Heb gezocht via zoekfunctie maar kwam niet op een vast topic van hulsebos uit.
Zit er zelf aan te denken een hulsebos aan te laten meten was erg benieuwd na de ervaringen.
Ook wie je het beste kunt hebben qua zadelmaker etc!
Erg benieuwd.....
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

). Ze had echt geen geheimen en dat vond ik ook wel fijn. Koper schreef:Hulsebos zit niet meer in Emst maar in Klarenbeek.
Waarom wil je een Hulsebos? Wat voor model paard heb je dan?
EsmeeBlom schreef:Ik ben niet zo tevreden, paste op allebei de paarden absoluut niet en ben met een van de paarden een halfjaar bezig geweest om deze weer goed op de rug te krijgen omdat het zadel te lang voor haar was. Ook bleek het zadel een doorgescheurde singelstoot helemaal bovenin het zadel te hebben. Nog gevaarlijk ook. Hulsebos zit verder wel fantastisch, dat moet ik toegeven
EsmeeBlom schreef:Ik ben niet zo tevreden, paste op allebei de paarden absoluut niet en ben met een van de paarden een halfjaar bezig geweest om deze weer goed op de rug te krijgen omdat het zadel te lang voor haar was. Ook bleek het zadel een doorgescheurde singelstoot helemaal bovenin het zadel te hebben. Nog gevaarlijk ook. Hulsebos zit verder wel fantastisch, dat moet ik toegeven
Liins schreef:Hmm toch gemengde reacties. Nog lastiger als ik dacht dus, een fijne zadelmaker én zadel vinden
Sprintje schreef:Je zal van iedere zadelmakers positieve en negatieve verhalen horen. Sommige nieuwe merken zijn in eerste instantie helemaal geweldig, maar na verloop van tijd hoor je ook daar dan negatieve verhalen over. Ik ben meer dan tevreden over Hulsebos, en heb met andere genoemde zadelmakers juist weer mindere ervaringen.
Ik denk dat het wel van belang is dat je paard in goede conditie is als je het zadel gaat laten aanpassen en links/rechts gelijk in de bespiering zit. Je kan niet een zadel scheef maken omdat een paard (of ruiter) scheef is. Dan kan een paard nooit meer recht ontwikkelen. Verder ontwikkelen paarden zich door het leven heen. Dus een levenlang een perfect passend zadel is waarschijnlijk een illusie. Een jong paard ontwikkeld spieren en een ouder paard kan die spieren juist weer kwijt raken (of na een langere periode niets doen door ziekte/blessures).
Ninon Schutte heeft het vak overigens geleerd bij Hulsebos.
Horseware schreef:Sprintje schreef:Je zal van iedere zadelmakers positieve en negatieve verhalen horen. Sommige nieuwe merken zijn in eerste instantie helemaal geweldig, maar na verloop van tijd hoor je ook daar dan negatieve verhalen over. Ik ben meer dan tevreden over Hulsebos, en heb met andere genoemde zadelmakers juist weer mindere ervaringen.
Ik denk dat het wel van belang is dat je paard in goede conditie is als je het zadel gaat laten aanpassen en links/rechts gelijk in de bespiering zit. Je kan niet een zadel scheef maken omdat een paard (of ruiter) scheef is. Dan kan een paard nooit meer recht ontwikkelen. Verder ontwikkelen paarden zich door het leven heen. Dus een levenlang een perfect passend zadel is waarschijnlijk een illusie. Een jong paard ontwikkeld spieren en een ouder paard kan die spieren juist weer kwijt raken (of na een langere periode niets doen door ziekte/blessures).
Ninon Schutte heeft het vak overigens geleerd bij Hulsebos.
En daar vooral geleerd hoe het niet moest en hoe ze het niet wilde.
Het klopt inderdaad dat je heel vaak zowel positieve als negatieve berichten leest. Maar zoek maar eens op Ninon Schutte/Zadelatelier. Zul je zien dat je geen (of amper) negatieve ervaringen vindt.