Nieuwe wintec pro of Isabelle werth?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Nieuwe wintec pro of Isabelle werth?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 12:07

Hallo allemaal,

ik heb wel de zoekfunctie gebruikt maar niet echt kunnen vinden wat ik nodig had.

Ik heb een nieuwe topper waar mijn huidgie zadel niet op past. Hij heeft een redelijke schoft welke toch niet lekker zit met mijn Rossner Amerika)

Ik ben aan het rond sneupen en zit er over na te denken een Wintec te doen zodat deze mee kan groeien met hem (was nog onbeleerd en dus onbespierd).

Nu kom ik er niet zo goed uit welke geschikter is voor mijn arabier met redelijke schoft. De nieuwe versie pro of de isabell werth? hoe verschillen ze van elkaar?

Alvast bedankt!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:43

Volgens mij heeft de Pro een half diepe zit en de IW een extra diepe zit. Qua ligging zal er, denk ik, niet zo veel verschil inzitten. Wat ik er over hoorde is dat de basis verder hetzelfde is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:46

Al eens over een thorowgood nagedacht?
Zadel zit en ligt fijner als wintec, wintec heeft een smallere twist als de thorowgood, waardoor het zadel snel te krap is..

Thorowgood is net als de wintec aanpasbaar met wisselbare boom, en ideaal voor paarden die nog moeten groeien. Eigenlijk het zelfde als wintec alleen ligt de thorowgood vele maler beter.

Polkiej_x

Re: Nieuwe wintec pro of Isabelle werth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:38

De isabell werth heeft een hele diepe zit en dikkere wrongen (heeft leren singelstoten, weet niet of de pro dat ook heeft) de pro heeft een vlakkere zit en is dus niet diep en geen dikke wrongen!

Ik heb zelf een Isabell gehad, een echt super fijn zadel! heel handig in gebruik.
Helaas was hij (toch) net een halve maat te lang voor mijn haf ik had een 17,5'' .

Wat ik ook erg fijn vind is dat je erin zit als een huis door het suede! :)
zou zo weer een wintec nemen!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 15:43

xx_Lyzet schreef:
Al eens over een thorowgood nagedacht?
Zadel zit en ligt fijner als wintec, wintec heeft een smallere twist als de thorowgood, waardoor het zadel snel te krap is..

Thorowgood is net als de wintec aanpasbaar met wisselbare boom, en ideaal voor paarden die nog moeten groeien. Eigenlijk het zelfde als wintec alleen ligt de thorowgood vele maler beter.

Ik zal ook eens bij thorowgood kijken. Weet alleen niet of die ook net zulke fijne dressuur zadels hebben. Ik ben eigenlijk hulsebos zadels gewend dus het is voor mij al een eind inleveren, haha.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 16:50

Het gaat om dit paard waar ik aan twijfel of deze zadels geschikt zouden kunnen zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:43

Als je hulsebos gewend bent zou ik zeer zeker voor de isabell werth gaan die zal je niet teleur stellen :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:45

Verder niemand ervaring met deze zadels op een paard met hoge schoft?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:47

Ik heb een isabell wehrt op een fries met een niet heel hoge schoft maar wel een redelijke schoft. Ik vind het een fijn zadel. Heb al heel veel zadels gehad maar dit is het enige wat echt goed blijft liggen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:50

Mijne heeft een flinke schoft, zadel bied ruimte genoeg...
Zelf vind ik wel dat de Wintec zadeltjes een heel ongunstige vorm (lange) kussens hebben, als je een paard hebt met een iets hollere rug, of oplopende rug kun je met een Wintec niet uit de weg. Laat je dus niet misleiden door de melding dat dit zadel op alle paarden passend te maken is, want dat is absoluut niet het geval :)

Daarnaast zou ik als je Hulsebos gewend bent niet snel overschakelen op een Wintec.
Heb zelf de Wintec IW en vind het een behoorlijk hard zadel..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:53

A_nouk schreef:
Mijne heeft een flinke schoft, zadel bied ruimte genoeg...
Zelf vind ik wel dat de Wintec zadeltjes een heel ongunstige vorm (lange) kussens hebben, als je een paard hebt met een iets hollere rug, of oplopende rug kun je met een Wintec niet uit de weg. Laat je dus niet misleiden door de melding dat dit zadel op alle paarden passend te maken is, want dat is absoluut niet het geval :)

Daarnaast zou ik als je Hulsebos gewend bent niet snel overschakelen op een Wintec.
Heb zelf de Wintec IW en vind het een behoorlijk hard zadel..

Bedankt voor de tips, ik ga hem natuurlijk eerst wel uitproberen voordat ik daadwerkelijk het zadel koop. Maar wil me er eerst wel goed in verdiepen.

Hierboven heb ik foto's van mijn paard. Denk jij dat dit gaat passen?

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:55

Ik ben wel te spreken over de I*sabell Werth zadels.
Zelf heb ik ook ééntje (is zelfs te koop omdat ik naar Barefoot overstap).
Hier heb ik al de beschikbare boommaten van die voor elke soort schoft past.
Deze boom kun je zelf op een simpele manier veranderen en je hoeft er dus niet voor naar een zadelmaker te gaan.

Deze van mij heeft wrongen die je er zelf kunt afhalen of op laten.

Fijn zadel met diepe zit.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 10:58

Jammer dat je zadel boven mijn budget valt en ook nog eens heel ver weg is Witwi

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:58

Prijs is altijd bespreekbaar maar inderdaad de afstand is wel jammer.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:59

De Kent en Masters is qua boom ook aan te passen, en heeft een model speciaal voor paarden met een hoge schoft. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 11:01

Tirzaah schreef:
De Kent en Masters is qua boom ook aan te passen, en heeft een model speciaal voor paarden met een hoge schoft. Daar zou je ook naar kunnen kijken.

Bedankt voor de tip. Dan moet er alleen wel net één tweedehands te koop zijn aangezien ik nieuw niet kan betalen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:37

Lange kussens met Wintec? Dat dacht ik dus niet :-) Mijn merrie heeft een niet al te lange rug, maar moet zeggen dat qua lengte de 17,5" er prima op past.

En niemand in de buurt welke een Wintec heeft Calimero?

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:47

Ik weet niet of de nieuwe wintec pro heel veel verschilt van de oudere versie, maar de oudere versie ligt niet goed op mijn paard met hoge schoft. Wanneer de medium boom erin zit ligt het zadel op zijn schoft en een smallere boom is helaas te smal.

Ben zelf ook heel benieuwd naar ervaringen met de IW voor hoge schoft, zou deze zelf ook wel graag willen aanschaffen mocht dit zadel geschikt zijn..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:49

Icrack schreef:
Lange kussens met Wintec? Dat dacht ik dus niet :-) Mijn merrie heeft een niet al te lange rug, maar moet zeggen dat qua lengte de 17,5" er prima op past.

En niemand in de buurt welke een Wintec heeft Calimero?

Ik heb hier een 18'' en die heeft wel degelijk lange platte kussens ;)
En nee dat komt niet door de vulling (cair) maar door het model van de kussens.

Ts, om antwoord te geven op je vraag. Schofthoogte hoef je denk ik niet bang voor te zijn, maar ik ben geen zadelmaker ;)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:53

Wat ouder model mss Anouk? Mijn merrie kon een zadellengte hebben van max 48cm het nieuwe model voldoet daaraan :-)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:59

Nope hageltje nieuw, nu een jaar oud ;)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:03

Ik heb sinds kort de nieuwe wintec pro.
Ik moet zeggen qua zit echt heerlijk. dacht eerst ook dat de half diepe zit een probleem zou zijn. maar dat blijkty gelukkig niet het geval. De kussens zijn ook niet erg lang. mijn paard heeft een korte rug en ook een beste schoft. maar deze past perfect

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 14:24

__Amber__ schreef:
Ik weet niet of de nieuwe wintec pro heel veel verschilt van de oudere versie, maar de oudere versie ligt niet goed op mijn paard met hoge schoft. Wanneer de medium boom erin zit ligt het zadel op zijn schoft en een smallere boom is helaas te smal.

Ben zelf ook heel benieuwd naar ervaringen met de IW voor hoge schoft, zou deze zelf ook wel graag willen aanschaffen mocht dit zadel geschikt zijn..

Als het een beetje mee zit kan ik ze beide dit weekend passen en laat ik weten wat mijn ondervindingen zijn.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:34

Dat zou heel mooi zijn!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:43

Ik heb zowel de wintec pro als de wintec isabell vandaag geprobeerd en beide zadels lagen goed! Geen last van zijn schoft.