Heeft iemand net zoals mij ook ervaring met de neusriem van Dy'on???
Ik ben er zelf heel erg tevreden over!!! Zou niet meer zonder kunnen..

Ik ben heel benieuwd naar feedback van andere???
Grzzz...
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Billy schreef:Bokker 2 is ze zelf dacht ik...
Wat is het voordeel?
Kaitlyn schreef:Hallo Saphyra, hopelijk heb je toestemming aan de Bokker van foto 2 gevraagd om deze foto te gebruiken?
Verder geen ervaring met deze neusriem, weet alleen dat je er veel kapot mee kan maken als je geen goede ruiter bent en hoe je ermee om moet gaan.

BeauWertz schreef:ik vind er een groot voordeel aan dat de speriem in een verlengde is zodat je de
neusriem niet omlaag trekt als je de speriem strakker trekt en dat je dus de neusriem wel wat losser kunt doen en de speriem wat strakker zonder dat deze scheef trekt.
dorientjuh schreef:BeauWertz schreef:ik vind er een groot voordeel aan dat de speriem in een verlengde is zodat je de
neusriem niet omlaag trekt als je de speriem strakker trekt en dat je dus de neusriem wel wat losser kunt doen en de speriem wat strakker zonder dat deze scheef trekt.
Hoe strak doe je die sperriem dan? Volgens mij, als de sperriem de neusriem naar beneden trekt, zit de sperriem veel te strak.
Ik zie geen voordeel in deze neusriem. Neem dan een lage neusriem.
nicole_floor schreef:Ik zie ze inderdaad steeds vaker voorbij komen op concour, dus ben ook wel benieuwd naar de werking en het nut eraf
ElCid schreef:nicole_floor schreef:Ik zie ze inderdaad steeds vaker voorbij komen op concour, dus ben ook wel benieuwd naar de werking en het nut eraf
Het nut is dat er nog meer ruiter fouten gecorrigeerd kunnen worden en het paard zijn mond helemaal niet meer kan opendoen als er iets mis gaat. Dit is eigenlijk gewoon een hulp/ dwangmiddel en die zijn er maar om 1 reden: ongeduld en onkunde van de ruiter, met deze kan je de gevolgen die het paard laat zien goed camoufleren en evt. nog harder aan de teugels trekken.
Zoveel te meer hulpmiddelen, zoveel te groter de onkunde van de ruiter! Jammer genoeg wordt de markt overspoeld met dit soort dingen, er is blijkbaar vraag naar, bij tekort aan kundige instructie/ ruiters en trainers!