Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Capriootje schreef:Fairfax of vergelijkbaar is dan echt een aanrader. Paard hier heeft sinds de 1e keer met de fairfax nooit meer gehapt oid. Echt een uitkomst voor hem. Van Rijs heeft vergelijkbare fairfax singels die wat beter te betalen zijn, belletje kan je er altijd aan wagen!
xx_Irisje schreef:Capriootje schreef:Fairfax of vergelijkbaar is dan echt een aanrader. Paard hier heeft sinds de 1e keer met de fairfax nooit meer gehapt oid. Echt een uitkomst voor hem. Van Rijs heeft vergelijkbare fairfax singels die wat beter te betalen zijn, belletje kan je er altijd aan wagen!
Enig idee wat de prijs dan doet?

Icrack schreef:De supersingel van FRA? Men zegt dat deze een positief effect kan hebben bij paarden met singelnijd.
Eventueel met een rechte bonthoes van BR?
Dit is de enige singel waar mijn paard fijn onder loopt en waar mijn paard niet op reageert met aansingelen. Ik denk dat het voornamelijk komt omdat de singel erg breed is en daarom de druk goed verdeeld. Daarnaast is hij super zacht. En je kunt de voorste stoot in princiepe 1 gat losser laten dan de achterste waardoor het niet heel erg klemt achter de benen. max66 schreef:ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat zo'n dure singel wel helpt. Singeldwang is singeldwang, er moet hoe dan ook iets om die buik vastgemaakt worden.
ts lukt het niet op die manier zoals je zegt, gaatje voor gaatje en afleiden met brokjes oid?

marjotje82 schreef:Ik heb ook een paard met singelnijd.
Heb een neopreen singel met aan een kant een stuk elastiek.
Kan haar in 1x aansingelen. Ideaal!
Die ik heb zijn dacht ik global (zal morgen even voor je kijken) en maar 40 euro.
+ eventueel allerlei fysieke ellende daardoor...