Drukplekken wintec pro cair dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_14

Drukplekken wintec pro cair dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:36

Hoihoi,

Sorry als dit verkeerd staat...
Sinds vorige week zondag heeft mijn pony (haflinger) ineens witte, waarvan ik denk drukplekken. Eerst nooit maar nu in een week tijd heel hard gegroeit. Ik heb een wintec pro cair dressuur met zwarte boom, heb het zadel ong 6 maanden. Mijn pony is 5 en erg gegroeit kwa bespiering dus is wel een beetje logisch dat het veramdert moet worden... Maaarrr moet er dan een bredere boom in, of zadel opvullen of gewoon een zadelmaker laten komen? Ik ga zaterdag met haar op ponykamp dus heeft ook een beetje haast....
Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is...
Ik hoor graag!

KenJeMe

Re: Drukplekken wintec pro cair dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:37

Zadelmaker!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:37

Ik zou gewoon snel een zadelmaker laten komen :)

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:39

Zadelmaker laten komen, wij kunnen niet zien of hij goed of niet goed ligt.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:40

Bedankt! Maar de zadelmaker die ik had laten komen voor dit zadel lijkt mij niet echt geschikt.. Weer eigenlijk niet waarom maar dat idee heb ik... Weet iemand een zadelmaker in noordholland?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:41

Maar zou het een probleem van de boom kunnen zijn want las al dat er vaker drukplekken voorkomen bij wintec zadels...

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:44

Tanja_14 schreef:
Bedankt! Maar de zadelmaker die ik had laten komen voor dit zadel lijkt mij niet echt geschikt.. Weer eigenlijk niet waarom maar dat idee heb ik... Weet iemand een zadelmaker in noordholland?

Vraag anders op de manege/privestal welke hun hebben, zelf woon ik ook noordholland maar heb een zadelmaker uit een andere "provincie" gedaan. Hoorde veel goede verhalen over haar, weet dr naam ff niet.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:48

Je kan een winter boom meter kopen en dan je paard opmeten. Zo kan je zien welke boommaat( kleur) erin mort en dat kan je dan zo je boom verwisselen.

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:48

denk dat de medium boom te klein is voor een haf van die leeftijd,vooral als ze nu meer bespiering heeft.
blauwe boom kopen,is net wat wijder

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 20:54

Ik twijfel een beetje... Ik kan namelijk ook een grotere boom kopen en als die niet past kan ik heb altijd terugbrengen... Bij ons op stal hebben ze meestal ooteman, die had ik ook. Het ook Lahbib gehad maar dat vond ik echt zo erg dat ik niet eens voorrijkosten heb betaald...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:56

Mijn paard kreeg drukplekken door een te klein kopijzer in het zadel. Toen we deze hebben vervangen, gingen deze drukplekken weg. Je zou een blauw kopijzer erin kunnen doen, maar ik zou toch een zadelmaker laten komen om het beste voor je pony te hebben. Dan heb je meer zekerheid dat het goed zit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:00

Witte haren betekend dat het zadel al een tijdje niet goed ligt, aangezien haren ineens wit worden natuurlijk.

En wat beteft het zadel, zou er zeker een zadelmaker naar laten kijken (zadelpasser), met alleen een andere boom kan het best zijn dat je het nog niet oplost.
Ook al kan je die boom verwisselen voor het goed passen van een zadel kan er nog meer aan mankeren.
Heb zelf een bates caprilli (met vewisselbare boom, soort leren wintec), maar wat ik ook doe met die boom, dan nog past het zadel niet op al mijn paarden. Gewoon omdat de rest dan niet klopt.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:03

Ik denk dat het alleen lastig gaat worden om voor zaterdag een goede zadelmaker te vinden... Toen ik haar net had (7 maanden terug) was dit echt het enigste zadel wat ze paste (3 zadelpassers verder) dus lijkt het mij zelf raar als echt het hele zadel verkeerd is maar dat kan ik fout hebben.... Ik wil zeker het beste voor mijn pony en wil daarom ook niet weer een verkeerd zadel hebben door een verkeerde zadelpasser...

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:05

Dan zou ik op korte termijn nu een blauw kopijzer kopen, zodat het in ieder geval niet te klein is.. Ermee doorrijden lijkt me nu ook niet goed, al helemaal niet op kamp waar je veel gaat rijden.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:07

Ja dat denk ik ook... Iemand had het ook over een bontje als de blauwe aan de grote kant is maar ik heb juist altijd geleerd dat bontjes gwn voor de 'sier' zijn....

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:10

Toen ik inderdaad van kopijzer wisselde, was het eerste ietsjes te groot. Die zadelmaker raadde aan om met een prolite pad te rijden, dit is een pad die je aan de voor- en achterkant kan opvullen met een soort plakken schuimspul (ben de naam ervan kwijt). Dit werkte heel fijn! Het is een tijdelijke oplossing totdat de spieren zich goed hebben kunnen ontwikkelen, waardoor het zadel niet meer schuift/te groot is.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:15

Ja ik denk dat ik weet wat je bedoeld!

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 16:09

Iemand van stal heeft een boommeter, dus ik ga vanavond de boom meten, mocht er dan zwart op uit komen ga ik proberen een zadelpasser te laten komen voor zaterdag.

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:29

Slim! Je zou ook het kopijzer er los op kunnen leggen en kijken of de uiteinden in haar rug prikken.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 17:35

Ja zou ook nog kunnen! Ik wacht even af wat de boommeter zegt! Ikzelf heb het idee dat er meer aan de hand is omdat de plekken ook heel licht bij de kussens zitten maar over de rest van haar lichaam krijgt ze ook witte stipjes enzo... Heb net een pb gehad met een goede zadelmaker dus anders ga ik die zeker even bellen!

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:22

Harry zwemmer uit avenhorn, kostte mij 25 euro. Fantastische kerel, verkoopt zelf geen zadels en zal je daardoor minder snel wat aansmeren.(zoals lahbib)

Ik heb ook goede verhalen gehoord over maaike rispens.

Gewoon even laten kijken :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:27

ik zou zelf gewoon een zadelmaker/passer laten komen, het is wel de rug van je pony en ik zou er zeker van willen zijn dat dat ding goed en fijn ligt

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 07:46

Ja maar zoals jullie lezen ga ik zaterdag al weg met haar.... Heb gisteravond 1 zadelpasser gebeld maar die kon echt niet voor zaterdag...ik mag evt. van iemand wel boomloos zadel lenen

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:48

Ik kan je Caroline Janssen aanraden! Wat kwam er uit de boommeter?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 08:23

Femkex schreef:
Ik kan je Caroline Janssen aanraden! Wat kwam er uit de boommeter?

Het meisje die een boommeter had kon ineens niet ;( nu is ze er vanavond heeft ze beloofd....