Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

xx_Lyzet schreef:Al eens over een thorowgood nagedacht?
Zadel zit en ligt fijner als wintec, wintec heeft een smallere twist als de thorowgood, waardoor het zadel snel te krap is..
Thorowgood is net als de wintec aanpasbaar met wisselbare boom, en ideaal voor paarden die nog moeten groeien. Eigenlijk het zelfde als wintec alleen ligt de thorowgood vele maler beter.

A_nouk schreef:Mijne heeft een flinke schoft, zadel bied ruimte genoeg...
Zelf vind ik wel dat de Wintec zadeltjes een heel ongunstige vorm (lange) kussens hebben, als je een paard hebt met een iets hollere rug, of oplopende rug kun je met een Wintec niet uit de weg. Laat je dus niet misleiden door de melding dat dit zadel op alle paarden passend te maken is, want dat is absoluut niet het geval
Daarnaast zou ik als je Hulsebos gewend bent niet snel overschakelen op een Wintec.
Heb zelf de Wintec IW en vind het een behoorlijk hard zadel..
Mijn merrie heeft een niet al te lange rug, maar moet zeggen dat qua lengte de 17,5" er prima op past. Icrack schreef:Lange kussens met Wintec? Dat dacht ik dus nietMijn merrie heeft een niet al te lange rug, maar moet zeggen dat qua lengte de 17,5" er prima op past.
En niemand in de buurt welke een Wintec heeft Calimero?

__Amber__ schreef:Ik weet niet of de nieuwe wintec pro heel veel verschilt van de oudere versie, maar de oudere versie ligt niet goed op mijn paard met hoge schoft. Wanneer de medium boom erin zit ligt het zadel op zijn schoft en een smallere boom is helaas te smal.
Ben zelf ook heel benieuwd naar ervaringen met de IW voor hoge schoft, zou deze zelf ook wel graag willen aanschaffen mocht dit zadel geschikt zijn..