Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ohjajoh6 schreef:Dan hoef jij je echt niet te schamen hoor Karin92, want het zijn juist de oude zadels die kwalitatief veel en veel beter zijn. Ik heb dan wel een nieuw zadel laten aanmeten voor mijn paard toen zijn 6 jaar was en zelfs nu, weer 6 jaar later, blijkt paard toch ook nog zoveel groter en massiever te zijn geworden dat je toch ook steeds weer moet laten wijzigen/bijhouden, dus ik denk dat het echt om het even is en je beter een goed passende 2e hands kunt hebben, dan een slechte veel te dure nieuwe...
. Meestal passen we onderling een beetje welk merk of type goed ligt, en dan koop ik die tweedehands en laat ik hem aanpassen.kamsel schreef:Natuurlijk heeft ieder paard recht op een goed passend zadel. Maar wat een onzin dat dat een nieuwe moet zijn.
Als er geen passende tweedehands is, dan kom je alsnog bij een nieuwe uit, maar waarom zou je daar nou mee beginnen?
Mijn vertrouwen in die zadelmaker zou direct tot onder een nulpunt zijn gedaald.
Een goed merk tweedehands zadel zou ik zeggen. Een keertje op-en bijvullen zijn echt de kosten niet. Als je verdere aanpassingen moet doen dan past ie dus niet.
. Boomloos zadel is ook altijd makkelijk om mee te beginnen. miezelke schreef:kamsel schreef:Natuurlijk heeft ieder paard recht op een goed passend zadel. Maar wat een onzin dat dat een nieuwe moet zijn.
Als er geen passende tweedehands is, dan kom je alsnog bij een nieuwe uit, maar waarom zou je daar nou mee beginnen?
Mijn vertrouwen in die zadelmaker zou direct tot onder een nulpunt zijn gedaald.
Een goed merk tweedehands zadel zou ik zeggen. Een keertje op-en bijvullen zijn echt de kosten niet. Als je verdere aanpassingen moet doen dan past ie dus niet.
Als je een goede nieuwe vindt die van goede kwaliteit is en goed past, en die minder kost dan een 2dehands, waarom zou je dan geen nieuwe mogen kopen?
De zadelpasser die ik wil (o.w.v. het feit dat ze heel bekend is voor het perfect aanpassen van een zadel), verkoopt geen 2dehands zadels. Dus tja...
miezelke schreef:kamsel schreef:Natuurlijk heeft ieder paard recht op een goed passend zadel. Maar wat een onzin dat dat een nieuwe moet zijn.
Als je een goede nieuwe vindt die van goede kwaliteit is en goed past, en die minder kost dan een 2dehands, waarom zou je dan geen nieuwe mogen kopen?
De zadelpasser die ik wil (o.w.v. het feit dat ze heel bekend is voor het perfect aanpassen van een zadel), verkoopt geen 2dehands zadels. Dus tja...
.
)