Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CelestaT schreef:Hee mede bokkers!
Ik heb 4 anky technical bandages gekregen. Dit zijn fleece bandages.
Moeten hier wel of geen onderlappen onder?
Ik hoef geen reacties zoals: weet je wel wat je ermee moet doen. Of dingen dat ze slecht zijn. Ik wil gewoon antwoord op mijn vraag

)MissMiekjee schreef:het nut van bandages is het dun houden van de benen bij eventueel vocht of galvorming in de benen. Bij paarden die hard moeten werken, zakt er wel eens wat vocht naar de kogels of krijg je wat gallen op het pijpbeen, maar met bandages blijft het been wel dun. Verder hebben paarden denk ik wel het idee dat het iets ondersteunend werkt, omdat ze er wat meer van "durven" lopen dan zonder iets.
max66 schreef:MissMiekjee schreef:het nut van bandages is het dun houden van de benen bij eventueel vocht of galvorming in de benen. Bij paarden die hard moeten werken, zakt er wel eens wat vocht naar de kogels of krijg je wat gallen op het pijpbeen, maar met bandages blijft het been wel dun. Verder hebben paarden denk ik wel het idee dat het iets ondersteunend werkt, omdat ze er wat meer van "durven" lopen dan zonder iets.
Bedankt voor de uitleg. Nooit geweten dat bandages nut hadden. Mijn paard heeft nooit last gehad van zakkend vocht in de benen, maar misschien laat ik haar niet hard genoeg werken, haha!
Ik dacht altijd dat het alleen voor de "mooi" was...