Wat betaal jij gemiddeld voor een rondje zadelmaker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat betaal jij gemiddeld voor een rondje zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 09:19

Ik was de laatste keer afschuwelijk veel geld kwijt. := Rond de 150,-

Wat betalen jullie gemiddeld voor de zadelmaker? Dus als hij langs moet komen om je zadel even na te kijken en bvb bijvullen o.i.d ?

Ik denk dat ik opzoek ga naar een ander. :Y)

Shari_B

Re: Wat betaal jij gemiddeld voor een rondje zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:21

Ik laat er woensdag weer eentje bijkomen, die kost €85,- excl reiskosten voor het controleren en iets bijvullen, moeten er ook nog andere dingen worden gedaan wordt het duurder.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:22

Rond de 50, moeten er gekke dingen gebeuren max tot 100,-.

frisian_love

E30,=, dat is dan wel bij ons op stal, dus met veel tegelijk

Gini

De laatste keer 75 euro om twee zadels die ik had liggen even op te leggen en meteen te zeggen dat ze niet paste. Dat was het. Ik dacht dat die zelf nog zadels zou meebrengen om te passen of mij toch zeker een advies zou kunnen geven van naar wat voor soort zadel ik zou kunnen uitkijken. Maar nee hoor.
Dat deed echt even pijn toen ik in mijn portemonnee graaide. -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:23

Ik ga het je morgen weten te vertellen :D
Ze komt morgen voor de eerste keer langs.

Voordien reed ik met mijn paard naar een paardenwinkel in de buurt en omdat je zelf al met paard kwam, werd er 50 euro van het zadel dat je wilde kopen afgetrokken. Betaalde je dus geen consult en in de eerste 2 jaar in de garantie betaalde je enkel het materiaal (nieuwe boom of opvulling) en nooit consult.
Al was ik niet 100% tevreden van de zadelmaker daar. Daarom dus een nieuwe. Al was het wel lekker handig en goedkoop!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 09:24

frisian_love schreef:
E30,=, dat is dan wel bij ons op stal, dus met veel tegelijk

En dan moet ie nog de stal binnenlopen, of wat heb je dan precies?
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-03-14 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:29

Ik betaal vooral een berg voorrijkosten := maar daar kies ik zelf voor. Het opvullen opzich betaal ik 50 euro voor, meestal zijn we 45 minuten tot 1,5u bezig (voor rijden, stukje vullen, weer rijden, stukje vullen etc)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 09:30

Oke. Ik moet namelijk weer even een rondje zadelmaker (leuk, zo'n jong paard dat met het kwartier veranderd. :+ )
Maar vond mijn vorige zo afgrijselijk duur en kon me niet voorstellen dat het bij iedereen zo was.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:33

Sommige zadelmakers zijn ook heel coulant. Vorige keer moest mijn zadel na 4 maanden weer gedaan worden, dat vond de betreffende zadelmaker te snel. Zij heeft mij toen fikse korting gegeven.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:37

Ik heb vorige week een zadelmaker bij mijn paard gehad. Hij keek of het zadel paste op mijn 2 paardjes en helaas deed dat op geen van beide dus verder niets gebeurd. 50,-

Woensdag komt er aan andere zadelmaker om een zadel aan te meten, dat is 80,- zonder de reiskosten, die zijn voor mij iets van 33 euro ofzo ( te maken met aantal km ). Opvullen is hier 65,-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:39

Dan wordt ik echt vaak gematst, ik hoef vaak nauwelijks wat te betalen rond de 30 a 50 euro.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 09:44

Maar, een zadelmaker kan dus ook gewoon komen en zeggen: Past niet. En weer weg gaan? :+ Dan zit ik toch nog steeds met dat zadel... Moet ik dan weer een nieuwe afspraak maken? _O-

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:45

Ik betaalde 85,- met nakijken opvullen en verandering van beugelriemen zodat ik ze onderlangs kan dragen en voorrijd kosten

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:46

Als het bij mij niet aan te passen viel, krijg je wel andere opties. Meestal heeft hij wel een aantal zadels bij zich en anders maak je daar een nieuwe afspraak voor ter plekke om andere zadels te passen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:46

Ik betaal ongeveer E80 incl opvullen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:47

Giolli schreef:
Maar, een zadelmaker kan dus ook gewoon komen en zeggen: Past niet. En weer weg gaan? :+ Dan zit ik toch nog steeds met dat zadel... Moet ik dan weer een nieuwe afspraak maken? _O-

Nee hoor, hij neemt hem dan vaak mee, of je moet hem even brengen op de dag die hij aangeeft.
En daarna betaal je pas, naja tenminste bij mij.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:47

Dan bof ik echt enorm met de mijne. Laatst is ze langs geweest om mijn zadel te corrigeren (is wel door haar gemaakt), een zadel aan te passen en nog eentje alleen te kijken of het nog goed lag. Alles bij elkaar 75 euro. En dan moet ze nog een heel eind rijden ook.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:53

Giolli schreef:

Bij mij dus wel. En ik was ook nog helemaal nieuw in dat zadelmaker gebeuren, dus ik wist ook niet waarnaar vragen. Is echt een klucht geweest toen. Op het einde zei hij ook dat hij het niet goed kon beoordelen omdat ik niet kon rijden op het paard. En dat terwijl ik minstens twee keer vermeld had dat het over een jong paard ging dat nog niet zadelmak was.
Je kan wel bedenken dat die persoon nooit meer komt, heel gemakkelijk heel wat geld verdiend. Vergelijkbaar met een hoefsmid die enkel de hoeven komt uitkrabben en daar 30 euro voor vraagt.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:54

Ik betaal meestal zo'n € 60 incl. opvullen. Als ik binnen het half jaar terug kom betaal ik maar € 35.
Vorige keer was het na 4/5 maanden dat ik het idee had mijn zadel rechts verder in zakte. Ik heb toen gebeld en ik hoefde toen alleen de voorrijkosten te betalen.

Nu is mijn zadelmaakster ook masseur. Dus meestal komt ze masseren (2x per jaar) en wordt mijn zadel gelijk even gecheckt.

Vorige keer mocht ik zelfs een leren singel (€100) proberen omdat mijn eigen singel wat schuurplekjes gaf. Ze kwam hem zelfs brengen. Ik ben erg tevreden +:)+ +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:02

Ik ben tussen de 50 en 150 euro kwijt geweest toen ik nog dressuur reed. Afhankelijk van wat er moest gebeuren en waar hij/zij vandaan kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:05

Zadelcheck incl opvullen en aanpassen e100.

2 maanden iater is ze nogmaals langsgeweest omdat ie opeens wondjes had bij het zadel. Toen heeft ze niets gerekend.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:07

Ik had laatst Hulsebos erbij, ik heb geen hulsebos zadel, maar hij heeft wel mijn zadel bekeken en bijgevuld, ik heb toen gereden, en was 75 euro kwijt.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:10

De laatste keer dat er iets moest gebeuren (opvullen) was ik € 25,- kwijt, maar dat was wel een afspraak met meerdere mensen tegelijk op stal. En ja, geen voorrijkosten omdat er toen ook nieuwe zadels werden aangeschaft door een stalgenoot en meerdere mensen hun zadel lieten opvullen. :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:11

Ik betaal iets van 40 euro voorrijkosten en 50 euro voor opvullen, incl rijden, weer bijvullen, rijden, enz.
Ik ben ook wel eens 75 euro kwijt geweest voor het advies dat mijn zadel niet meer paste. Daar was ik minder blij mee.