Groetjes Calippolove
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

kitlover schreef:Hoezo is dat te scherp? Ik gebruik er een longeersingel bij, dus het touw zit op de singel.
Ts, nu niet per direct een foto want mn telefoon is laatst gecrasht. Ik kan er zo wel een maken, ik ga zo toch naar stal.
kitlover schreef:Hoezo is dat te scherp? Ik gebruik er een longeersingel bij, dus het touw zit op de singel.
Ts, nu niet per direct een foto want mn telefoon is laatst gecrasht. Ik kan er zo wel een maken, ik ga zo toch naar stal.
Kirrr schreef:Je singel zit toch niet tussen de benen van je paard. Volgens mij heb jij he tover een andere hulpteugel..
Zachte, niet te dikken touwen gaat perfect hoor. Of een oude longeerkoord, wat je een extra haak aan zet op de juiste lengte, dan heb je geen knoop.
Er zijn veel alternatieven die goedkoper zijn.
En hij is ontzettend handig te verstellen voor meerdere paarden, ook geen overbodige luxe. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2695_n.jpg chelle_dora schreef:TS, ik heb overigens een longeerkoord van Harry's Horse, die was 8,95 dus ook niet de wereld. Uiteraard wel gebruiken met een longeersingel, anders is dat ook niet aangenaam voor je paard, maar kan je op 3 verschillende manieren gebruiken en ik vind 'm ontzettend fijn werkenEn hij is ontzettend handig te verstellen voor meerdere paarden, ook geen overbodige luxe. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2695_n.jpg
fargo schreef:chelle_dora schreef:TS, ik heb overigens een longeerkoord van Harry's Horse, die was 8,95 dus ook niet de wereld. Uiteraard wel gebruiken met een longeersingel, anders is dat ook niet aangenaam voor je paard, maar kan je op 3 verschillende manieren gebruiken en ik vind 'm ontzettend fijn werkenEn hij is ontzettend handig te verstellen voor meerdere paarden, ook geen overbodige luxe. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2695_n.jpg
Maar dat is geen longeerhulp dat zijn gewoon bijzettouwtjes.
De longeerhulp loopt over de rug, tussen de voorbenen door naar het bit toe en ligt los op de rug van het paard.
nine1987 schreef:Longeerhulp kost miss 10-20 euro.. Ik snap niet goed dat mensen zich om zo'n bedrag druk maken.. Ik zou persoonlijk echt niet gaan pielen met strotouwtjes oid..
Die ring is om de touwen samen te houden zeg maar.. Je leidt t tweede touw erdoorheen zodat ze naast elkaar liggen en zo de kans om erin te gaan staan verkleinen..
chelle_dora schreef:fargo schreef:[quote="chelle_dora">>
TS, ik heb overigens een longeerkoord van Harry's Horse, die was 8,95 dus ook niet de wereld. Uiteraard wel gebruiken met een longeersingel, anders is dat ook niet aangenaam voor je paard, maar kan je op 3 verschillende manieren gebruiken en ik vind 'm ontzettend fijn werkenEn hij is ontzettend handig te verstellen voor meerdere paarden, ook geen overbodige luxe. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2695_n.jpg
[/quote>>>>>>>>>>>>
Maar dat is geen longeerhulp dat zijn gewoon bijzettouwtjes.
De longeerhulp loopt over de rug, tussen de voorbenen door naar het bit toe en ligt los op de rug van het paard.
Nee hoor, dat is gewoon een longeerkoord die gebruikt wordt als longeerhulp. Alleen zit bij mij een singel eronder in plaats van het touw direct op het paard, loopt over de rug, alleen in plaats van dat mijn koord alleen tussen de voorbenen loopt loopt deze eerst langs de schouder, door de bitringen heen en dan naar de ring tussen de benen. Het touw van HH heet dan ook ; longeerkoord en geen bijzettouwtje.
nine1987 schreef:Longeerhulp kost miss 10-20 euro.. Ik snap niet goed dat mensen zich om zo'n bedrag druk maken.. Ik zou persoonlijk echt niet gaan pielen met strotouwtjes oid..
Die ring is om de touwen samen te houden zeg maar.. Je leidt t tweede touw erdoorheen zodat ze naast elkaar liggen en zo de kans om erin te gaan staan verkleinen..
fargo schreef:chelle_dora schreef:
Nee hoor, dat is gewoon een longeerkoord die gebruikt wordt als longeerhulp. Alleen zit bij mij een singel eronder in plaats van het touw direct op het paard, loopt over de rug, alleen in plaats van dat mijn koord alleen tussen de voorbenen loopt loopt deze eerst langs de schouder, door de bitringen heen en dan naar de ring tussen de benen. Het touw van HH heet dan ook ; longeerkoord en geen bijzettouwtje.
Maar goed dan heeft het nog steeds een andere inwerking dan de longeerhulp, de longeerhulp ligt los op de rug en heeft daardoor hele andere inwerking op het lijf en op de rug, daarom wordt het ook door veel fysio's aangeraden voor paarden met rug problemen