zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:16

Zoals de titel al zegt:

Wie heeft er ervaring met de vliegendekens in zebraprint? Werken ze echt of is het een nieuwe hype?
Ik vind de deken verschrikkelijk om te zien qua print etc. maar als ze helpen dan maakt mij dat niks uit.
Mijn paard is extreem gevoelig/allergisch voor steekinsecten en staat op een stal direct tegen het bos gelegen(dus veel dazen, muggen etc.)

Ik gebruik al jaren de rambo sweet itch hoody maar wil er graag nog een iets dunnere luchtigere deken voor erbij als het echt heel tropisch warm word

Boompje_93

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:17

Ik weet mensen met de Buzz Off Zebra bij ons op stal die er erg goede ervaringen mee hebben.
Luchtig en vliegen blijven uit de buurt. Word hier gebruikt voor eczeempaarden en ze schuren niet meer!

Gass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:18

Ik ben ook heel benieuwd naar de praktijkervaringen! Weet niet echt wat ik van al die 'onderzoeken' moet denken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:19

Het werkt echt....mijn paard is donkerbruin en heeft gigantisch veel last van dazen als het dazenseizoen is, nu dus nog niet. Ik heb dit deken vorig jaar gekocht en stond versteld van het effect. Hij wordt echt niet meer lastig gevallen. Ik heb het deken met het masker bij de Epplejeck gekocht maar het masker is heel raar klein, dat past dus niet. Daar doe ik een normaal masker onder en deze eroverheen. Pasvorm van de deken is prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:21

Ik merk geen verschil ten opzichte van een andere goede vliegendeken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:29

Ik kocht altijd lichtgekleurde vliegendekens maar die gaven niet hetzelfde effect als deze. Het ene paard heeft er ook meer last van dan de ander. Voor mijn paard is het echt een uitkomst!

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:31

Ik heb er pas een gekocht en mijn paard heeft nu nog nergens last van. Andere jaren had ze altijd heel snel bulten op haar lichaam. Misschien dat het hele hete weer nog moet komen maartot nu toe ben ik heel blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:33

daffodil schreef:
Ik kocht altijd lichtgekleurde vliegendekens maar die gaven niet hetzelfde effect als deze. Het ene paard heeft er ook meer last van dan de ander. Voor mijn paard is het echt een uitkomst!

Ik heb een rambo vliegendeken daar is die net zo onder als onder een zebra... alleen vind ik de pasvorm van de rambo beter dus ik hou het lekker daarbij :j

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:53

Ik heb vorige week deze deken gekocht, maar als mijn paard hem op stal op heeft zitten er zo tientallen op.
Je ziet ook op de hele deken vliegenpoepjes zitten, allemaal van die zwarte stipjes. Tijdens de weidegang heb ik er geen zicht op.
Maar alles wat op de deken zit, zit gelukkig niet op je paard zijn huid. :)
Dazen zitten hier nog niet (gelukkig!) dus daar kan ik niets over zeggen.

Kittentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:58

Ik heb sinds vorig jaar voor mijn twee monsters het deken met hals van de Epplejeck, en moet zeggen, is echt een gigantisch verschil! Ook veel minder beesten op hun hoofden. Ze zijn ook absoluut niet warm, mijn friesje stond vroeger constant onder de schuilstal wanneer het warm was, nu met zijn zebradeken komt hij veel meer buiten :)
Die van de Epplejeck zijn wel meer geschikt voor een medium-smalle borstkas vind ik. Zo zit het deken perfect rond mijn welsh x new forest, maar wel wat strak aan de borst bij mijn fries. Maar hij lijkt hier geen last van te hebben, zelfs geen haartje dat afgeschuurd is.
Kindjes op de club vinden het ook wel leuk dat er twee "zebra's" staan :')

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:01

Ik zag gisteren nog een partij vliegen op een zebra deken zitten. I'll rest my case :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:11

Het helpt niet tegen (het aantrekken van) vliegen/muggen, wel tegen dazen (niet 100%) maar het best als het paard wat beweegt.
Helaas had mijn paard alsnog dazen zitten op plekken waar de deken niet zat.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:19

Heeft er ook iemand ervaring met de Bucas zebra uitrijdeken? Helpt dit ook zonder hals met het rijden?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:30

Ik heb er ook 1 besteld maar gewoon omdat ik de print leuk vond en ik toch een vliegendek nodig had.

Hier nog geen last van vliegen, dazen of ander gespuis (klopt gelijk af) dus deken nog niet gebruikt.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:33

Tegen dazen werkt het echt super!
Fedimax verkoopt ze in eczeem vorm. Dus voor dazen en mugjes :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:10

Ik heb er vorige zomer bij Epplejeck 2 gekocht onder het mum van 'Ik heb een nieuw deken nodig en dan probeer ik dit maar in één keer. Werkt het niet heb ik nogsteeds een vliegendeken'.
Mijn paard werd in de weide werkelijk aangevallen door beestjes (zitten vlak naast maisveld) en ik merk echt veel verschil.
Vroeger kwam hij gestressed van de weide af, nu niet meer. Hij heeft veeeel minder last van de dazen. Met gewone vliegendekens had hij er nog wel last van.

Ik ben dus erg blij met mijn koop en in mijn ogen werkt het ook echt. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:14

Starbreeze schreef:
Ik zag gisteren nog een partij vliegen op een zebra deken zitten. I'll rest my case :Y)

Een vlieg is geen daas :+

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:16

als je paard eczeem heeft (je schrijft extreem gevoelig mugjes) dan zou je m miss voor hele hete dagen wel kunnen gebruiken omdat hij luchtiger is (grotere mazen) dan de rsih maar als vervanger zal ik je hem 100% afraden want de mazen zijn zogezegd te groot dus tegen knutten doet hij niks.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:16

Werkt die van pagony (met fijne zwart/wit streepjes) net zo goed als de Bucas?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:20

Patoucha schreef:
Tegen dazen werkt het echt super!
Fedimax verkoopt ze in eczeem vorm. Dus voor dazen en mugjes :j

waar op de site staat die dan?? kan alleen maar de vliegen deken vinden...okay model rsih en buikflap maar als omschrijving nog steeds vliegendeken... :(

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:25

Ik heb nog geen dekens op. Maar het valt mij op dat mijn zwarte shetter en mijn donkerbruine ruin heel de tijd vol zitten met alles wat vliegt steekt en prikt en bijt (teek) enz. Terwijl mijn 2 toekomstige appies bijna nooit vol zitten en geprikt worden. En die zijn nog geen appies? Zal toch in mijn ogen niet alleen de kleur zijn maar ook iets in het bloed dan?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:51

fransje23 schreef:
Starbreeze schreef:

Een vlieg is geen daas :+

Oja hij werkt tegen bloedzuigende insecten idd :)

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:27

koetje28 schreef:
als je paard eczeem heeft (je schrijft extreem gevoelig mugjes) dan zou je m miss voor hele hete dagen wel kunnen gebruiken omdat hij luchtiger is (grotere mazen) dan de rsih maar als vervanger zal ik je hem 100% afraden want de mazen zijn zogezegd te groot dus tegen knutten doet hij niks.

wel toevallig dat het hier voor onze eczemer prima werkt. :+
Die vos staat al jaren onder de bucas, gaat prima.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:51

samirah schreef:
koetje28 schreef:

wel toevallig dat het hier voor onze eczemer prima werkt. :+
Die vos staat al jaren onder de bucas, gaat prima.

je zegt jaren maar deze deken bestaat pas sinds mid 2013....

maar zijn de jouwe "extreem" gevoelig??
ik bedoel dit niet banketstaaf hoor maar ik heb ernstige eczemer en die hoef ik echt niet langer dan 8 uur (overdag zeg maar en echt alleen bij hitte en veel zon) onder deze deken te zetten want dan gaat ze kapot (letterlijk) van de jeuk :(

edit type foutje

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:55

Dit is toch wetenschappelijk onderbouwd? Er was trouwens ook een topic van mensen die hun paard zebra hadden geschilderd en het leek echt te werken +:)+