Goedkoop trainingshoofdstel, waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Goedkoop trainingshoofdstel, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:41

Hallo,

ik ben op zoek naar een trainingshoofdstel waar je het bit makkelijk vanaf kan halen (om een jong paard mee te beleren). Ik zoek dus zoiets als op de foto alleen dan zwart met zilveren gespen en t liefst niet meer dan 60 euro.
Ik heb al rondgekeken, maar nog geen gevonden die aan mijn eisen voldoet :n
Of eventueel dat type clips dat eraan zit? Heb ze hier in de buurt nergens kunnen vinden en op internet alleen bij een site die enorm veel verzendkosten vraagt...
Afbeelding

Ik hoor het graag als jullie mij kunnen helpen :)

Annelove16x

Re: Goedkoop trainingshoofdstel, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:49

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:51

Ja ik weet dat er weinig te vinden valt vandaar ook de vraag naar misschien de clipjes los :P
En besteed er liever niet teveel geld aan aangezien ik niet weet of t paard even voorzichtig met de spullen omgaat als ik :P (mijn vorige in ieder geval zeker niet..)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:52

misschien eens kijken op de europese Hooks? Die hebben ook wel eens hoofdstellen met zo'n klip en ook voor een niet al te gekke prijs.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:54

Voor t beleren van een jong paard zou ik persoonlijk niet kiezen voor zulke clips ivm meer klapperen.
Wil je toch makkelijk bitten kunnen wisselen is het dan niet handiger om een paar extra teugels aan een ander bit te zetten. En zorgen dat je bakstukken regelmatig losmaakt zodat dit soepel blijft gaan.

Andere oplossing wil je toch graag deze clips.
Kun je niet zelf clips aanschaffen en de bakstukken verstellen of eventueel kortere bakstukken eraan zetten. Dan heb je hetzelfde effect.
Kan ook bij de teugels.

Clips kun je zoeken bij een bouwmarkten of internet.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:58

_Natasja_ schreef:
Andere oplossing wil je toch graag deze clips.
Kun je niet zelf clips aanschaffen en de bakstukken verstellen of eventueel kortere bakstukken eraan zetten. Dan heb je hetzelfde effect.
Kan ook bij de teugels.

Clips kun je zoeken bij een bouwmarkten of internet.

Vandaar ook mijn vraag naar de losse clips...
En ik kan ze dus in bouwmarkten niet vinden en alleen op internet met enorm veel verzendkosten... Zou fijn zijn als alles goed gelezen wordt :)

En het makkelijk afhalen van het bit om ze makkelijker te laten wennen ipv in de mond en dan nog het hoofdstel over de oren moeten doen. En wil het liefst zo min mogelijk gedoe aan het hoofd dus dan zijn clips het makkelijkst.
Laatst bijgewerkt door Nikkivdnberg op 14-05-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:00

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:02

Floran schreef:
http://www.lj-leathers.be/lj/nl/product/Bakstukken

hier staan de bakstukken wel los te koop, ook mogelijk in zilverkleurige gespen. staan alleen geen prijzen bij.

Dat is al iets, als ik niks gevonden krijg zal ik hun een mailtje doen, dankje :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:02

Mischien dat butget hooftstel ze heeft ( is web shop) adres even via google zoeken en misschien even met hun mailen

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:05

snorkel1986 schreef:
Mischien dat butget hooftstel ze heeft ( is web shop) adres even via google zoeken en misschien even met hun mailen

zal ze even een mailtje doen, dankje! :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:17

Kreeg net een PB van iemand met wat ik zoek! :)
Wel een duitse webshop dus iets meer verzendkosten, maar dus alsnog voor minder dan 50 euro klaar en volgens haar prima hoofdstellen *\o/*
Ik ben dus voorzien :P

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:25

Ik heb een aantal maanden terug een hoofdstel besteld bij www.budgethoofdstel.nl.
Ik heb een hoofdstel besteld van 15 euro. Boven verwachting was het binnengekomen hoofdstel super mooi en het leer super soepel, ik ben eerder die stugge dingen gewend :)
Misschien staat er iets op voor je.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:26

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:27

Kermis schreef:
Ik heb een aantal maanden terug een hoofdstel besteld bij http://www.budgethoofdstel.nl.
Ik heb een hoofdstel besteld van 15 euro. Boven verwachting was het binnengekomen hoofdstel super mooi en het leer super soepel, ik ben eerder die stugge dingen gewend :)
Misschien staat er iets op voor je.

Ja heb net gekeken maar met clips hebben ze alleen iets in ijslandermaat helaas en dan alleen t bakstuk :P

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:30

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:32

Hun zijn betrouwbaar! Ik heb zelf geen ervaring met bestellen want ik haalde het daar in de winkel, maar van wat ik hoor hebben ze prima service.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:33

minouesmee schreef:
Hun zijn betrouwbaar! Ik heb zelf geen ervaring met bestellen want ik haalde het daar in de winkel, maar van wat ik hoor hebben ze prima service.

Hij is helaas uitverkocht :(

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:33

De clipjes kan je los kopen bij bijna iedere ruitersportzaak, zeker als ze ook wat doen met tuigen en zadels maken/repareren. Ik heb ze ook voor aan mijn teugels, een stuk makkelijker dan steeds te moeten pielen met er af en er op maken.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:35

donnar schreef:
De clipjes kan je los kopen bij bijna iedere ruitersportzaak, zeker als ze ook wat doen met tuigen en zadels maken/repareren. Ik heb ze ook voor aan mijn teugels, een stuk makkelijker dan steeds te moeten pielen met er af en er op maken.

Hier in de buurt nergens te vinden... En in ruiterwinkels die ik ken op internet ook niet... Dus als jij me kan zeggen waar heel graag :P

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:38

Gaatjes bijprikken en zelf haakjes aanmaken

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:39

_RMHorse_ schreef:
Gaatjes bijprikken en zelf haakjes aanmaken

Ik heb een rondgenaaid hoofdstel dus dan gaat niet en zoals ik al zei kan ik de haakjes die ik zoek niet vinden...

sorry maar wordt er een beetje moe van als mensen niet lezen wat er staat... %)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:41

Waar woon je? Bij mij in de buurt zit Fugers die hebben ze in ieder geval, volgens mij Country Mill in Nijkerk ook, maar dat weet ik niet zeker.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:42

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:43

Geen optie om 2 hoofdstellen te kopen een voor zonder bit en een met bit. Lijkt me voor een jong paard toch makkelijker. Voor het paard zal het toch nauwelijks uitmaken wat voor hoofdstel erom zit. Misschien uiteindelijk ook nog wel goedkoper. Is slopen van een hoofdstel ook niet meteen een ramp.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 15:43

[quote="donnar"]http://www.animoruitersport.nl/teugelclipsper-paar-p-539.html Tadaaa haha

Deze zijn ook het fijnst, die draaien niet. Daar moet je wel op letten, want anders is het lastig[/quote

Poeh die zijn wel duur.. moet sowieso nog een ander hoofdstel aanschaffen ook dan dus weet niet of ik veel goedkoper uit ben dan :P (op die site met de torenhoge verzendkosten waren ze maar 2-3 euro..)