Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MonteKarlo schreef:Kun je niet een bitje van iemand lenen om eens te passen? Zie je vanzelf of je een grotere of kleinere nodig hebt.
Iedere mond is anders, dus om zo te zeggen welke maat je precies nodig hebt gaat lastig worden.
Shirley schreef:Dat ligt echt aan de breedte van haar smoeltje, dus even meten met behulp van een latje of een touwtje en je weet het
Shirley schreef:De meeste dan misschien, maar er zijn er altijd met bredere of smallere mondjes.
Wellicht heb je hier iets aan ?
http://www.paarden-blaadjes.nl/harnachement/bit.html
Nowelle schreef:Shirley schreef:Dat ligt echt aan de breedte van haar smoeltje, dus even meten met behulp van een latje of een touwtje en je weet het
Dat heb ik al gedaan, maar toen kwam ik op 9,5 of 10,5 uit. En toen had ik ergens een labeltje gevonden en er stond dat een klein paard of E-pony rond de 12,5 of 13,5 nodig zou hebben. En 10,5 is een Shetlander maat staat op de meeste site's, dus vandaar dat ik in de war raakte.
Nowelle schreef:keona schreef:Mijn engelse volbloed van 158/160 cm heeft 11,5 maar ligt er ook aan of he met ongebroken of gebroken gaat rijden etc kwa maat voering ik heb dubbel gebroken 11,5
Dankjewel, dan schaf ik een maat 11,5 en 12,5 aan en kijk dan even welke haar het beste zit.
keona schreef:Kijk ook even met de mondhoeken met een watertrens gebruik ik bitringen zodst het vel niet tussen de ringen kan komen,met een bustrens gebeurt dit niet omdat de ringen vast zitten misschien ook iets om overna te denken ts
Nowelle schreef:C_atcher schreef:Waarom ga je niet naar een winkel en vraag je daar om advies? Neem evt het touwtje wat je in haar mond gemeten hebt even mee!
Vaak mag je van een winkel ook even passen en als het niet goed is omruilen.
Omdat er maar een ruitersportwinkel in de buurt is en deze erg prijzig is.