Dekje wassen in de douche?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Dekje wassen in de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 21:08

Goedeavond,

Aangezien mijn dekje enorm vies is en mijn moeder hem niet in de wasmachine wilt stoppen (i.v.m haren etc :+) is mijn vraag: kan het kwaad als ik mijn dekje gewoon onder de douche was met wat wasmiddel? :=

Heleennn

Re: Dekje wassen in de douche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:10

Lijkt me niet :) Maar je kan ook met een rubberen borstel de haren eraf halen, dan kan hij wel zonder problemen in de wasmachine :) Dat doe ik ook altijd.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:11

Vast niet.( ken iemand die dat met hogedruk spuit doet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:11

Nee hoor. Maar zou je hem niet in een emmer of een afwasbak oid kunnen wassen? Gaat denk ik beter?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:12

ligt eraan hoeveel haar en troep eraan zit..

ik zou als hij echt viezig is:

emmertje warm water met klein beetje wasmiddel... even in laten weken...dan goed schoonmaken (met een borsteltje (zachte) de haren eraf boenen en het ergste vuil.. vuile water buiten weggooien (in een putje als het even kan).. dan goed uitspoelen in een emmer of twee schoon water..
nog steeds veel haren? dan herhalen tot de meeste haren eraf zijn..

is het dekje schoon? dan te drogen hangen..
nog steeds gorig, maar geen los vuil meer..

vraag het dan nog een keer aan je moeder.. eventueel alleen het dekje door de machine als ze het niet fijn vind bij het normale wasgoed.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:12

Of gewoon een sopje maken in een grote (was)mand of emmer. Dan kan je die ook ff rustig laten weken en heb je ook geen last van haren of dergelijke.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:26

elenaMM77 schreef:
vraag het dan nog een keer aan je moeder.. eventueel alleen het dekje door de machine als ze het niet fijn vind bij het normale wasgoed.

Je doet een dekje toch nooooooit bij je eigen kleren? Dat lijkt me hartstikke vies %) Gaan je kleren dan niet stinken??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:32

Heleennn schreef:
elenaMM77 schreef:

Je doet een dekje toch nooooooit bij je eigen kleren? Dat lijkt me hartstikke vies %) Gaan je kleren dan niet stinken??

Het magische goedje wasmiddel :D .

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:39

Neem aan dat een douche geen kwaad kan. Ik zou van tevoren wel zoveel mogelijk haar er af halen want anders heb je straks een verstopte douche, denk dat mams daar ook niet op zit te wachten ;) Ik gebruik zelf vaak zo'n kledingroller voor mn dekjes!

Sperriempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:42

Heb het vroeger ook gedaan bij gebrek aan een wasmachine die ik kon gebruiken, maar de dekjes kwamen er nooit veel schoner uit helaas

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:19

Heleennn schreef:
elenaMM77 schreef:

nee natuurlijk niet, maar je kunt het wel bij de poetslappen etc gooien.. geen probleem..

zeker als je het voorgewassen hebt..

maar sommigen durven er helemaal niets bij in te gooien.

ennuh, je kleren gaan niet stinken in de wasmachine.. wasmachine hoort stinkies uit de was te halen, niet erin te stoppen.. je kunt in de sloot springen met je kleren en dan komen ze ook niet stinkend uit de wasmachine toch?

mij is het meer het idee van 'dekje/hondenkleed' bij gewone kleren, maar als je de boel onthaard hebt en voorgewassen, zou het eigenlijk niet uit moeten maken lol..

maar goed, ik was dekjes ook gewoon los van alles, hooguit dat ik er ook oude handdoeken of een hondenkleed bij in mik

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:21

Heleennn schreef:
elenaMM77 schreef:

als ik me dekje in de wasmachin doe, zit die al vol. past nooit kleding bij haha

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:25

Je kunt eerst zoveel mogelijk haar er af borstelen.
Dan in een emmer wassen (verschillende malen).
Kun je het ook buiten doen? Het ruikt niet echt fris in een woonhuis, maar het kan wel.
Als dan het meeste vuil er af is, kun je vragen of je alsnog in de machine mag wassen.
(doe het wel in een sloop, dan vang je de overige haren nog op).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:34

Suusje92 schreef:
als ik me dekje in de wasmachin doe, zit die al vol. past nooit kleding bij haha

hoe klein is je machine of hoe massief je dekjes? je moet ook niet wachten tot je ze niet meer samen kunt vouwen lol..

ik heb hier twee oude dekjes die ik onder de kattenbak heb liggen (tegen het grit wat anders over het zeil gaat).. die gaan tegelijk in de wasmachine tesamen met een hondenkleed dat 2 cm dik is (maar je bijna plat kunt drukken) ruim 1.5m lang en zo'n meter breed.. en dan zou ik er nog rustig een paar oude poetslap handdoeken bij kunnen frutten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:43

Gaat prima onder de douche, of in het bad. Doe wel altijd een zeefje in de afvoer. Gewoon fijn wasmiddel erbij en soppen maar. ;)

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 22:48

Bedankt voor alle reacties al! Ik ga het morgen proberen :)

kiara_raco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:53

Het lijkt mij niet dat het kwaad kan!
Wel oppassen dat je het goed uitspoelt ivm achterblijvende zeepresten.
Laatst bijgewerkt door kiara_raco op 20-10-14 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:54

Eerst uitborstelen en dan ga ik ze te lijf met de stofzuiger om alle haren eraf te krijgen. :Y)
Daarna in de wasmachine met wasmiddel en een schep Biotex, wel zonder wasverzachter wassen.
Na het wassen uithangen en de wasmachine nog even rondje laten spoelen.
Mijn dekjes zijn dan weer helemaal schoon en ruiken heerlijk fris. :D

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:04

Ik doe mijn spullen ook nooit bij me eigen kleren,maar wel gewoon in de wasmachine.
Onze wasmachine vangt bijna alle haren op in een filter en dat gebeurd ook nog eens in de droger!
Komen eruit als nieuw *D
Maar ik denk dat je het prima kan wassen onder de douche hoor! Sopje maken in een emmer met goed warm water en een goede borstel en je komt een heel eind!!
Succes!!!!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 06:42

elenaMM77 schreef:
Suusje92 schreef:

hoe klein is je machine of hoe massief je dekjes? je moet ook niet wachten tot je ze niet meer samen kunt vouwen lol..

ik heb hier twee oude dekjes die ik onder de kattenbak heb liggen (tegen het grit wat anders over het zeil gaat).. die gaan tegelijk in de wasmachine tesamen met een hondenkleed dat 2 cm dik is (maar je bijna plat kunt drukken) ruim 1.5m lang en zo'n meter breed.. en dan zou ik er nog rustig een paar oude poetslap handdoeken bij kunnen frutten

wasmachine is aardig groot en ik was mijn dekjes na ongeveer 2 weken intensief gebruik, maar ik was ze niet te vaak, anders krijg je van die verwassen dingen, ook niet mooi haha

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 06:43

ElSalvador schreef:
Eerst uitborstelen en dan ga ik ze te lijf met de stofzuiger om alle haren eraf te krijgen. :Y)
Daarna in de wasmachine met wasmiddel en een schep Biotex, wel zonder wasverzachter wassen.
Na het wassen uithangen en de wasmachine nog even rondje laten spoelen.
Mijn dekjes zijn dan weer helemaal schoon en ruiken heerlijk fris. :D

waarom doe jij zonder wasverzachter wassen dan? Ik doe het alleen zonder omdat ik het nut er niet van in zie, handig voor de handdoeken maar niet voor me dekjes.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 06:53

Losborstelen en dan met de stofzuiger. Werkt prima!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:11

Wasverzachter maakt waterafstotend waar door het minder vocht opneemt.
verder kan het irriterend voor de huid zijn.

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 07:27

Kan prima onder de douche en eventueel met een borstel om de haren er af te borstelen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:00

Heb het zelf een keer onder de douche geprobeerd, maar dat werkte echt niet. Het wordt niet goed schoon en het meeste wasmiddel blijft erin zitten. Je zult het daarna toch ook moeten centrifugeren, omdat het drogen anders eeuwen duurt. Ik gooi het gewoon bij de donkere was, nadat ik hem met zo'n plakroller volledig van de haren heb ontdaan. Is niet vies, het is gewoon zweet en de wasmachine maakt dat keurig schoon. Onze eigen kleding stinkt er niet van en zit ook niet onder de haren. Mocht je moeder het toch niet helemaal geloven: neem een oude kussensloop en stop daar het dekje in. Bij de rest van de was doen en niemand die er last van heeft. ;)