Ringen voor Horseware liner systeem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Ringen voor Horseware liner systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 12:48

Ik heb helaas mijn antwoord niet kunnen vinden dus hoop hem zo te krijgen.

Ik heb een Amigo deken liggen zonder bevestiging voor het liner systeem. Nu wil ik graag die vierkante ringen er zelf op naaien zodat de liners vast kunnen. Weet iemand waar ik deze ringen kan kopen/bestellen en hoe groot ze precies zijn?

Sanet

Re: Ringen voor Horseware liner systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:48

Ik heb bij de bouwmarkt gezocht naar kettingen. En daar losse schakels van geknipt om te gebruiken :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:50

En ga je dan ook de twee bevestigingspunten naast de schoft maken? Ben heel benieuwd hoe mensen dat doen eigenlijk. Ik heb een amigo deken die dat niet heeft en mijn paard blijkt zonder die punten nogal makkelijk de liner er onderweg te hupsen..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 12:51

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:54

Ik heb aan mijn Horseware deken ook geen ringen bij de hals voor de onderdeken, alleen aan de achterzijde van de bilriem.
Ik heb hem alleen daar aan vast en de onderdeken blijft echt perfect liggen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:55

Ik zit er ook over te denken om ze aan mijn regendeken te zetten (is wel van amigo maar zonder die 'ringen' inderdaad)
De klittenband dingen op de liners zijn 5cm breed, dus het lijkt me dat je minstens een rechthoekige ring moet hebben van 5cm breed. Heeft de fourniturenshop ze niet? Op de markt? Ik heb er eigenlijk ook nog niet naar gezocht, wil eerst kijken of de liner zonder bevestiging ook blijft zitten.
Aan mijn 100 grams Amigo zitten ze wel, aan beide kanten 3 stuks... De liners zitten aan de middelste, de hals kan aan de onderste, dus dan kan ik die bovenste er toch ook gewoon afhalen..? :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:56

kiki1976 schreef:
Ik heb aan mijn Horseware deken ook geen ringen bij de hals voor de onderdeken, alleen aan de achterzijde van de bilriem.

Tenzij je een nogal lenig exemplaar zoals de mijne hebt die hem in no time omgekeerd onder zijn bovendeken had liggen.. Echt de borstbevestiging lag op zijn schoft -O-

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:07

haha ^^ denk dat het bij die van mij wel mee gaat vallen :-)
Ik heb de liner 100 en 200 grams, en de Amigo Bravo 100grams. Die ligt nu op met de 100 liner eronder.
De rode amigo hero lite kan ik dan met de 200 grams liner gebruiken als 'reserve' :D
Heerlijke dekens he! :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:43

SV -> HAR

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:01

Het zijn geen ringen maar loops, de beide gegeven linkjes verkopen ze niet, de originele loops zijn van rvs (anders gaat het roesten).
Ze moeten wel aan wat voorwaarden voldoen, zoals niet roesten, niet te dik (drukkingen), mogen geen scherpe kanten aan zitten (uit 1 stuk), niet te klein / te groot e.d..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:33

Dabo schreef:
Ik zit er ook over te denken om ze aan mijn regendeken te zetten (is wel van amigo maar zonder die 'ringen' inderdaad)
De klittenband dingen op de liners zijn 5cm breed, dus het lijkt me dat je minstens een rechthoekige ring moet hebben van 5cm breed. Heeft de fourniturenshop ze niet? Op de markt? Ik heb er eigenlijk ook nog niet naar gezocht, wil eerst kijken of de liner zonder bevestiging ook blijft zitten.
Aan mijn 100 grams Amigo zitten ze wel, aan beide kanten 3 stuks... De liners zitten aan de middelste, de hals kan aan de onderste, dus dan kan ik die bovenste er toch ook gewoon afhalen..? :D

Bij mij zit de hals aan de onderste en bovenste ring vast...?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:52

Gewoon even contact opnemen met horseware. Ik gebruik bijna alleen maar hun dekens en heb van hun ook reserve onderdelen gekregen.
Goede service.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:53

Ja kan, ik heb een hals van Epplejeck, en daar heb ik zelf klittenband aangenaaid wat aan de onderste ring gaat omdat de liner aan de middelste zit.
Een amigo hals zit dus aan 4 klittenbandjes vast? Wist ik niet. Hoop dat mijne blijft zitten aan 2. Maar gebruik hem toch alleen maar als het heeeeel koud is :brr:

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:03

Dabo schreef:
Ja kan, ik heb een hals van Epplejeck, en daar heb ik zelf klittenband aangenaaid wat aan de onderste ring gaat omdat de liner aan de middelste zit.
Een amigo hals zit dus aan 4 klittenbandjes vast? Wist ik niet. Hoop dat mijne blijft zitten aan 2. Maar gebruik hem toch alleen maar als het heeeeel koud is :brr:

Ja klopt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:27

troi schreef:
kiki1976 schreef:

Tenzij je een nogal lenig exemplaar zoals de mijne hebt die hem in no time omgekeerd onder zijn bovendeken had liggen.. Echt de borstbevestiging lag op zijn schoft -O-

Hihihi dat heeft die van mij tot nu toe nooit voor elkaar gekregen hoor.
Maar nu moet ik wel zeggen dat de mijne buiten niet gaat rollen als het nat is. Wel doet ze het wel eens op stal als ze zelf flink nat is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 07:55

Krijgt 'ie dat ook voor elkaar als je de klipjes achter vast hebt zitten?
bizar! :D

Ik zou inderdaad wel opletten dat je echt de goede ringen hebt, zodat het niet gaat drukken of schuren.
Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand bij de Paardendrogist zulke ringen er aan had laten zetten, misschien is daar informeren ook nog een optie?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:38

Heb je hier iets aan? Ik heb deze deken tweedehands via bokt gekocht, en wilde even zeker weten wat voor ringen eraan zaten om de liner en hals te kunnen bevestigen.

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6303/49982

Ik kreeg deze foto's van de verkoopster (hoop dat ze het niet erg vindt dat ik ze hier even voor jou plaats)

Afbeelding

Afbeelding

Slim idee trouwens!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:16

Wauw wat een service. De paardendrogist stuurt mij gratis 2 ringen op :oo

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:22

Ik heb zelf de waterdichte vliegenliner van horseware gehad met ringetjes, maar had geen vliegendeken van horseware om hem aan te bevestigen. Heb toen gewoon mijn eigen vliegendeken + liner naar de schoenmaker gebracht en uitgelegd wat ik graag wou hebben, binnen 1 dag was het klaar en het heeft me maar 12€ gekost.
Mocht je het toch zelf willen doen denk ik dat je schoenmaker ook wel van die ringen heeft ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:32

__Nicky schreef:
Wauw wat een service. De paardendrogist stuurt mij gratis 2 ringen op :oo

*\o/* +:)+

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:31

Top service!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 13:32

Ze gaan vandaag nog op de post. Ode aan de Paardendrogist _/-\o_

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:48

Even een vraagje hier omdat ik t zo gauw niet vind op google of andere sites.
Ik wil een losse, gevoerde hals gaan bestellen.
Pony heeft dekenmaat 175, bestel je dan een S of groter?

Had geen geduld meer om verder internet af te speuren dus sorry als het al ergens staat.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:51

Maat 175 is een 5.9, daar hoort een M bij, echter heeft je pony een iel halsje en is de hals ook nog eens kort, dan zou ik voor een S gaan

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:52

Hals koop ik liever te groot. Mijne heeft 183 en een L hals. Ik heb ook een 191 deken met een M hals maar vindt die te kort...