Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
claudia85 schreef:Wat vreemd dat die er niet inzittenHet is inderdaad nog gevaarlijk ook, lijkt me toch de taak van de manege om dit op orde te hebben ookal kosten ze niet veel, dit is toch niet iets wat je zelf hoort aan te schaffen
RoyceMack schreef:meest gangbaar is 12 cm.
Maar het is echt vrij moeilijk om die blokken erin te krijgen(echt kan goed dat je er een kwartier mee loopt te klooien..)
ik zou gewoon zelf beugels kopen en daar blokken in doen met stijgbeugel riemen en die gewoon wisselen met lessen.
Shylah schreef:Bedankt voor de tips allemaal!
Tja, het is voor mij ook voor het eerst dat ik op een manege rij waar geen blokjes in de beugels zitten. Geen enkel zadel heeft het, ik weet eigenlijk niet waarom... ze zullen wel kwijt raken of slijten...
Ik vind het ook erg onhandig, maar er zijn meer lessers die zelf blokjes meenemen.
Als ik ze van te voren een beetje buig en flexibel maak, dan gaan ze er misschien wel makkelijker in en uit. En 2 maten halen is wel een optie inderdaad, dan past er altijd 1 paar.
Zelf beugels kopen is wat onhandig omdat het wel eens voorkomt dat mijn paard van die dag nog een uur moet lopen.