Ervaringen Anky zadelpads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lightblue

Ervaringen Anky zadelpads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 15:35

Hi, ten eerste sorry als ik dit topic op een verkeerde plaats heb geopend/onnodig heb geopend. Ik ben nieuw hier en ik snap nog niet helemaal hoe alles werkt haha.

Maaareeh ik vroeg me dus af wat voor ervaringen jullie met de Ankyzadelpads hebben. Ik twijfel namelijk al best wel lang om er één te kopen, maar omdat ik me altijd heb afgevraagd of ze wel goed blijven liggen (op c/d-pony's), is het er nog nooit van gekomen. Ondertussen zie ik mijn bruine welsh wel al helemaal met rode ankypad en rode peesbeschermers/bandages lopen, maar dat terzijde haha. (Met een trailer die volgepropt zit met zadeldekjes heb ik ook niet echt een nieuwe nodig, maargoed jullie weten vast wel hoe dat gaat :') )
Oh en zit er nou nog echt veel verschil tussen bijvoorbeeld de pads van QHP en die van Anky, behalve het merkje? Alvast bedankt :)

lightblue

Re: Ervaringen Anky zadelpads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 14:30

Iemand ? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:31

ik rij zelf met QHP pads, heb mijn Anky's weggedaan. Vond ze niet fijn liggen, waren ook sneller nat dan de QHP's.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:36

Ik rijd niet met Ankypads, maar heb wel gehoord dat de pads ontzettend kunnen schuiven! Bovendien zijn pads niet echt vorderlijk voor de ligging van het zadel, tenzij je zadel een ietsiepietsie wat aan de brede kant is voor de pony. De pads zijn dik en dat scheelt soms best wat. Ik heb een GHP pad, ben er tevreden over! Maar ik ga nu toch voor de br event dekjes, die ook gevuld maar niet mega dik zijn. Ik heb meerdere verhalen over pads gelezen, waarin aangegeven stond dat ze helemaal niet zo goed zijn voor de rug ookal zijn ze zacht!

Succes ermee :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:40

Ik heb ankypads voor op mijn D pony's!
Nooit problemen mee gehad, ze schuiven soms iets naar voren.
Had eerst de qhp, maar dit vond ik niks.. snel nat en schoven heel erg. Heb eventueel wel een foto voor je :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:46

Met de QHP geen ervaring, wel met Anky. Ik vind het geen fijne pads, ze trekken snel scheef en trekken ook snel strak op de schoft ondanks dat je ze daar helemaal naar boven trekt.
Voor mij geen Anky-pads meer. Wel jammer, vind ze wel erg mooi.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:48

Ik vind ze wel erg fijn! :) Geen last van geschuif en dikte vind ik ook enorm meevallen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:51

Wij hebben ze op diverse soorten paarden en pony's liggen (manege en prive)

Indien je correct opzadelt en passende zadels hebt liggen ze er heel fijn onder.
Kwaliteit is ook goed.
We hebben ze oa op B pony's liggen en op paarden van 1.75 en alles er tussen in.

Zijn niet snel doorweekt van t zweet. Drogen makkelijk op. En eigenlijk geen enkel paard met een probleem op de schoft. Ondanks dat er toch enkele paarden met een hoge schoft tussen lopen.

Ze schuiven alleen indien je je paard net hebt ingesprayed op t lijf met anti klit of glans spray.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:56

Er zit enorm veel verschil tussen de oude pads en de nieuwe.
De nieuwe pads hebben een vormgevormde rug en anti-slip letters, een hele verbetering!

Onder mijn vorige zadel lagen de oude pads niet lekker, die schoven steeds naar achter. De nieuwe pads liggen echter perfect. Daarnaast nemen de pads fijn zweet op en drogen ze enorm snel :)!

De pads zijn wel wat dikker dan de normale dekjes, dus als je zadel echt perfect past dan zou ik toch voor een dunner dekje gaan.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:56

Ik wil op Natasja ingaan.

'Indien je correct opzadelt', dit hoeft er niet iets mee te maken te hebben. Niet alle pad liggen fijn, en niet op ieder paard hetzelfde.

Ook ik ben van mening dat de (QHP)pads erg op de schoft drukken. Dit zal met de Ankypads niet veel anders zijn gok ik, ookal worden ze 'omhoog' getrokken bij het opzadelen, door de druk kan de pad zo weer naar beneden zakken.

Ze drogen inderdaad heel erg snel! Dat moet ik toe geven. Daarnaast: is het niet logisch dat ze niet direct doorweekt zijn van zweet? :Y) Ze zijn immers vrij dik en daar past dus meer zweet in dan in een normaal dun dekje haha.. Bovendien vind ik het belangrijk dat een dekje zweet opneemt, omdat het paard het zweet ook kwijt moet kunnen!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:01

Ik heb zowel met de pads van QHP als die van Anky alleen maar goede ervaringen.

Op mijn fries blijven de beide prima liggen ook drukken ze niet op de schoft.
Ik denk dat dat meer de de ligging van je zadel te maken heeft. Als je zadel goed stevig ligt schuift je dekje ook niet denk ik.

Ze drogen snel en ik vind de dikte ook erg fijn ze zijn dik naar wel lekker soepel. Ik hou juist niet van die stugge dekjes. Maar ik denk dat dat ook vooral een kwestie van smaak is.

PreHungaro

sannerocky: de nieuwe pads van ANKY hebben een voorgevormde rug, hierdoor hoef je ze dus in principe niet extreem omhoog te trekken. Het nadeel van QHP vind ik dat wanneer je hem voor omhoog trekt er dus ergens weer extra druk komt, aangezien de pad aan de bovenkant gewoon recht is.

sandra8

Ik wil geen andere meer ze bevallen mij prima blijven goed liggen en nemen goed zweet op.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:05

sannerocky schreef:
Ik wil op Natasja ingaan.

'Indien je correct opzadelt', dit hoeft er niet iets mee te maken te hebben. Niet alle pad liggen fijn, en niet op ieder paard hetzelfde.

Ook ik ben van mening dat de (QHP)pads erg op de schoft drukken. Dit zal met de Ankypads niet veel anders zijn gok ik, ookal worden ze 'omhoog' getrokken bij het opzadelen, door de druk kan de pad zo weer naar beneden zakken.

Ze drogen inderdaad heel erg snel! Dat moet ik toe geven. Daarnaast: is het niet logisch dat ze niet direct doorweekt zijn van zweet? :Y) Ze zijn immers vrij dik en daar past dus meer zweet in dan in een normaal dun dekje haha.. Bovendien vind ik het belangrijk dat een dekje zweet opneemt, omdat het paard het zweet ook kwijt moet kunnen!

Een QHP pad heb ik ook gehad.
En voor mij nooit meer. :n
Terwijl de Anky's wel echt fijn bevallen.

Maar zo zijn er diverse meningen. :)

Ik heb de mijne gedeeld en hoop daarmee de TS van informatie te hebben voorzien.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:12

sannerocky schreef:
Ik rijd niet met Ankypads, maar heb wel gehoord dat de pads ontzettend kunnen schuiven! Bovendien zijn pads niet echt vorderlijk voor de ligging van het zadel, tenzij je zadel een ietsiepietsie wat aan de brede kant is voor de pony. De pads zijn dik en dat scheelt soms best wat. Ik heb een GHP pad, ben er tevreden over! Maar ik ga nu toch voor de br event dekjes, die ook gevuld maar niet mega dik zijn. Ik heb meerdere verhalen over pads gelezen, waarin aangegeven stond dat ze helemaal niet zo goed zijn voor de rug ookal zijn ze zacht!

Wil even hier op ingaan. Als er toch dekjes zijn die op de schoft trekken dan zijn dat wel de BR event dekjes! Zo erg heb ik ze nog nooit gehad. Dus absoluut geen aanrader!

Ik heb zelf anky pads en qhp pads maar merk weinig verschil. De nieuwe pads van anky hebben wel een voorgevormde bovenkant en die liggen dus mooier. Zelf geen last van schuiven oid. Dikte valt ook erg mee vind ik!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:16

Ik heb pads van Anky en van QHP, met allebei nog nooit problemen gehad. Zeker een aanrader!

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 15:59

Kimley schreef:
Ik heb ankypads voor op mijn D pony's!
Nooit problemen mee gehad, ze schuiven soms iets naar voren.
Had eerst de qhp, maar dit vond ik niks.. snel nat en schoven heel erg. Heb eventueel wel een foto voor je :)

Allereerst: ik heb even op je profiel gekeken en oh wat heb jij leuke (verzorg)pony's zeg.
Als je een foto zou willen posten, graag! :)

En voor de rest, dank voor alle reacties! Zowel positieve als negatieve ervaringen ermee dus, maar ik denk dat ik toch maar de gok zal wagen met het nieuwere model.
Mijn dressuurzadel is niet op maat gemaakt maar ooit overgekocht van vrienden, ik rij met een bontje tussen het zadeldek en het zadel. Ik weet niet of dat bontje nog verschil zal maken met de ligging van de pad? Lijkt me niet toch?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:03

Oude en nieuwe Anky pads en geen problemen...ben er erg tevreden over...

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:04

Zowel het oude als het nieuwe model vind ik fijn. QHP net zo.

Ik vind bij het nieuwere model van Anky wel dat ze inderdaad soms over de schoft heen trekken. Ik heb dat bij dunne reguliere zadeldekjes weer niet. Ik zorg dat ik het dekje gewoon erg goed omhoog trek.

Ze zuigen wel vol met zweet en stinken vervolgens dan erg, maar ff in de wasmachine en dan is het weer goed.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:08

lisannee93 schreef:
sannerocky schreef:

Wil even hier op ingaan. Als er toch dekjes zijn die op de schoft trekken dan zijn dat wel de BR event dekjes! Zo erg heb ik ze nog nooit gehad. Dus absoluut geen aanrader!

Ik heb zelf anky pads en qhp pads maar merk weinig verschil. De nieuwe pads van anky hebben wel een voorgevormde bovenkant en die liggen dus mooier. Zelf geen last van schuiven oid. Dikte valt ook erg mee vind ik!

Hmm raar!! Ik heb er nog nooit last van gehad :s Had je dressuur of vzh?

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:04

Ik heb ook een ankypad en ben er heel tevreden over. Schuift niet en neemt het zweet goed op!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:35

Bedankt! Ben ook erg blij met ze! :o
Ik zal straks eens kijken of ik er überhaupt een foto van heb haha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:52

Ik heb verscheidene Anky pads voor mijn paard , totaal geen last van schuiven zowel de nieuwe als de oude versies niet. De nieuwe zijn wel iets groter , die vallen dan ook mooier voor mijn paard.

Hiervoor heb ik een D-pony gehad en moet zeggen dat ik daarvoor weinig anky pads had , bij die pony lagen ze niet mooi en schoven ze inderdaad wel :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:02

Ik heb ook lang getwijfeld om een ankypad te nemen door de vele 'schuifverhalen', maar omdat ik ze zo goed bleef verkopen heb ik er toen ook zelf eentje geprobeerd. Ben er heel blij mee! Schuift helemaal niet en is een van de weinige dekjes die niet plattrekt op de schoft (equiline blijft ook mooi liggen, maar de rest durft snel zakken op de schoft). Heb wel een paard, misschien is het op een pony moeilijker vanwege de grootte, maar de pasvorm vind ik in elk geval wel goed!

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:08

Heb ook lang nagedacht voordat ik er een aan heb geschaft.
Prijs = niet goedkoop en er hoeft van mij geen Anky op te staan.
Had wel QHP pads maar die bleven niet zo heel mooi liggen.
toch een keer overstag gegaan met het nieuwe model..... en eigenlijk wil ik nu niets anders meer. Ze liggen goed, schuiven niet. Dikte vind ik wel meevallen. Nemen zweet op en droge ook wel snel.