Thorrowgood T8 dressuur zadel ,kraakt en piept onwijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stroller

Thorrowgood T8 dressuur zadel ,kraakt en piept onwijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:10

Beste Bokkers,

Ik heb sinds twee weken we nieuw zadel , een Thorrowgood t8 dressuur zadel , deels kunstof , deels leer.

Met proefrijden toen de zadelmaker er was kraakte hij niet , maar nu ik er zelf twee weken mee rijd kraakt en piept ie heel erg, ik stoor me er mateloos aan .

Nu heb ik het idee dat het komt doordat ik goedkope leren beugelriemen gekocht heb ,en gebruik onder m'n zweetblad.

Ik had eerst thorrowgoods erbij maar die waren te kort en heb ik dus geruild voor deze want op dat moment hadden ze die van Thorrowgood niet in deze lengte.

Zou het gekraak en gepiep hierdoor kunnen komen ? Want nu baal ik al onwijs van m'n zadel .als dit zo zou blijven ruil ik hem wel in ofzo

__Astrid

Re: Thorrowgood T8 dressuur zadel ,kraakt en piept onwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:15

Op kunststof zade gebruik je best kunststof beugelriemen, of van die soft leren (met zo nylon vanbinnen) anders gaat het idd onwijs piepen en kraken. :D

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:18

Op de plekken waar het piept/kraakt zou je wat talkpoeder kunnen strooien en dan goed afvegen, dat maakt het gladder.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:05

Dat heb ik ook ergens gelezen. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:13

Wat op mijn thorowgood van kunstof een no go is is mijn mountain horse laarzen schoonhouden met een petrie bootcare set. Gaat het gruwelijk van piepen.
Wat daar tegen helpt is een spray voor zaagmachines tegen piepen.
Daar zit niks in wat je laarzen aantast.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:34

Ik heb een aantal berichten verwijderd die per ongeluk in een verkeerd topic waren geplaatst.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:30

Ik heb ook n thorowgood, maar maak mijn laarzen aan de binnenkant niet meer schoon ivm het geluid.
En verder met kunstof beugel riemen idd onder het zweetblad en ik heb nergens last van.

Talk poeder werkt ook goed!

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:43

dan ga ik toch maar andere beugelriemen halen, en dan hoop ik dat dat de truc is,

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:45

Pin je er niet op vast.
Ik heb thorowgood riemen van kunstof en toch piept de zooi door mijn laarzen. :)

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:49

Oh echt ? Ik heb ook leren laarzen petries , alleen de eerste keren kraakte het helemaal niet want het kraakt nu zo erg dat me dit geluid echt wel was opgevallen , ik leen dinsdag even andere beugelriemen van iemand , wel leren maar dan dure leren , kijken of dat helpt .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:27

Binnenkant van je laarzen met rust laten in ieder geval of dat spul wat ik gebruik. Dat is bijenwas meen ik.

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:42

Binnen twee weken komt mijn Thorrowgood zadel aan, ben eens benieuwd of ik dan ook gepiep ga krijgen :)

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:49

Ik hoop het niet voor je, vanavond ga ik rijden met andere beugelriemen ,zal wel even laten weten of dat wat helpt

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:49

Want verder zit het zadel heerlijk zou zonde zijn als het gepiep en gekraak bleef

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:56

Ik heb ook een T8, maar dan veelzijdigheid/spring. Bij mij piept en kraakt het ook als ik m'n chaps aan heb (kunstleer), maar als ik zonder rijd, dan hoor ik niks.
Beugelriemen zitten bij mij bovenlangs en zijn ook van echt leer. Daar ligt het bij mij dus niet aan.

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:58

Ik rijd nu wel zonder chaps en met korte laarsjes, dus moest het daaraan liggen dan heb ik geluk en zal ik inderdaad gespaard blijven van het gepiep!

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 20:49

Nou ik heb andere echt leren beugelriemen gebruikt vanavond, dat hielp totaal niet . :( ik ben bang dat het dus door m'n laarzen komt . Heel irritant morgen eens met m'n chaps rijden kijken of da de truc is

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:14

Luister dan naar wat ik zeg.. Rolit siliconenvrij smeermiddel voor zaagmachines. Op je zadel sprayen als je zweetbladen kunstof zijn, en je beugelriemen plus binnenkant laarzen. Ben je echt van het gepiep af en kan echt geen kwaad. Mijn laarzen zijn al jaren oud en heb dat spul jaren geleden weken gebruikt. Nu weer ff maar zero gepiep meer. Laarzen zijn nog steeds perfect, dat spul is op basis van bijenwas.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 29-04-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:15

Waar koop ik dat dan ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:18

Ik krijg het van mijn vader die timmerman is. Maar Dirk stam ijzerhandel heeft soortgelijk spul. Is om wrijving op zaagmachines te voorkomen. Wellicht ff kijken in je omgeving voor dat soort zaken! :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:19

Moet siliconenvrij zijn en mijne is van Rolit. :-) Werkt top, vetten hoe dik ook werkt niet, olie ook niet!

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:27

Ook apart dat jullie er last van hebben. Het zadel heb ik sinds december en nog nooit gekraakt. Ik rij met leren riemen over het blad heen. Maar rij wel met chaps. Misschien maakt dat wat uit.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 05:07

Probeer dan ook gewoon eens talkpoeder, kost weinig, gewoon te halen bij de drogist en het werkt super.

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 11:21

Ik ga dit toch nog een keer omhoog gooien in de hoop dat er iemand met de gouden tip komt,want ik wordt er best gek van inmiddels dat de combi van mijn Petrie laarzen op mijn Thorrowgood zadel zoveel herrie maakt.

Echt het is gênant als ik rij, en ik heb het idee dat ipv minder het alleen maar erger lijkt te worden.

Iemand die dit probleem ook had ? Ik heb de siliconen spray tip geprobeerd dat werkt niet en vind ik met rijden ook erg irritant omdat je been helemaal gaat glijden er van

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:24

Als ik mijn benen niet goed stil houd, dan piept en kraakt het ook. Ik heb gewoon leren beugelriemen en leren laarzen.