zonder singel rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_floorxx

zonder singel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 15:45

hey,

mijn pony is erg gevoelig voor singels ik heb een poosje geleden een springsingel gekocht maar de krijgt er wondjes van weet iemand wat ik hier tegen kan doen ? want ik kan natuurlijk niet zonder singel rijden :P

Afbeelding
Afbeelding

Marjo89

Re: zonder singel rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:56

Opzoek naar een betere singel ?
Wat voor singel had je. ?

Mijn pony is voor veel soorten allergisch, o.a leer, neopreen, en ander prut spul wat er allemaal op de markt is.
Zij had ook telkens zulke plekjes op dr buik en bij de oksels etc..
NU heb ik een echte wollen singel van mattes (ja kost wat maar dan heb je ook wat) En al maanden enorm veel plezier van. Blije pony. Blije ikke..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:57

Toch kijken naar een anderen singel uit ander materiaal. Wel balen natuurlijk, zo'n over gevoelig velletje. En aangezien je nu een springsingel hebt, kan er ook geen bontje overheen. Van welk materiaal was je vorige singel gemaakt? Als dat wel goed ging zou ik daar weer op terug gaan. Ik vind het trouwens wel onzin dat men hier boven spreekt van 'betere' of 'prut' singels. Ik heb een van de Freibergers hier zich de huid kapot zien maken met een mattes western singel, neopreen in de plaats en alles was weer in orde, mattes zegt dus niets. Helemaal paard afhankelijk.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 17-08-14 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 15:59

Marjo89 schreef:
Opzoek naar een betere singel ?
Wat voor singel had je. ?

Mijn pony is voor veel soorten allergisch, o.a leer, neopreen, en ander prut spul wat er allemaal op de markt is.
Zij had ook telkens zulke plekjes op dr buik en bij de oksels etc..
NU heb ik een echte wollen singel van mattes (ja kost wat maar dan heb je ook wat) En al maanden enorm veel plezier van. Blije pony. Blije ikke..

nou de springsingel is van leer ik heb bij mijn dressuur singel ook gewoon een leren singel maar daar heeft ze geel last van maar ik ga niet met mijn dressuurzadel springen haha

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:05

Toch op zoek gaan naar een singel die niet schuurt. Er zijn wel springsingels met bont eraan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:06

Spring jij op zo'n hoog nivo dan ,dat je een springzadel nodig hebt?
Op ieder huis en tuin nivo kan je gewoon met je dressuur zadel springen.
Volgens mij als ik naar de plek van de wondjes kijkt zit je singel niet helemaal goed en schuift hij te ver naar voren.Het kan zijn dat of je zadel niet helemaal past,of dat de stoten van je zadel voor jouw paardje verkeerd zitten en daar door de boel naar voren schuift.
Als je met je dressuur zadel geen last heb zou ik persoonlijk er voor kiezen met je dressuurzadel te rijden en je springzadel eens na te laten kijken.

bowilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:11

Je kan een bontje voor om de singel kopen. Kost niet zo veel en je singel schuurt niet meer!

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:11

beatje schreef:
Volgens mij als ik naar de plek van de wondjes kijkt zit je singel niet helemaal goed en schuift hij te ver naar voren.Het kan zijn dat of je zadel niet helemaal past,of dat de stoten van je zadel voor jouw paardje verkeerd zitten en daar door de boel naar voren schuift.
Als je met je dressuur zadel geen last heb zou ik persoonlijk er voor kiezen met je dressuurzadel te rijden en je springzadel eens na te laten kijken.

nou ik springen gewoon iet met een dressuur zadel en mijn zadels zitten prima daar heb ik naar laten kijken ik gebruik geen zadels die de rug mijn mijn pony verpesten dus het ligt niet aan de zadel zelf maar aan de singel
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 18-08-14 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grof taalgebruik verwijderd.

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:13

beatje schreef:

Niet mee eens! Al spring ik 50 cm wil ik nog een springzadel, verlichte zit op m'n dressuurzadel is echt een drama!

TS, het kan best zijn dat deze singel inderdaad niet lekker ligt bij je paard. Kan zijn door het materiaal, kan je er niet eentje lenen van iemand van een ander materiaal, om te testen?
Laatst bijgewerkt door Joke89 op 17-08-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

beatje schreef:

Wat een vreemde opmerking !! Je hoeft niet op hoog niveau te rijden om een springzadel te hebben. Ik rijd geen officiële wedstrijden maar heb een spring zadel en een dressuur zadel. Het is gewoon fijner springen met springzadel.

Ik zou even naar de dichtstbijzijnde ruitershop gaan en even je probleem uitleggen. Wellicht een een anders stof of is je singel te strak . Ook vind ik de plekken er ouder uitzien.

Eilatan

Ik ga mee met beatje.... De plek van het schaafwondje, hoort de singel niet eens te komen..... Zadel lijkt niet goed te passen of stoten zitten niet op de goede plek....

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:18

Heb je een foto van het zadel op je paard? Want wat hier al wordt gezegd, ligt je zadel wat naar voren. En anders een foto van voor en na het rijden.
Trek jij ook de benen van je paard naar voor nadat je helemaal hebt aangesingeld? Om alle velletjes die dubbel zitten te voorkomen?
Edit: er zijn ook super fijne singelbondjes die wondjes moeten voorkomen :)

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:41

Afbeelding

zo heb ik het zadel zitten maar ligt gewoon goed toch ik heb er tenminste een zadelmaker naar laten kijken volgens hem zat het goed en dat is net een maand geleden

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:45

Onze had hier ook last van , gewoon wen singelbontje onderdoen

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:46

Volgens mij is jouw singel van elastiek , op twee plekken veranderd hij en precies daar zitten de plekken... Misschien is dit de oorzaak?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:48

Singelbontje doet wonderen :) aangezien de winter er alweer aankomt zit je ook niet met de temperatuur :)

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 16:49

zijn er singelbontjes voor singels met een buikflap dan?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:51

Je kunt ook een nieuwe singel kopen, met deze singel kun je toch niks, aangezien je pony er wondjes van krijgt.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:51

Een andere singel? Er zijn ook speciale bontjes voor om singels, lijkt me een prima oplossing voor dit

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:38

Op de foto zit je singel netjes ,maar als ik naar de plek van je wondjes kijk schuift je zadel dus.heeft je zadel maker je laten rijden en een sprongetje laten maken toen hij naar je zadel keek?de onze kijkt twee keer,één keer hoe het zadel zo ligt en de 2e keer tijdens en na het rijden en dan kan je zien dat een voor het oog goed liggend zadel niet altijd goed blijft liggen.Dat kan door je stoten komen of door je singel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:43

ik zou eens kijken of het opgelost is door een eenvoudig bontje te kopen, deze op maat te knippen en aan beide kanten van de buikflap te doen.
zo eentje dus;

http://www.ej.nl/products/10000008/1270 ... TISCH+BONT

Mijn paard heeft er in de zomer ook last van, dan is zijn velletje gewoon gevoelig en rijd ik dus met een (echt) bontje om de singel. Bij winterdag nergens last van en dan rijd ik met dezelfde singel maar zonder het bontje.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:52

Kun je geen lange singelstoten op je springzadel laten zetten? Als het zoals ik denk te herkennen een wintec zadel is gaat dat zelfs heel makkelijk en hoef je je zadel nieteens naar de zadelmaker te brengen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:00

Shethorsie schreef:
Een andere singel? Er zijn ook speciale bontjes voor om singels, lijkt me een prima oplossing voor dit

Een singelbontje past natuurlijk niet om deze singel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:00

lisa_floorxx schreef:

Gewoon een normale en die doormidden/op maat knippen en links en rechts van de buikflap doen? Want daar zitten geen wondjes als ik hetgeen begrijp?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:18

Maartje1990 schreef:
lisa_floorxx schreef:

Gewoon een normale en die doormidden/op maat knippen en links en rechts van de buikflap doen? Want daar zitten geen wondjes als ik hetgeen begrijp?

Zou ik niet aan beginnen, de randen kunnen dan juist weer voor plekken zorgen.

Ook kun je kijken voor een singel die niet zo'n elastiek inzet heeft, kan goed zijn dat het precies dit banketstaaf rand van de overgang leer/elastiek is wat voor problemen zorgt