze keer wel een beschaafd en behulpzaam antwoord :(

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:31

Als het niet lukt zou ik zeggen; kom eens naar terschelling :o :j

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:37

bobbymp heb je toevallig een webwinkel? (tenminste neem aan dat je het over je winkel hebt? Of in ieder geval, kreeg de indruk dat je je eigen winkel had? ) Ga ik ff rondsnuffelen, ben dol op leuke paardennspulletjes kijken :P

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:44

Nee.....geen webwinkel......helaas....

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:48

jammer, maar ik zal weer een update plaatsen als Agradi heeft gereageerd :(

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:02

Gioia1997 schreef:
Roodvos, bedankt voor die link! helpt een hoop, alleen ben ik behoorlijk bang dat agradi vind dat ik geen rechten meer heb omdat het dekje al gebruikt is.

Ja, duuhuuh, natuurlijk is het dekje gebruikt! Daar is het ding toch ook voor bedoeld!? Daardoor kwam je er ook achter dat het product ondeugdelijk was.
Of is het dekje geleverd met een gebruiksaanwijzing dat die niet geschikt was voor gebruik onder een zadel op een (bewegend) paard? Maar slechts om voor de sier in de zadelkast te hangen of voor eenmalige fotoshoot en dus een een wegwerpproduct is? Zo nee, dan is het gebruikt zijn geen argument.

Dit komt misschien wat sarcastisch over, maar je koopt een sjabrak/zadeldekje voor gebruik onder een zadel bij het paardrijden. Dat is een algemeen aanvaardde toepassing voor zo'n ding. Je mag dus verwachten dat het dekje daar tegen kan. En als dat niet zo is, moet dat duidelijk vermeld zijn in de omschrijving.

Gioia1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 18:37

Roodvos,

daar heb je een punt, ik heb agradi opniew gemaild en ik heb hun nu gewezen op mijn rechten als consument (met punten uit jouw link! dus bedankt daarvoor)
Ik ben ook wel van plan om nu door te blijven gaan met Agradi lastig vallen totdat ze toegeven en ik mn geld terug krijgen :p

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:12

ik heb eens slijtage gehad aan een hoofdstel na een half jaar ongeveer eens per week gerbuiken. hoofdstel was 160 euro en leverancier gaf geen reactie. Terug naar de winkel en na een hele tijd heen en weer sturen nieuw kopstuk, kin stukje (beide was het onderlegde leer van kaal geworden) en nieuwe frontriem en ineens kon ik er een los langer riempje bij kopen wat eerst onmogelijk was.
Echter na twee keer gebruiken leer weer op dezelfde plek kaal dus nu maar zo gelaten. maar toch ze moeten er iets mee doen. je zou nog kunnen aankaarten dat je je rechtsbijstand anders gaat inschakelen....