Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

moet er nog even voor gaan sparen dus. Maar gewoon de manier waarop ze me 'bestempeld' zeg maar. Heb ervaring genoeg, ook met zadels en de verschillen erin, maar zij kan dan net doen als of ik dom ben ofzo...maar goed.Rena100 schreef:De eigenares heeft nogal een eigen mening met sommige dingen, en omdat het niet mijn paard is, vind ik het soms nogal lastig om ergens tegenin te gaan zeg maar.
Ik mag wel een zadel aanschaffen, als ik het zelf betaal en dat vind ik ook niet erg.
Rena100 schreef:Janine, ik zei in mijn vorige post ook dat ik absoluut geen probleem heb om iets voor het paard aan te schaffen. Beter gezegd, ik schaf eigenlijk alles aan behalve een zadel. Al het andere tuig en spul zijn van mezelf.
Een goed tweedehands zadel raak jij wel weer kwijt, bovendien is dat jouw 'probleem' dan toch?
Sunneva schreef:Wat ik graag zou willen toevoegen aan dit topic is de vraag of je met een dressuurzadel wel beter gaat zitten. Heb je wel eens op een dressuurzadel gereden TS, niet alleen gezeten maar ook echt gewerkt? Aangezien een dressuurzadel je in een positie zet kan het je ook makkelijk in een positie forceren. Als jij van je zelf nog niet stabiel genoeg zit ga je op een dressuurzadel dus geforceerd in de goede houding zitten waardoor je gewicht niet op de juiste manier verdeeld wordt. Gevolg hiervan kan zijn dat je niet genoeg druk op je beugels kan houden, je knieën niet los genoeg kan houden etc. Als ik jou was zou ik eerst met zitlessen of gewoon goed een veel oefenen je houding correct krijgen voor je jezelf gaat "opsluiten" tussen kniewrongen.
Sunneva schreef:Maar wel met de bepaalde houding die aangenomen moet worden, lange zweetbladen bijvoorbeeld. Verder vraagt de TS specifiek naar een zadel met een vastere zit, vaak komen daar dan toch kniewrongen bij kijken, anders zit je echt niet vaster.