Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Percy schreef:Nou ben ik misschien ook wel van de jaren stillekes maar dit heb ik nog nooit onder een zadel gehad. Lijkt me meer een bontje om de ruiterbillen te beschermen dus om over het zadel te leggen.
emily68 schreef:Percy schreef:Nou ben ik misschien ook wel van de jaren stillekes maar dit heb ik nog nooit onder een zadel gehad. Lijkt me meer een bontje om de ruiterbillen te beschermen dus om over het zadel te leggen.
Het is gewoon een zadeldekje, het werd bontsjabrak genoemd. Dit is nog de luxe versie. Voor dagelijks gebruik had je gele vilten dekjes in de vorm van het zadel, met leren stukjes op de schoft en onderaan de zweetbladen.
Moschino schreef:Dit is een bontsjabrak, in deze vorm worden ze inderdaad al jaren niet meer verkocht, nu zie je vooral sier-bont. Zou het je ook niet aanraden voor onder het zadel omdat het zo dik is dat het de pasvorm van je zadel enorm beïnvloedt.
Een dekensingel heeft geen singelstoten nodig, is namelijk als afzonderlijk te bevestigen. Wellicht zit er gewoon een losse singel bij die niet per se bij het bontje hoort?