Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
incredible90 schreef:ik weet niks van westernzadels
wat bedoel je hier mee te zeggen, low-end? er is niks mis met die zadels hoor maar goed als jij liever 2000 - 3000 euro neer telt voor een zadel moet je het zelf weten

2a54z6e45r6r schreef:En ik wil een tweedehands Wade tree in een goeie kwaliteit. Dus weet echt niet waar beginnen met mijn pas- en zoektocht

2a54z6e45r6r schreef:Een boomloze is moeilijk omdat m'n paard weinig schoft heeft, korte rug en overbouwd. Dus die zadels drukken vooraan op de schouders.

Citaat:Zadel met boom op maat is voor één specifiek paard opgemeten op één specifiek moment. Dergelijke zadels kunnen later niet meer zo goed passen en/of zijn niet meer verkoopbaar achteraf.... Zadel met boom op maat kan je nadien eigenlijk niet meer verkopen of gebruiken op een ander paard.
Dat klopt. Maar ook dan kan je paard ernstig ziek worden en afvallen, sommige paarden hebben duidelijk een zomer- en winter 'voorkomen' en ook bij een drachtige merrie kan een pasgemaakt zadel niet meer goed passen.Citaat:Voor een jong startend paard is een zadel op maat volgens velen stom en kan je daar beter mee wachten tot het paard helemaal volgroeid is.
2a54z6e45r6r schreef:Ja die heb ik gecontacteerd maar die heeft geen Wade op voorraad en de zadels die ze 2dehands nemen die zijn ook fabrieksmodellen.