Wie heeft ervaring met de Horseware vliegendekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Wie heeft ervaring met de Horseware vliegendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:04

Hallo,

Naar aanleiding van het topic:
[HAR] Vragen over de horseware duo liner

De horseware dekens zijn mij erg goed bevallen.

Nu wil ik ook een vliegendeken van dit merk proberen.

Alleen het gaat om een paard die veel speelt in de wei en zijn weide maatje heeft vorig jaar 3 dekens "verscheurd".
Zijn de horseware vliegendeken sterk?

Vallen ze heel groot?

Zie ook de foto's in het einde van het topic de horseware dekens vielen wat groot op het paard.
maar dit was wel nodig door zijn brede schouders.

Zijn er nog meer positieve punten?

groetjes
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 25-04-14 19:08, in het totaal 3 keer bewerkt

HindaFree

Re: Wie heeft ervaring emt de horseware vliegendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:05

Ik zelf heb nog geen enkele vliegen deken gezien die on verwoestbaar is (ook horseware niet)
IK zelf heb de amigo mio maar gebruiken op mijn werk ook de bug buster en nog een.
wel fijne dekens...

Linnie050

Re: Wie heeft ervaring met de Horseware vliegendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:10

Nee ik snap niet onverwoestbaar.
maar de horseware dekens zijn wel weer wat duurder.

Kunnen ze er tegen als een paard in zijn billen gebeten wordt?
Of zit er dan gelijk een gat in bv.
Dat de deken een beetje tegen een stootje kan zou fijn zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:16

Ik heb de Rambo gehad, is dat dan de bug buster? Geen ervaringen met weidegenootjes die eraan trekken, dus daar kan ik je niet mee helpen. Hij voelde wel iets steviger dan de Bucas Buzz Off bijvoorbeeld. Deken viel normaal, niet te groot oid. Zorgde helaas voor schuurplekken onderaan de hals en bewoog veel, dus verwachtte dat het niet lang zou duren voor het ergens anders ook voor schuurplekken zou zorgen, deken dus verkocht. Echter wel een bekend probleem met de horseware dekens en mijn paard, dus daar kan het ook aan liggen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:17

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 19:19

Belangrijk is wel dat de deken niet schuurt!
Het gaat wel om een kwpn'er maar wel een wat brede hals en schouders.
Veel dekens passen niet en schuren of krijg ze gewoon niet dicht om op het laatste gaatje.

De Horseware liners zijn goed bevallen van de winter.
Ik had maat 205/206 gekocht.
Die viel wat groot van achteren maar voor zat het goed dus twijfel nu 198 of 206.

Vallen de Vantagio wat ruim aan de voorkant?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:22

De sweet itch hoody had ik. Als de eerdere dekens niet schuren is de kans ook kleiner dat deze het wel doen natuurlijk ;) Ik denk dat het wat betreft de borstomvang weinig gaat schelen tussen die twee maten en je het vooral in de lengte naar achteren merkt.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:24

Ik vind van wel. mede door de loop splitten en verstelbare sluiting. Hebben hier ook vrij brede ruinen die deze dekens dragen en liggen super. ( Wij hebben echt alles van horseware (regen, winter, liner, zomer, aussie) op me werk wat we gebruiken alleen de vliegen dekens dus niet.)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:20

Oke dankjewel :)
Ik zal eens prijzen gaan vergelijken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:26

De Amigo Mio is heel fijn qua pasvorm en gebruik, maar gaat absoluut kapot door bijtplekken van andere paarden. Ik heb hem heel wat keren mogen herstellen. De Rambo sweet itch hoody vond ik ook erg fijn. Helaas heb ik die maar een paar maanden kunnen gebruiken ivm overlijden van mn pony, maar ik was er erg tevreden over :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 08:29

Ik heb online nu wat dekens bekeken.
maar de Amigo Mio is met een vaste hals of niet?

Ik wil geen vaste hals.
of zonder hals of 1 waarvan je de hals er zelf op kan klikken. Dat ik kan kijken of ik de hals er wel op wil doen ivm de pasvorm.
Als de deken niet tegen bijten kan zal de mio al afvallen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:32

Ik heb de Amigo Mio (die is idd met vaste hals). Kwa pasvorm is hij heel goed, viel hetzelfde als mijn Amigo regendeken, maar hij gaat wel heel snel kapot. Ik heb geen slopers en toch zitten er na 1 zomer hele gaten in én 1 ervan heeft het voor mekaar gekregen om een hele borst-gesp eraf te halen/trekken :+ Ik heb ook nog een Bucas die is al een stuk steviger, maar daar zit toch ookal een gat in...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:53

De meeste horseware vliegendekens zijn met vaste hals geloof ik. Maar daar is met deze dekens wel heel goed rekening mee gehouden. Hij is gevormd als een gewone deken en daar is dan een hals op gezet, hij zal dus ook niet zomaar strak trekken op de schoft, zoals je vaak ziet met andere vliegendekens. De hals van de Mio (en de meeste andere) zit maar voor de helft vast aan de deken, zoals je hier wel goed kunt zien:
http://boktimg.nl/sites/default/files/3 ... 2d3c44.JPG

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:00

De Horseware Buz Off heeft een losse hals. Is redelijk dun en zal bij trekken en bijten ook eerder stuk zijn.
De Sweet itsch hoody is veel steviger en dus ook wat dikker. Dat is een hele fijne deken die ook tegen die kleine mugjes goed werkt.

Beide dekens hebben een goed pasvorm en blijven mooi liggen.
Voordeel van de Sweet itch hoody is dat je er een regendeken-liner onder kunt doen, ideaal voor weer zoals vandaag!

Ik hoef niks anders meer dan Horsewaredekens.
Pasvorm is normaal, maar ik vind de singels wel aan de lange kant.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:14

Bij ons twee onder de rambo flyprotector, supersterk! Ik heb er ook de liner bij voor als t veel regent of felle zon. En losse hals. De vliegendeken valt ruim, de liner kan n maatje groter. Er zit n vfrontsluiting op dus fijn met grazen. Drie banden onder de buik dus met rollen geen probleem. Ze zijn beige dus vies valt niet op. Ik spuit ze gewoon soms ff schoon en spray er als r echt veel mugjes zijn gewoon wat hertshoornolie op, zo blijven de steekbeesten ver uit de buurt (benen en hals) Ik merk hier dat de paardjes normaal lievet geen deken opkrijgen, maar als ik met deze kom gaan ze klaar staan. Ze hebben dus wel id gaten dat ze hiermee n stuk rustiger staan te grazen :-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:01

Er is gewoon geen enkele vliegendeken die bijten, spelen ed ongeschonden uithoudt.
Ik heb zelf de Amigo Bug Rugs, en die zijn echt al een paar jaartjes oud, ze houden imo nog best veel uit. Had een jonge ruin erbij staan, die ook nog wel eens wat dekentjetrek probeerde, dat hielden ze nog best goed. Maar af en toe heb ik toch echt wel eens een kleine reparatie moeten doen. Dat was overigens niet eens echt vanwege het dekentjetrek. De dames wilden nog wel eens een singel eraf scheuren of een poot in de deken zetten tijdens het rollen. Maar deze jonge vent was dan ook nog niet heel extreem met trekken aan dekens. Was nl maar 1 ruin tegenover een aantal volwassen merries. De dames leerden hem dus wel mores als hij te ver ging }>

Heb er nu ook een Sweet itch hoody bij, en die is van stof wat dikker dan de Bug Rug. Alleen de ruin heb ik niet meer, dus hoe die zich onder dekentjetrek zou houden kan ik je in de praktijk niet zeggen. In theorie zou die imo meer uit moeten kunnen houden. Het is echt wel een stevig stofje waarvan die gemaakt zijn.

Kwa pasvorm, ja dat is voor elk paard verschillend. Mijn oude merrie, die de Sweet itch heeft, past hij super. En op haar liggen de Bug Rugs ook goed. Op mijn Quarter merrie hetzelfde. Die heb ik de SIH gepast en daar ligt hij ook mooi op. Maar mijn Paintmerrie, tafelmodel :D met brede schouders en dito hals ligt hij niet mooi. Te hoog op de manen en hij trekt om de schouders. Dat heeft me vorig jaar ook met de Bug Rug een heel stuk manen gekost. Voor haar heb ik nu een ander merk gekocht. deze is dat Die heeft een elastisch stuk naar de hals toe en hij is net even wat ruimer gesneden dan de HW's. Kwa stof viel hij me echt mee, die lijkt ook behoorlijk stevig.
Maar van zowel deze als de SIH kunnen de halsstukken er niet af. Bij die van Busse kan ik wel de hals oprollen en op de deken vastmaken. Maar of dat ideaal is???

Die Vantagio heb ik 2 exceemdekens van. Die hebben ze maar zelden opgehad, vind ze nl niet mooi liggen. Vallen klein en veel te weinig lengte aan de zijkant. En imo is die stof bij lange niet zo goed als die van de SIH. Een paar weken op en er zat al een gaatje in het halsstuk (en geen ruin meer die dekentjetrek deed).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:09

Luba vliegendeken is echt heel sterk, die met buikflap en zonder hals. Die is voor dat geld ook nog te proberen. De stof is heel stug en hard, nog veel sterker dan de Rambo flybuster. Maar de deken heeft een goede pasvorm, en schuurt niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:00

Ik zal al die namen eens googlen want het zegt mij allemaal niks en de prijzen vergelijken.

Ik had josie hier op het forum ook een pb gestuurd.
Zij verkoopt horseware dekens.

Met mijn wensen kan ik kiezen uit de:
Amigo Bug rug
Rambo Protector
Weet niet of het onderstaande een andere deken is of dat het hoort bij de Rambo Protector :
de flybuster

Hoop dekens te googlen :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:07

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:12

Dankjewel voor je link en het meedenken!
Er staat: vaste halsstuk

Ik wil een deken zonder vaste hals. Dekens met vaste hals vallen af.

Mijn "eisen"

Moet tegen een stootje kunnen.
Moet goed zitten voor een paard met brede schouders
Losse hals ivm wat brede hals wil de pasvorm dan zelf bekijken of de hals een optie is.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 27-04-14 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:16

Ik heb de Amigo Mio. Deken heeft inderdaad een vaste hals. Persoonlijk vind ik dat de deken ook niet groot valt. Heb nu een 175 op mijn Haflinger liggen. Een maat groter was beter geweest. De hals vind ik nu ook niet zo mooi zitten. Maar ik vind het wel sterkte dekens, die van mij gaat nu voor de 3e ? zomer mee :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:30

Hoe maken jullie de rambo vliegendeken sweetitch hoody deken vast?

Ik heb nu: halsstuk over de oren, vliegenmasker over de oren, halster erover. Maar vind het griezelig als er iets gebeurd en de deken bij de oren niet los kan. Hoe doen jullie dat?

De sweetitch valt bij mijn pony normaal uit zoals de andere horseware dekens. Maar ik hoor vaak dat de bug rug groot valt en net een jurk is.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 28-04-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:31

Dan schuurt ie wel Zonnetje81 ;)

suzanne533

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:32

Ik heb voor het tweede jaar de sweetich hoody op nog geen scheurtje te bekennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:33

Ik zou zeker de Rambo nemen! Veel stevigere stof dan Amigo. Mijn sloopgrage ruin heeft er ook 1 en die gaat niet stuk. Ik heb de protector