Witte wedstrijd zadeldekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Milando

Witte wedstrijd zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 19:12

Hoi!
Ik heb wekelijks wedstrijd, waardoor ik dus elke week m'n witte zadeldakje uitwas.
Mijn dekjes krimpen bijna altijd waardoor ik vaak een nieuwe moet kopen, wat ik erg jammer vind. Mijn moeder wast het dekje altijd op 30 graden waardoor het normaal niet heel snel hoort te krimpen. Iemand suggesties of ideeën waardoor het dekje minder krimpt?:)
Ik hoor het graag!

Martine

Re: Witte wedstrijd zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:30

WD-V -> HAR

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:33

Met de hand wassen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:35

Gooit ze ze in de droger na het wassen? Want van wassen op 30 graden krimpen ze echt niet hoor.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:37

Ik was ze ook altijd gewoon op 30 graden maar bij mij zijn ze nog nooit gekrompen, dus heb idd dezelfde vraag als hierboven. Doe je ze daarna in de droger?

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:59

Anders met de hand wassen, maar het lijkt me niet dat iets op 30 graden kan krimpen. Alle mensen moeten hun zadeldekjes wassen en deze horen niet te krimpen. Heb je dit met al je zadeldekjes, die je ook vast wel een keer wast? Omdat je het specifiek over je wedstrijd sjabrakjes hebt.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:01

Ik heb ook last van krimpende dekjes en ik was (nouja mn moeder :+ ) de dekjes ook op 30 graden. Zowel de gekleurde als witte dekjes.
Hier gaan ze ook absoluut niet in de droger en ik rek ze na het wassen ook altijd nog iets uit voordat ik ze ophang aan de waslijn.
Ik merk het vooral na een aantal wasbeurten.

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:09

mij gebeurt dit eigenlijk nooit, ik was ze op 30 graden en hang ze daarna op. hang je het dekje misschien uit in de zon? dan zou het misschien idd kunnen dat hij krimpt. ik zeg ook maar wat hoor maar het lijkt me theoretisch logisch :)

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:25

IN een bak met iets van wasmiddel en dan alleen laten spoelen in de wasmachine als dat mogelijk is

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 20:13

Doe ze absoluut niet in de droger.. Daarom vond ik het ook zo raar. Heb er ook alleen maar last van met witte zadeldekjes. Maar het dekje die ik nu heb houdt het al wat langer vol :) bedankt voor de tips!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:16

Doe ze gewoon in de wasmachine anders krijg ik ze niet schoon. Geen probleem, het zijn trouwens de pagony dekjes van divoza.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:22

oei ik heb er nooit lst van gehad, gewoon wassen op 30 graden. ik steek ze zelden in de droogkast, maar als ik da doet, niet te warm en wat langer ... nooit last gehad van van gekrompen dekjes en heb van verschillende merken.

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 21:34

Ik heb ook van verschillende merken, nu van hv polo. Tot nu toe nog geen last van krimpen :)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:42

Ja volgens mij krimpen de naden ofzo, bij mij krullen ze na verloop van tijd op. Ik zat er gister nog over na te denken. Wie heeft er in hemelsnaam verzonnen dat we op wedstrijden in het wit moeten? Het blijven paarden dus de verwachting is zeer reëel dat dit wit niet wit blijft. Wit dekje heeft zwarte vegen van het zadel en m'n rijbroek heeft groene vlekken van een fijne kwijlebek die net gras had gegeten :D Dekje krijg ik helaas niet meer schoon....

Edit: ik was ze ook op 30 graden intensief en hang ze buiten te drogen. Ik heb verschillende merken gehad en alle dekjes krullen na verloop van tijd op.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:44

vreemd, ik was mijn dekjes meestal op 40 graden.
Als ik ze snel nodig heb gooi ik ze ook gewoon in de droger, zijn nog nooit gekrompen

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:45

Ik heb nooit krimpende dekjes, was wel op 40 graden. En ze gaan gewoon een 'normaal' programma in de droger mee

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:46

hier ook nog nooit gekrompen, ik laat ze eerst voorweken in de vanisch in een emmer en dan in de was op 30 graden en dan uithangen, idd geen droger of verwarming in de buurt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:52

Bij mij krimpen ze steevast op 30 graden. Of de sierranden krullen om en dan zitten ze ook voor geen meter meer.
Ergens heb ik gehoord dat het te maken heeft met de toeren van de centrifuge, die heb ik nu flink omlaag gezet. Wie weet scheelt het, want het is zo zonde van de dekjes.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:37

Sjira schreef:
Ja volgens mij krimpen de naden ofzo, bij mij krullen ze na verloop van tijd op. Ik zat er gister nog over na te denken. Wie heeft er in hemelsnaam verzonnen dat we op wedstrijden in het wit moeten? Het blijven paarden dus de verwachting is zeer reëel dat dit wit niet wit blijft. Wit dekje heeft zwarte vegen van het zadel en m'n rijbroek heeft groene vlekken van een fijne kwijlebek die net gras had gegeten :D Dekje krijg ik helaas niet meer schoon....

Edit: ik was ze ook op 30 graden intensief en hang ze buiten te drogen. Ik heb verschillende merken gehad en alle dekjes krullen na verloop van tijd op.

Weet niet welke discipline je rijdt, maar in het springen en de cross is het allang niet meer verplicht hoor.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:42

Ja klopt :D ziet er altijd leuk uit! Ik rij dressuur dus nog steeds wit (of een afgeleide daarvan..).

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:52

In de dressuur ben je ook niet verplicht om met wit te rijden.

Ik rijd met m'n schimmel met een zwart dekje. Lijkt ze een stuk witter van. :-D

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:54

TIP:

met 30 graden op lage toeren wassen ;) (ik was ze altijd op 800 toeren)
nooit geen problemen mee gehad
na het wassen laten drogen op droogrek

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:02

Ik heb soms ook last van krimpende dekjes... Maar voor mij geen probleem, de dekjes die krimpen, gaan gewoon naar mijn pony :)) Voor hem passen die perfect, voor mn paard zijn ze dan net iets te klein.

Ik heb het nog maar voorgehad met 2 dekjes, gelukkig. Maar papa wast ze ook altijd op 30 graden :)

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:39

Zal het even tegen mn moeder zeggen dat ze de toeren wat lager moet zetten. Had een enorm leuk dekje maar die was helaas gekrompen.. heb nu een nieuwe, kreeg ik te prutsmutsen dat er teveel reclame opstaat maar ik kan niets vinden in de regelementen, iemand die hier meer van weet?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:22

Kom deze net op een oude site van bokt tegen, weet alleen niet of dit nog zo is?
HOOFDSTUK 21 - RECLAME EN PUBLICTEIT
Artikel 43
1. Tijdens wedstrijden dienen de sponsoruitingen aan de volgende voorwaarden te voldoen:
a. Voor het zadeldekje max. 200 cm² aan elke zijde, voor een voltigedek max. 400 cm² aan elke zijde.
b. Op jasjes ter hoogte van de borstzak eenmaal met een maximum van 80 cm². Dit is echter niet toegestaan tijdens de cross bij de disciplines samengestelde wedstrijdsport en eventing en tijdens endurancewedstrijden. Reclame-uitingen op een bodyprotector zijn in geen enkele discipline
toegestaan.
c. Op de kraag van het shirt aan iedere zijde max. 16 cm².
d. Tijdens endurancewedstrijden en de cross bij de eventing: max. 200 cm² op de arm of op bovenkleding.