Paard krijgt greenguard af??!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Paard krijgt greenguard af??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:10

Goede morgen Bokkers!

Ik heb eerst 2 dagen de greenguard voor een half uur omgedaan zodat mijn pony er aan kom wennen en gister heb ik het maar ongelaten.
Nu krijgt ze elke keer haar halsters af in de wei, maar nu ook de green guard, na een uurtje of 2 al.
En waarschijnlijk vreten ze zich daarna helemaal vol om het in te halen.
Wie kan mij helpen? :'(

Elegance_

Re: Paard krijgt greenguard af??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:16

Weet je hoe ze hem afkrijgt? Is er een plek waar ze kan schuren? Misschien een optie om daar stroomdraad langs te zetten?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:17

Heb je manen om te vlechten? Dan een stukje vlechten, kopstuk van de greenguard/halster tussen de plukjes stoppen en verder vlechten. Kan ze hem niet meer afkrijgen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:19

Elegance_ schreef:
Weet je hoe ze hem afkrijgt? Is er een plek waar ze kan schuren? Misschien een optie om daar stroomdraad langs te zetten?

Nee geen idee, de hele weide is afgezet met plastic paaltjes + stroomdraad. Waar ook stroom op staat.

Er staan nergens houten paaltjes oid..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:20

Froukje1993 schreef:
Heb je manen om te vlechten? Dan een stukje vlechten, kopstuk van de greenguard/halster tussen de plukjes stoppen en verder vlechten. Kan ze hem niet meer afkrijgen.

Dat dus !

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:21

Froukje1993 schreef:

Dankjewel! Ze heeft lange manen dus ik zal dat eens proberen :) (Als ik de GG nog terug kan vinden.. Hahaha.)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:05

Je moet eens goed kijken of het halster wel strak genoeg zit, in de weide staan ze namelijk grotendeels met het hoofd naar beneden en als ze dat doen komt het keelgedeelte erg los te zitten. Dus met passen even hoofd naar beneden vragen en dan wat strakker doen. En inderdaad invlechten!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:07

ZusJacobs schreef:
Je moet eens goed kijken of het halster wel strak genoeg zit, in de weide staan ze namelijk grotendeels met het hoofd naar beneden en als ze dat doen komt het keelgedeelte erg los te zitten. Dus met passen even hoofd naar beneden vragen en dan wat strakker doen. En inderdaad invlechten!

Hou er wel rekening m dat het dan niet te strak zit als ze het hoofd wel omhoog willen doen ;).

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:08

eilleen333 schreef:
ZusJacobs schreef:

Hou er wel rekening m dat het dan niet te strak zit als ze het hoofd wel omhoog willen doen ;).

Ik neem aan dat je daar op let ;) Maar misschien naïef haha..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:09

ZusJacobs schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="ZusJacobs"
[/quote

Ik neem aan dat je daar op let ;) Maar misschien naïef haha..

Mensen doen soms dingen dat ik denk.... Hoe kom je daar nou weer bij?! Paarden vastzetten aan een losstaande ladder nadat ik had gevraagd of ze het paard vast wilde zetten omdat hij los over het erf liep. Echt.... Hoe dom kan je zijn?!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:10

|o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:16

Ducktape (grapje).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:00

De halster "invlechten" met de manen is inderdaad de beste manier :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 09:58

Ingevlochten maar weer af...

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:01

Voor Sommige pony's zijn graasmaskers niet weggelegd
Mijn ponyvriend kreeg hem ook altijd af!
We hadden op een gegeven moment halster zo strak zitten dat hij er schuur wondjes van kreeg
& uiteraard lag de greenquard er toch binnen uur weer van ze hoofd af
Als de mogelijkheid er is zou ik hem korter op het land zetten mochten boven genoemde tips niet helpen

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 19:43

xLovesPower schreef:
Voor Sommige pony's zijn graasmaskers niet weggelegd
Mijn ponyvriend kreeg hem ook altijd af!
We hadden op een gegeven moment halster zo strak zitten dat hij er schuur wondjes van kreeg
& uiteraard lag de greenquard er toch binnen uur weer van ze hoofd af
Als de mogelijkheid er is zou ik hem korter op het land zetten mochten boven genoemde tips niet helpen

De tip om in te vlechten hielp niet.. Ging net zo hard weer af. En ze sloopt m ook nog eens, er staan allemaal tanden in enz.
Ik weet het echt niet meer.

Ze kan wel apart staan op korter stuk, maar als het paard waar ze dan samen mee staat er uit wordt gehaald flipt ze helemaal. Ze kan nmlijk niet alleen staan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:48

Maare, hoe heb je het dan ingevlochten? Normaal gesproken moeten ze dan het hele vlechtje eruit trekken om dat ding af te krijgen..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:51

Staat de pony alleen? Wellicht heeft ze een handig vriendje die ff komt 'helpen'? Bij mijn paard is een halster ook zo af, maar dat is omdat ie letterlijk uitgetrokken wordt door zijn vriendjes.

Insmeren met kribbox of azijn of oid (niet het deel wat in het water komt bij het drinken, das een beetje sneu) kan dan erg helpen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 20:16

Ze staat met meerdere maar buiten mijn pony blijven alle halsters altijd om ...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 20:18

Froukje1993 schreef:
Maare, hoe heb je het dan ingevlochten? Normaal gesproken moeten ze dan het hele vlechtje eruit trekken om dat ding af te krijgen..

Ze heeft niet erg lange manen achter haar oortjes, maar het vlechtje was er wel helemaal uit.
Alleen de streng die om het halster zat = los.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:31

Bij Friezen die mennen maken ze weleens een vlecht achter de oren met daarin een schoenveter. Hoe ze het precies aan de manen vast maken weet ik niet, maar misschien werkt het beter dan een vlecht! Dan kun je dus de veter aan het kopstuk van je halster maken ;)

Hier trouwens een topic waar het in een van de reacties uitgelegd staat:

[AR] HELP Hoofdstel afgegleden
Laatst bijgewerkt door elise21 op 25-06-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:35

Greenquard heeft een speciaal halster voor pony's die 'm aftrekken. Sowieso de paardendrogist (webshop) verkoopt deze. Kost wat, maar is het proberen waard.

Besef nu hoe hard ik bof met mijn beleefde paarden, die staan met een veiligheidshalster met elastiek, floept zo af, en daaraan hun graasmasker. :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:38

Ik wou zo'n ding bestellen, maar ben blij dat ik dit lees wat ook mijn pony krijg alles af.... Dus dit hoef ik al niet eens te proberen. Ts, ik kan je niet helpen, wij doen aan strookbegrazing om het een beetje in toom te houden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:39

Je hebt gewoon pech!!! Strak omdoen kan soms helpen maar als jouw pony slim is, lukt het haar toch. Ga er maar eens een poosje bij staan, stiekum kijken!!!
Mijn pony laat hem braaf omdoen en loopt dan weg, gaat liggen en schuurt hem zo af!!! Jarenlang goed gegaan en met veel nut maar uiteindelijk had ze een truc gevonden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 20:43

SylviaIsabel schreef:
Froukje1993 schreef:

Ze heeft niet erg lange manen achter haar oortjes, maar het vlechtje was er wel helemaal uit.
Alleen de streng die om het halster zat = los.

Probeer het nog eens en maak dan eens een foto?! Misschien kunnen we meekijken met wat je eventueel nog anders zou kunnen doen :)