Reflecterende spullen,veilig over straat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Reflecterende spullen,veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 16:08

Besloten om bij een andere club te gaan lessen, 500 meter van mijn stal af.
Voor die 500 meter ga ik niet constant de trailer pakken.

Maar welke spullen hebben jullie om, als je in het donker of straat gaat?

Ik heb al een reflecterende uitrijdeken en voor me zelf een vestje

tennan

Re: Reflecterende spullen,veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:09

Bandages, lampjes voor om je armen, lampje in de staart, frontriem... Er is een heleboel te vinden :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:09

bandjes van de action met ledlampjes om alle benen van het paard en om mijn kuiten (totaal 6 stuks dus), een hoofdlamp, hesje

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:11

Verlichting op je arm en eventueel stukje staart invlechten en daar een fietslampje in bevestigen met een elastiek. Afgelopen winter bijna een aanspanning op de motorkap gehad. Van voren niks geen reflectie en licht. Zag hem op het laatste moment. Kijk ik mijn achteruitkijkspiegel was hij van achter prima verlicht.
Erg prettig als dat van voren ook zo is....

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:15

Soort beenbescherming maar dan geheel reflecterend. Lampjes op de laarzen (van die fietslampjes)
Hesje aan, je hebt ook reflecterende zadeldekjes

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:18

Ik gebruikte altijd een reflectie borsttuig, knipperend reflectie bandje om mijn arm (kun je vast ook om je been of staart van het paard doen), en een reflectie hesje.
Hier kun je inspiratie op doen: http://www.horsecheck.nl/search/?q=Reflectie

Ik zag trouwens laatst ook een reflectie dekje, die zou je kunnen gebruiken als het te warm is voor de deken.

imaginejente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:19

Reflecterend deken om, lampjes bij de staart en bij het zadel en zelf draag ik nog een lampje op mijn kap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:48

Ik heb lampjes aan de beugels en een reflectiehoeken om en zelf een hesje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:39

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:41

Ik heb voor wandelen langs de weg of over straat naar de club gaan reflecterende banden voor om de benen en een reflecterend en lichtgevend hes voor mijzelf.
Verder ook nog een reflecterende uitrijdeken.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 18:05

Ik wil veilig over straat natuurlijk ( moet over de fiets pad langs een tachtig weg) maar wel goed verlicht

Mijn bedoeling is niet als ik bij de club ben 10 kg spullen moet afdoen.
Ik denk dat ik over mijn zweetdeken mijn reflecterende uitrij deken doe, zelf een hesje aan doe. en lampjes om de benen van de pony.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:14

Een tip: voor de bandjes met reflectie en ledjes: ga naar de action, daar zijn ze het goedkoopst

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:20

He TS, ik snap dat je voor dat ministukje de trailer niet pakt, maar... ben je niet veel meer tijd kwijt om heel die kerstverlichting op en af te tuigen? :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:12

Als je lampjes gaat uitkiezen. Denk er om dat je verplicht bent om wit of geel naar voren te dragen en rood naar achter...

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:18

Geen idee of het bestaat. Maar zijn er geen rode lampjes op batterij? Die aan je deken bevestigen. En een koordje voor omhangen met witte lampjes en de 'rest' gewoon met reflectiestrepen/kleding gedaan? Ben je ook niet zo lang bezig.. Of fietslampjes vast maken aan je deken. Zal sowieso voor meerdere lampjes kiezen omdat je dan toch beter zichtbaar bent.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:24

Die fiets lamp met clip kan zo aan je laars kop lamp op je cap hesje aan reflectie borst tuig reflectie om benen paard reflectie deken voor paard en een fietser naast mij en nog kunnen sommige mij niet zien denk ik.... rijden de fietser van de sokken bijna.. volgens meren deel ben ik ruim zicht baar... dit alles voor 10 min stappen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:24

als automobilist zie ik liever lampjes aan de benen van het paard dan de reflecterende bandjes..
die bandjes zijn namelijk afhankelijk van of mijn licht dat raakt.. als je in de berm stapt en het gras is wat langer dan zijn ze wat minder zichtbaar vind ik..

laatst passeerde ik iemand die had een fietslampje op flikkerstand in de staart.. viel van verre op meer nog dan een gewoon lampje, in combinatie met de lage 4 lampjes wist ik gelijk dat ik met een ruiter van doen had en kon ik ruim op tijd het gas loslaten en er rustig langsrollen.. met name snachts kun je als autmobilist slecht zien hoe een paard reageert op een auto, dus is het prettig om al van verre te kunnen zien dat je met een paard te maken hebt en er meer nog dan overdag rekening mee houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:47

Lamp (wit naar voor en rood naar achter) is verplicht. Verder zoveel mogelijk reflectie onder de 1.50 ivm hoe hoog de lichten van de auto's komen. Lamp aan je been ipv arm (of beter nog beide) helpt ook.

Knipperstand valt beter op en je krijgt er meer ruimte op de weg door, maar volgens de wet mag het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:48

knipperstand is ook vreselijk irritant als automobilist zijnde... ik zou gewoon wit licht voor en rood licht achter doen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 07:44

Yvank_ schreef:
knipperstand is ook vreselijk irritant als automobilist zijnde... ik zou gewoon wit licht voor en rood licht achter doen.

Vind je? Ik vind net dat die knipperlichtjes geweldig zijn en prima opvallen bij joggers, fietsers, ruiters,... Als automobilist ben ik juist een fan van die dingen.
Het witte licht naar voren word graag wel eens vergeten door ruiters en dat vind ik dan weer minder leuk.

Denk er ook aan dat je al bij schemering veel minder goed te zien bent. Zelfs als jij zelf nog goed kunt zien ben je voor een automobilist al snel te onopvallend. En in dat geval zijn net die reflecterende spullen met neon kleuren een goede zaak. Ik zou dus steeds reflectie met licht combineren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 07:47

Reflectie bandjes om de benen heeft geen zin.
Auto ziet je pas als het licht er precies goed op schijnt en 8 van de 10 auto's hebben de lampen daarvoor te hoog afgesteld staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:32

reflecterende bandjes met lichtjes, werkt erg goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:34

soesita schreef:
Yvank_ schreef:

Vind je? Ik vind net dat die knipperlichtjes geweldig zijn en prima opvallen bij joggers, fietsers, ruiters,... Als automobilist ben ik juist een fan van die dingen.
Het witte licht naar voren word graag wel eens vergeten door ruiters en dat vind ik dan weer minder leuk.

Denk er ook aan dat je al bij schemering veel minder goed te zien bent. Zelfs als jij zelf nog goed kunt zien ben je voor een automobilist al snel te onopvallend. En in dat geval zijn net die reflecterende spullen met neon kleuren een goede zaak. Ik zou dus steeds reflectie met licht combineren.

Ja ik vind dat heel irritant constant licht is een stuk fijner om te zien en het is ook biet voor niets verboden om knipperlichtjes te gebruiken...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:41

Ik heb een reflecterende bandageset.
Een rood knipperend lampje. En zelf een hoofdlamp voor op mn cap. En een hesje.
Hh

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:41

Hoe ik mijn paard laatst had opgetuigd:
Paard had een uitrijdeken op, fluoriserend geel, twee begeleiders met reflecterende hesjes en ruiter ook. Ruiter had een lichtgevend bandje om de arm, paard een wit (fel) lichtje aan de frontriem en aan de achterkant van t zadel hetzelfde maar dan een rood lampje :)
Reflecterende dingen werken in mijn ogen niet, dan is de auto oid al te dichtbij. Ik zou zeker voor lampjes gaan!