Br event dekjes, slechte kwaliteit? Vervagende kleur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Br event dekjes, slechte kwaliteit? Vervagende kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:15

Hoi,

ik heb twee jaar geleden voor de eerste keer een dekje gekocht van BR, namelijk de Br event Lime. Nu, twee jaar later is het dekje bijna wit/geel, zo afgeschenen! De biesjes ed zijn nog prima maar die kleur! En na da eerste keer rijden, dat weet ik nog goed, gingen de zweetvlekken er al niet meer uit. Ik koop de meeste spullen nu in het rood, (Kleur van mijn andere spullen en sponsorjas) en omdat de prijs van die dekjes tenminste nog betaalbaar is zou ik liefst nog een BR erbij kopen... Maar is dat z'n geld dan wel waard? Of is het enkel bij die Lime dat de kleur zo gauw vervaagt? Want ik ben niet van plan om 30 euro uit te geven aan een dekje als het net zoals de vorige na een paar maanden al lelijk wordt :(

dus, mijn vragen: Heb je ervaring met de andere kleurtjes van de BR event collectie? (of andere collecties) En weet iemand misschien nog andere leuke merken die rode dekjes verkopen, maar toch niet te duur zijn? (=niet boven de 35 euro)

Alvast bedankt!

Han21

Re: Br event dekjes, slechte kwaliteit? Vervagende kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:18

Ja! Ik heb een rode en een blauwe van Br event. Worden goed schoon en blijven netjes... Misschien dat het dan toch net aan die kleur licht :')

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:19

Alle dekjes vervagen, maakt niet uit van welk merk. En ja als je een dekje 2 jaar lang gebruikt, en veel gebruikt vind ik het niet gek dat hij zo verkleurd is. Zon, zweet, regen etc heeft allemaal invloed op een dekje. Ik vind de BR dekjes van prima kwaliteit en ik zou er gewoon 1 kopen als ik jou was :) Zo vreselijk prijzig zijn ze nou ook weer niet, en als hij heel lelijk wordt kan je altijd weer een nieuwe kopen toch?

Nou heb ik een dekjes tic, dus is die keuze voor mij niet zo lastig :')

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:20

Ik vind de kwaliteit van de BR event dekjes ook tegenvallen,

heb er geen van lichte kleuren gehad dus over de zweetvlekken kan ik niet mee praten maar

ik had eerste en donkergrijze, waar na een jaar (niet heel intensief gebruik) er scheuren aan de binnenkant kwamen.

Daarna een donkerblauwe met een witte bies waarvan de bies bij de singel na een half jaar al helemaal versleten was (deze was wel intensief gebruikt maarja bij mijn andere dekjes is dit niet het geval) de stof waar het zadel niet zat begon echter ook al snel wat te ''rullen''. Kleur vervaagde ook in dit half jaar snel (ik was ze ongeveer 1x per maand)
Tegelijkertijd ook een bordeaux rode gehad met precies hetzelfde probleem.

ik heb ook Anky en Eskradron dekjes die na 5 jaar gebruik nog steeds super mooi zijn. Oke dat is een andere prijsklasse maar 5 jaar tegenover een half jaar dat de BR dekjes mee gaan vind ik toch wel zorgwekkend.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:22

Ik heb twee br event dekjes, een lichtblauwe en een grijze. Allebei ongeveer twee jaar oud, maar nog helemaal niet verkleurd. Misschien lag het bij jouw dekje aan de lichte kleur?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:32

_KellyAV schreef:
Alle dekjes vervagen, maakt niet uit van welk merk. En ja als je een dekje 2 jaar lang gebruikt, en veel gebruikt vind ik het niet gek dat hij zo verkleurd is. Zon, zweet, regen etc heeft allemaal invloed op een dekje. Ik vind de BR dekjes van prima kwaliteit en ik zou er gewoon 1 kopen als ik jou was :) Zo vreselijk prijzig zijn ze nou ook weer niet, en als hij heel lelijk wordt kan je altijd weer een nieuwe kopen toch?

Nou heb ik een dekjes tic, dus is die keuze voor mij niet zo lastig :')

Nou, zo intensief werd ie niet gebruikt hoor... Misschien 3 keer per maand? Nog niet eens denk ik... Ja ik kan gewoon weer een nieuwe kopen als de andere lelijk wordt, betaal jij? :') Nee even alle gekheid op een stokje: ik zie het niet zitten om elk half jaar een nieuw dekje te kopen, het wordt dan een dure grap en waar moet ik met al die oude dekjes blijven? Die krijg je nooit verkocht volgens mij.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:46

Als je die verkoopt krijg je daar inderdaad geen hol voor. Ik dacht dat je hem vaker gebruikte, maar dan is het wel gek ja. Niet perongeluk veel in de zon gelegen? of achter een raam? Ik heb ook een dekje wat aan 1 kant veel in de zon heeft gehangen, die is aan 1 kant verkleurd...
misschien een andere kleur kiezen, of een ander merk ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:49

op hoeveel graden worden de dekjes gewassen Met een wasmiddel speciaal voor gekleurde was ?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:51

Met ts eens!! Ik had een donkergroene met beige rand, na wassen was hij donkergroen met lichtgroene rand. Mijn full creme is gekrompen tot cob formaat en zeker een tint lichter. Ook sleten ze vrij hard bij de singel. Ik koop ze niet meer.

Tegenwoordig heb je.kleurendoekjes.dus dat zal wel wat schelen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:54

Ik ben van mening dat ze enorm snel gaan pullen(?)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:56

SylviaIsabel schreef:

Ja idd, dat zie ik ook terug op mijn dekje, zowel onder het zadel als bij de singelstoten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:57

dresjoepie schreef:
op hoeveel graden worden de dekjes gewassen Met een wasmiddel speciaal voor gekleurde was ?

Op 40°, net als al mijn andere dekjes. Het is iets te warm, ik weet het, maar mijn andere dekjes ondervinden hier geen problemen mee. En ja, wasmiddel voor gekleurde was :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:58

SylviaIsabel schreef:

Dit heb ik inderdaad ook bij een roze!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:01

Hier een oranje. Geen pullen, geen scheuren, geen verkleuring en zelfs geen gaten na 7 jaar gebruik. :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:04

vreemd hoe het zo kan verschillen >;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:32

Ik heb mn lime br event dekje al 5 jaar volgens mij en hij is niet verkleurd. Het enige slechte ervan is het harde kaartje boven op de schoft die de rug van mijn pony heeft verknalt..

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:37

Ik heb er 3 gehad, ook geen verkleuring, vervorming, pilling, scheuren, ... na 5 jaar.
Wassen doe ik met de hand, of het dekje nu €10 kost of €100 :j

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:40

Ja met de hand ga ik dekjes echt niet wassen, worden ze echt niet schoon van..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:49

Sababber schreef:
Ik heb mn lime br event dekje al 5 jaar volgens mij en hij is niet verkleurd. Het enige slechte ervan is het harde kaartje boven op de schoft die de rug van mijn pony heeft verknalt..

Die zit aan de buitenkant. Dan denk ik toch dat het aan je zadel ligt hoor :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:37

Ik heb een BR event dekje nu 4 jaar en gebruik het veel, was het op 40 graden en tot nu toe ziet het er gewoon nog netjes uit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:05

Die ik had was twee kleuren misschien zit daar verschil in? Mn creme was wel even die werd alleen lichter van.kleur

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:09

mijn navy br event is ook verkleurd, hij had een witte bies en daarin is de kleur uitgelopen. Ook is het blauw na twee keer wassen vaal geworden. En een caribean, dat is wat knal blauw is gaan pillen. Jammer want ze zien er leuk uit maar blijven niet zo lang mooi volgens mij.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 21:29

C_arola schreef:
Ik heb een BR event dekje nu 4 jaar en gebruik het veel, was het op 40 graden en tot nu toe ziet het er gewoon nog netjes uit.

Zweet je paard er ook veel op?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:35

Heb inderdaad ook een BR event dekje waar de zweetvlekken in blijven zitten, koop ze niet meer. :o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:36

Ik heb enkel br events en heb de meeste al jaren. Geen extreme gebruikssporen op te zien. 1 dekje is wat verkleurd maar die heb ik ook al ruim 5 jaar