Welke beenbescherming gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meiske1577

Welke beenbescherming gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 14:58

Vanwege de vele berichten die je tegenwoordig hoort over het gevaar van oververhitting van de pezen wil ik jullie vragen met welke beschermers jullie rijden. Ik rij zelf dressuurmatig.

Tot nu toe heb ik eigenlijk altijd met bandages gereden. Ik heb hier ook nooit problemen mee gehad.
Maar nu we weer warmer weer krijgen wil ik toch eens gaan kijken naar wat luchtigere bescherming.

Wat ik zoek in een beschermer:
Het hele been moet beschermt worden, ook de achterbenen. Liever dus iets meer dan alleen strijklappen.
De pasvorm moet goed zijn.
De ventilatie moet goed zijn.

Ik heb al een paar sets br pro-Max beschermers, die ik gebruik voor buitenritjes ( meestal stappen). Voor het echte werk vind ik toch niet ventilerend genoeg en komt er bij mijn paard redelijk makkelijk zand tussen.

Zelf kom ik uit in de crossbescherming, bv. de premier equine, maar ik vraag mij af dit geschikt is voor dressuurmatig gebruik.

De veredus piaffe beschermers, of de Harry's horse elite-r grand prix beschermers staan ook nog wel op mijn lijstje, maar ik vraag mij af hoe de pasvorm en ventilatie daarvan is.

Ik ben benieuwd welke beschermers jullie gebruiken en wat jullie ervaring met de verschillende soorten beschermers is?

Livivi

Re: Welke beenbescherming gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:00

Valt me op dat je graag wilt dat het been beschermd wordt, terwijl je eerst bandages gebruikte. Die geven juist nauwelijks bescherming.

Maar dat terzijde, crossbescherming kun je naar mijn mening prima gebruiken voor dressuurmatig gebruik. Ze ventileren vaak beter dan andere bescherming en beschermen ook goed.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:21

Dank je! Gebruik jij deze beschermers ook voor de achterbenen? Want het lijkt alsof daar een soort verhoging aan zit aan de binnenzijde, is dit hinderlijk?

Livivi schreef:
Maar dat terzijde, crossbescherming kun je naar mijn mening prima gebruiken voor dressuurmatig gebruik. Ze ventileren vaak beter dan andere bescherming en beschermen ook goed.

Welke beschermers gebruik jij, of kan jij aanraden?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-05-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd reclame is niet toegestaan

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:26

Ik heb ook de pe beschermers en vind ze fijn rij alle takken van de sport voor de hobby.. indd pezen blijven koeler wel vind ik de beschermers redelijk snel slijten ( dit paar weet niet of anderen het ook hebben)

@ nina rij je je schimmel weer zelf ? Is al weer hele poos bij mij uit de les verdwenen

Groetjes wendelien

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:56

Ik heb PE beschermers voor de cross en vind dit (tot nu toe) de enige cross beenbeschermers die ook geschikt zouden zijn voor dagelijks gebruik. En zelfs gister met dat warme weer (toevallig crosstraining) geen zweet onder de beschermers.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:17

Ik rijd met de Harry's Horse flextrainers.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:03

Goede verhalen over de premier Equine beschermers dus.

De Harry's horse flextrainers heb ik ook liggen, maar vind ik wat slap aanvoelen en ik vraag me af hoe warm deze beschermers zijn? Ik heb ze tot nu toe alleen gebruikt om te wandelen en op de veewagen voor een paard dat niet van hoge transportbeschermers houdt.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Harry's horse elite-r grand prix?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:10

Ik lees even mee, zelfde vraag. Heb zelf ook de Br pro-max. Ze hebben nu de br pro mesh, die zouden beter ventileren. Misschien is dat wat?

Ik ben ook benieuwd welke cross bescherming gebruikt word om dresuurmatig mee te trainen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:16

meiske1577 schreef:
Goede verhalen over de premier Equine beschermers dus.

De Harry's horse flextrainers heb ik ook liggen, maar vind ik wat slap aanvoelen en ik vraag me af hoe warm deze beschermers zijn? Ik heb ze tot nu toe alleen gebruikt om te wandelen en op de veewagen voor een paard dat niet van hoge transportbeschermers houdt.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Harry's horse elite-r grand prix?

Ja, maar dan met de duurdere variant van Veredus (piaffe revolution). Vreselijke dingen, slap, naar mijn menig, ze sluiten wel goed om het been, maar ik denk niet dat ze klappen goed opvangen. Ik betwijfel of de Elite-R van Harry's Horse beter zijn... Maar het zou kunnen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:39

Mijn paard loopt er altijd mee, en strijkt behoorlijk bij vlagen. Dat is dan wel te zien aan de beschermers, maar ja ze kosten maar 30 euro. Ik heb ook Dalmar eventers maar daar wil madam niet mee lopen.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:46

Ik heb de BR pro mesh en mijn vriend heeft de crossbeschermers van PE. Beide fijne beschermers, maar bij die van PE blijven de benen net wat koeler.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:51

ik heb de veredus piaffe revolutions in het Zwart en wit.
ik wil niets anders meer.
sluiten heel mooi om het been en in mijn inziens een goede bescherming.

als ik een enkele keer spring heb ik normale veredus om.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:52

ik gebruik helemaal geen beenbescherming.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:53

De premier equine beschermers lees ik alleen maar goede dingen over bij de crossers :j Als de benen na een cross droog en koel zijn, moet dat na een dressuurtraining ook wel zo zijn toch?

Br heeft inderdaad nu de pro mesh, ongeveer hetzelfde als de Trizone beschermers. Ooteman verkoopt die geloof ik, ze staan ook regelmatig op de bokt markt. Volgensmij hebben die een versie die rondom loopt maar dat weet ik niet 100% zeker. De normale zijn gewone peesbeschermers.

Ik ben er zelf ook erg mee bezig momenteel maar heb nog geen keus kunnen maken. Heb nu volledig leren van Eskadron (gewone peesjes vorm) en die bevallen wel heel erg goed. Maar voor jou is het nog lastiger omdat je rondom het been zoekt, ik denk dat de kans groot is dat je bij cross beschermers uit komt.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:59

Ik heb sinds kort BR ultimo beschermers en ben er zeer tevreden over. Hiervoor altijd met BR pro max gereden maar er kwamen steeds grotere gaten in t stofje om de beschermer heen (paard strijkt voorbenen wel is).
De ultimo vind ik goed ventilerend, doe w altijd zo gauw mogelijk na t rijden de beschermers af en ze zijn makkelijk schoon te maken!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:00

Het nadeel is, is dat in bijna alle beschermers neopreen zit en dat is juist het 'slechte'.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:44

De premier equine eventingboots zijn bij ons ook heel populair!

Ik gebruik ze zelf voor mijn dressuurpaarden en vindt ze erg prettig. Het voelt bij mij zo raar om beschermers te gebruiken om de benen te beshermen, maar dat je tegelijkertijd ook de weke delen kunt beschadigen.
Ik merk dat daarom ook veel mensen de PE beschermers aanschaffen.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:22

Ik heb de premier equine eventingboots even gegoogled, inderdaad veel postitieve dingen. Ik kwam ook nog de Dalmar Eventer tegen, lijkt mij ook een vergelijkbare optie?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:23

Sanniejtjuh schreef:
Ik heb de premier equine eventingboots even gegoogled, inderdaad veel postitieve dingen. Ik kwam ook nog de Dalmar Eventer tegen, lijkt mij ook een vergelijkbare optie?

Mijn paard was niet blij met dalmar's veel harder en gaven drukplekken (dit hoor/lees je meer)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:26

Ik heb de ventilerende peesbeschermers van Pessoa. In de link de look a like versie (is ook een goedkopere variant)
http://www.piafferuitersport.nl/beenbes ... rotech-air

Het zijn rubberen beenbeschermers met gaten erin. Ze zorgen voor goede bescherming, hebben een super pasvorm én het belangrijkst van al, het zijn ademende beschermers. Ik rij niet meer met andere. Ik heb deze nu al 5 jaar en zien er nieuw uit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:09

Bovenstaande heeft Harry's Horse nu ook, zag ik bij de EJ!

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:27

Ik heb ook PE maar merk bij mij dat de benen na een dressuurtraining toch echt wel nat en warm zijn. Jammer, want ik had ook alleen maar goede ervaringen gelezen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 17:53

De BR pro mesh heb ik alleen van een plaatje gezien, en lijken mij qua model hetzelfde als de Harry's Horse flextrainers. Ik heb ze dus niet in het echt gezien.

Het nadeel van de meeste beschermers vind ik inderdaad ook dat er toch vaak neopreen in zit, dit schijnt de pezen toch behoorlijk te verwarmen.

De Premier Equine staan tot nog toe nog wel bovenaan mijn lijstje, het is alleen wel even een investering.
Maar ik koop liever een goede set die wat duurder is, dan een goedkopere die ik vervolgens niet gebruik omdat ze toch niet bevallen.

De Veredus Piaffe lees ik vaker wisselende berichten over.

De rubberen met gaten is niet helemaal wat ik zoek, hoewel je qua ventilatie waarschijnlijk niet snel iets luchtigers zult vinden :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:57

Heb je al eens naar lederen peesbeschermers gekeken :)? En dan niet neopreen gevoerd, maar met leer gevoerd of met schaapsvel gevoerd.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:03

PE is een prima keuze :j , neopreen-vrij, beschermt genoeg maar is wel flexibel en zorgt dat de temperatuur niet te hoog oploopt. Gebruik ze met dressuur ook, bevalt goed!

Veredus gaat wel, maar blijft neopreen. Harry's Horse Elite-R is flut. Ventilatie laat zéér te wensen over, bovendien zijn het maar slappe dingen.