Dressuurzadel trekpaard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Dressuurzadel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 14:09

Mijn paard heeft van massimo boommaat 40. Echter zijn die maten tweedehands amper te vinden.
Nieuw is een behoorlijke kluif,en heb ik het budget niet voor.
Welke andere goede merken hebben brede kamers, en in welke maat moet ik dan zoeken voor ook boommaat 40 te hebben?

IrishDraught

Re: Dressuurzadel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:10

Oef dat zal 2e hands niet meevallen.

En een boomloos dressuurzadel?

Wij hebben voor onze tank ook 2 jaar een boomloos zadel gehad en toen toch een 2e hands passend boomzadel (in dit geval western) gevonden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:58

Boomloos valt af. Enkel het westernmodel van barefoot met een antislippad blijft op mijn jongste liggen. Barefoot london raak ik er niet eens op, ding draait als een klok.
Ik heb jaren met een london gereden op mijn oudste, maar blijkt dat ik fysiek niet zo breed kan zitten, waardoor paardlief helemaal vastgelopen is.( mijn heupen kunnen de breedte niet aan, ik steek kont achteruit, val voorover, en rij ze zo vast. )
Nu heb ik een specialized saddle, rib uit mijn lijf. Prima op mijn oudste ( die erg gecontroleerd te rijden is). Drama op mijn jongste. Die is nog een stuk beter en loopt nog zen beetje als een dweil. En het gebrek aan kniewrongen is voor mij een ramp op dit paard.
Tweedehands is idd erg moeilijk, ik kan niet vergelijken ( bv een wijde boom van kieffer, is dit richting de 40 , of valt die op 33 , op maat van massimo gezien dan)
Budget ligt rond de 1000 euro.
Wintec valt af, kan ik niet op zitten.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:08

ik heb een kieffer munchen vhz op mijn trekpaard liggen, hij nijgt erg naar dressuur. prima zadel, zit erg lekker.
misschien bij kieffer informeren over de boommaten? ik denk dat dat kwa budget een goede optie is.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:24

Kieffer past op veel paarden vanwege de flexibele takken.
Misschien dat een Dressuurzadel van Kieffer in maat 2 ook gewoon past.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:26

Kun je ergens de maten vergelijken in cm's van kieffer?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:33

Kentauer zadels heeft ook veel boom maten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:34

Fryso?

Sommige friezen zijn net trekpaarden ;)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:34

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:38

Thorowgood en Kent&Masters hebben fijne dressuurzadels in superbrede boommaten die binnen je budget vallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:25

en kieffer is breder te zetten dmv infra rood door een zadelpasser met het juiste materiaal(kunststof boom) maar ik vrees dat daar limieten aan zitten...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 08:16

Kost ook 200 euro om het te laten doen, incl verzending en btw...
Thorowgood valt af. Fryso is nieuw way boven budget :D
Probleem is tweedehands dat ik niet weet welke boom mijn paard in die maten nodig heeft, én dat de meeste verkopers niet weten hoe breed hun zadel is :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:40

Wij hebben voor ons andere paard een Anky dressuurzadel met wijde boom (2e handsje paar hond euro) en die past ook op onze tank. Nu is iedere tank toch weer anders maar misschien heb je er toch wat aan. Kieffer past nooit helaas (heb er 3 liggen) ook niet wanneer die verbreed wordt.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:32

40 is echt extreem wijd zeg!
Maar welke wintec heb je geprobeerd? Het ene type is het andere type echt niet.
Wellicht een tweedehands WOW? Die zijn toch ook extreem wijd te maken?
Ik heb een Sommer. Die bomen zijn ook verstelbaar (door zadelpasser) Wellicht ook navragen waard?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 22:56

Wintec zit ik op mijn doos. :+
Enige dat past is de wide versie, en daar kan ik niet op zitten.wow heb ik toevallig getest, maar mijn oudste paard vind luchtgevulde kussens niet ok.
Sommer kende ik nog niet. Dat bekijk ik even.dankjewel :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:29

Rider pro heeft ook kunststof zadels met verwisselbare bomen en daar kunnen de bomen in van Wintec. Wellicht ook die van de Wide?
er zijn een boel mensen die makkelijk ook de Wide bomen in de 'standaard' zadels van Wintec doen. Anderen zweren weer dat je dat echt niet moet doen, maar als het inderdaad prima kan zou een wintec Isabell Werth wellicht wat zijn. Dat zit echt geweldig.

Maar allerrijpste zou toch een (tweedehands) massimo zijn denk ik. Duimen dat die langskomt!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:30

Er staat een massimo trail maat 38 op marktplaats! Massimo is toch twee maten te verbreden?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:33

Herkenbaar :) Hier liggen 2 Massimoos met maat 40 en 44. Ik heb er nu een Fairfax bij. Die worden niet meer gemaakt, maar Kent en Masters is de opvolger hiervan. Daar zou je ook naar kunnen zoeken. Ik heb hem 2e hands, en mijn vriendin heeft er ook 1 gevonden via Marktplaats.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:13

heeft thorowgood ook niet een brede paarden versie? hoewel ik echt niet weet of dat die tot 40 gaat.
echt breed daar kom ik bij boomzadels toch vaak massimo bij tegen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 08:20

Je verkoopt geen van die twee antheman? :D
Massimo is idd twee maten te verbreden, kost 100 euro, zonder btw en. Verzending. Dus mag gerekend worden op 200-250 euro vanuit belgie... Probleem is dan dat mijn paard niet nog breder mag worden dan die 40. Maar ik bekijk die op marktplaats nogeens.
Thorowgood wil ik liever ook niet. Momenteel ligter een zadel van 1800 euro op, ga danliever niet terug. Naar eentje van 500 euro nieuw :D. Wide boom in gewone wintec doe ik ook niet. Ik heb een vzh wintecje liggen,en het kussenkanaal is daar zowiezo te smal voor. Op de isabell werth heb ik getestgezeten in de winkel,en ik zat ook direct op mijn doos.
Mijn houding is beroerd, ik heb de neiging om mijn kont naar achter te steken en voorover te duiken. In combi met breed paard en momenteel geen kniewrongen zit ik dan ook nog eens in stoelzit en absoluutniet stabiel ...

Jaan: ik zoek trouwens de dressuur II

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 08:47

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:34

ik denk dat ik zelf wat minder naar de nieuwprijs zou kijken maar gewoon naar hoe het feitelijk ligt en zit ;)
zelf zit ik heerlijk in een stubben zadel van 2000+ maar een thorowgood zit ook erg fijn...wintec vind ik dan weer compleet niet lekker zitten,..
maar uiteindelijk is het simpel, je moet je goed voelen bij hetgeen je je geld aan uitgeeft,

Massimo is trouwens wel veel tweedehands te vinden, misschien eens kijken of er in de buurt iets met een passende boommaat te koop is en dan passen met een zadelpasser oid er bij?
of je vraag bij een aantal zadelpassers/verkopers uitzetten en kijken waar die mee om de bocht komen?

hendrika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:30

oei dat is lastig

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:44

Ik snap eerlijk gezegd niet wat er mis zou zijn met een goed passend zadel dat goedkoper is :? toch ook voor jouw portemonnee alleen maar prettig? Of denk ik nu heel krom?

Zag op de BoktMarkt net een boomloos dressuurzadel staan. Ziet er fijn en echt als dressuurzadel uit.

En Bates?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:28

bates is idd ook een optie, maar hebben die wel xwide? geen idee eigenlijk
ik ben ook opgehouden met boomzadels bij de jonkies, zeker in het begin veranderen die nog zo hard, das amper bij te benen... als ze goed en wel onder het zadel is en wat door gereden is kijk ik wel weer verder :+
laatste ronden met inrijden en daarna doorrijden kon ik bijkans 6 zadels verslijten in een jaar omdat paardlief er met gang onderuit groeide dat ik zeker met de jonkies gewoon de boomzadels in de wilgen heb gehangen