Hoeveel denken jullie dat dit boomloos zadel waard is?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilangok

Hoeveel denken jullie dat dit boomloos zadel waard is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:58

Hoi allemaal,

Ik heb dit zadel overgenomen van de oude eigenaar het is een boomloos zadel van het merk Ghost.
Ik heb geen idee hoeveel dit zadel waard is, ik heb al wat rond gekeken op internet maar ik vind er vrij weinig over. Dus weet iemand misschien ook wat voor type Ghost zadel dit is?

Hoeveel denken jullie dat dit zadel waard is incl. beugels en pad met inlages? (eigenlijk alle toebehoren op de singel na).

Hier nog foto's van het zadel en de pad:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x_freeede

Re: Hoeveel denken jullie dat dit boomloos zadel waard is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:21

Dat is een mooi zadel!
ik heb zelf niet heel veel ervaring met dit soort zadels maar ik geloof dat ze nieuw rond de 100-200 euro zijn. misschien kan je aan de oude eigenaar vragen voor hoeveel zij hem heeft gekocht :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:23

Vanuit deze website zou ik denken dat het de ghost dressage is:
http://www.trekkingsaddles.nl/html2006/info-ghost.htm

Nieuw 680
Pad nieuw 115

Maar even kijkende naar soortgelijke ghost zadels bv de Lipiza die zit op 528 euro en een pad 61.

Reeële prijs?
Rond de 400 zou ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:29

x_freeede schreef:
Dat is een mooi zadel!
ik heb zelf niet heel veel ervaring met dit soort zadels maar ik geloof dat ze nieuw rond de 100-200 euro zijn. misschien kan je aan de oude eigenaar vragen voor hoeveel zij hem heeft gekocht :)

Voor dat geld kan je net een hele mooie pad kopen, maar beslist geen Ghost zadel.
Van de waarde heb ik verder ook geen idee, maar het moet wel hoger zijn dan bovenstaande post.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:32

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:34

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:35

vuurneon schreef:
Vanuit deze website zou ik denken dat het de ghost dressage is:
http://www.trekkingsaddles.nl/html2006/info-ghost.htm

Nieuw 680
Pad nieuw 115

oké! bij het zadel zat ook dit. deze kan je dus vervangen door de ''dressuur versie'' en bevestigen op het zadel. daardoor twijfelde ik het meest over wat voor zadel het nou eigenlijk is..
Afbeelding

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:36

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:36

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:38

Je hebt dus de combi standaard ghost met dressage opbouw als ik het zo zie.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:39

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:43

dus; heeft iemand een suggestie over voor hoeveel ik dit zadel kan verkopen? :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:44

ilangok schreef:
Daphneeeej schreef:
Dat is idd een ghost dressage zoals eerder al
genoemd. Deze zadels worden niet meer gemaakt, ghost heeft een hele nieuwe lijn uitgebracht.
http://www.skyriding.be/producten/ghost-dressage-koopje

oké bedankt! die dressage lijkt er inderdaad wel veel op.

Ook binnen die lijn zijn er veranderingen geweest, dus zijn ververschillsnde "zelfde" ghost zadels geweest. Het zijn erg leuke zadels en zitten heerlijk. Ik heb mijne ooit verkocht voor 450, dit was de standaard met bijpassende grandeur pad. Jij hebt dan nog een standaard seat bij en dat geeft wel extra waarde naar mijn idee.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:47

Citaat:
Ook binnen die lijn zijn er veranderingen geweest, dus zijn ververschillsnde "zelfde" ghost zadels geweest. Het zijn erg leuke zadels en zitten heerlijk. Ik heb mijne ooit verkocht voor 450, dit was de standaard met bijpassende grandeur pad. Jij hebt dan nog een standaard seat bij en dat geeft wel extra waarde naar mijn idee.

heel erg bedankt! heb ik veel aan, top! :)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:50

Als jij maar een pony van 135 hebt dan zou ik even wachten met verkopen. Ik zag nl in je advertentie staan dat je een BF Arizona er op wilt.

Maar dat gaat nooit passen als jouw Bart de pony is die ik denk dat het is. Of heb je het al getest? Zo niet dan kan je beter eerst wat verschillende modellen proberen voor je er achter komt dat je het best passende boomloos zadel weggedaan hebt voor veel te weinig. :)
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 21-06-14 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:54

Sybelle schreef:
Als jij maar een pony van 135 hebt dan zou ik even wachten met verkopen. Ik zag nl in je advertentie staan dat je een BF Arizona er op wilt.

Maar dat gaat nooit passen als het de pony is die ik denk dat het is. Of heb je het al getest? Zo niet dan kan je beter eerst wat verschillende modellen proberen voor je er achter komt dat je het best passende boomloos zadel weggedaan hebt voor veel te weinig. :)

Ik heb het aan verschillende mensen die er verstand van hebben gevraagt en ben daarna tot de conlusie gekomen dat maat 1 de juiste maat is. Testen doe ik liever niet, vind ik vrij duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:58

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:07

Ik heb ook een pony van 135 en daar past de Arizona mt 1 nooit op. Zelfs de 1 van sommige andere BF modellen komen op de lendenen en die jij wilt is nog langer. Ik denk dat ik jouw pony ken en als het hem is, is hij kort met een beetje een diepe rug.

Dit ghost zadel is een van de betere voor zijn formaat. Het is niet zo heel eenvoudig als het lijkt. Ik typ dit niet om vervelend te doen. Alleen maar om te overdenken. Je moet het natuurlijk zelf weten. Jouw pony.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:10

Sybelle schreef:
Ik heb ook een pony van 135 en daar past de Arizona mt 1 nooit op. Zelfs de 1 van sommige andere BF modellen komen op de lendenen en die jij wilt is nog langer. Ik denk dat ik jouw pony ken en als het hem is, is hij kort met een beetje een diepe rug.

Dit ghost zadel is een van de betere voor zijn formaat. Het is niet zo heel eenvoudig als het lijkt. Ik typ dit niet om vervelend te doen. Alleen maar om te overdenken. Je moet het natuurlijk zelf weten. Jouw pony.

o oke, ik wil dat zadel graag omdat ik zelf meer heb met westernzadels en daar ook beter in zit, maar ik ga nu wel twijfelen over wat ik nu moet doen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:17

Volgens mij is een arizona maat 1 niet zoveel langer dan de ghost, want die zijn ook echt niet één van de korste boomloosjes.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:23

Heb ik het verkeerde voor me? Het westernmodel had ik in mijn hoofd.
Die heb ik in handen gehad. Pony verdween er onder. Oh sorry dan -O-
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 21-06-14 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:25

De ghost word wel sneller op kortere paarden gebruikt door weinig zadel. Ook is er nog flink wat aan te passen waardoor het drukvlak van het ghost zadel korter is dan bijvoorbeeld de barefoot. De barefoot is wel echt veel meer zadel. Passen/tesfen is meestal toch wel aan te raden op dit formaat pony.

Raamzicht

Laatst bijgewerkt door Raamzicht op 21-06-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Het ligt natuurlijk aan de lengte van de rug van het paard, maar op mijn pony van 1,46 past de Arizona maat 1 ook niet. Het zadel is veel te lang en de pony heeft echt geen korte rug.

Het testen van de Arizona kost trouwens niet veel. Bij sommige kost het je zelfs niets.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:30

HorseTopShop schreef:
Het ligt natuurlijk aan de lengte van de rug van het paard, maar op mijn pony van 1,46 past de Arizona maat 1 ook niet. Het zadel is veel te lang en de pony heeft echt geen korte rug.

Het testen van de Arizona kost trouwens niet veel. Bij sommige kost het je zelfs niets.

weet jij dan misschien een site waar ik het zadel voor niet te veel kan testen? wat ik tot nu toe heb gezien was niet echt goedkoop vind ik.