Ik twijfel zo erg..!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Ik twijfel zo erg..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:39

Hee!
Ik heb een keer een bitloos hoofdstel van een vriendin geleend, ik vond deze super fijn, en ik wil er zelf ook graag eentje aanschaffen :)
Mijn zadel is wss niet goed (klappert toch wel tijdens het draven.. ) en ik heb al een tijd nagedacht over een barebackpad.
Nu ben ik een boomlooszadel en barebackpad in één tegengekomen, voor 130 euro!
Ik ben heel erg aan het twijfelen! Wat moet ik nu doen, het 2e hands zadel of toch eerst het hoofdstel?
Ik heb het hoofdstel harder 'nodig', ik kan nu eigenlijk niet rijden, alleen maar wanneer ik het hoofdstel van een vriendin kan lenen... Maar ik heb ook de kans dat het zadel dan weg is...
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo?

Alvast bedankt!
Sorry, als het hier verkeerd staat!

Nachtlampje

Re: Ik twijfel zo erg..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:41

Voor 130 euro een barebackpad/boomlooszadel in 1...? Ben wel héél benieuwd wat dat dan is.
Ik kan je, hoe rot het ook is, wel vertellen dat je voor 130 euro vaak niet een zadel hebt van goede kwaliteit.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:42

Nachtlampje schreef:
Voor 130 euro een barebackpad/boomlooszadel in 1...? Ben wel héél benieuwd wat dat dan is.
Ik kan je, hoe rot het ook is, wel vertellen dat je voor 130 euro vaak niet een zadel hebt van goede kwaliteit.

Dit is een 2e hands zadel :) Via bokt markt ;)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:43

Hoezo heb je het hoofdstel harder nodig? Misschien (als je echt zit te dubben) kan je gewoon een NECKROPE kopen of een halster met een touw als teugels... Of gewoon t bit van het hoofdstel afhalen :')

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:43

Zonder hoofdstel kan je niet rijden. Maar met een klapperend zadel ook niet ;-)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:44

Jennyxx schreef:
Zonder hoofdstel kan je niet rijden. Maar met een klapperend zadel ook niet ;-)

Nee klopt, ik rijd tegenwoordig zonder zadel, en met een touwhalster :) Ik rijd normaal ook niet zoveel hoor, niet dat jullie denken, dat ik nu niet meer kán rijden :) Ik had anders niet veel vaker gereden hoor!

Myssteria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:45

Stel dat je het zadel koopt, kun je daarna toch gewoon tijdelijk met halster rijden en af en toe het hoofstel van je vriendin lenen tot je een eigen kunt kopen?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:46

Myssteria schreef:
Stel dat je het zadel koopt, kun je daarna toch gewoon tijdelijk met halster rijden en af en toe het hoofstel van je vriendin lenen tot je een eigen kunt kopen?

Ja, dat is misschien wel een optie idd!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:47

Persoonlijk heb ik liever een passend zadel..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:48

Is wellicht persoonlijk maar een zadel dat niet lekker ligt vind ik hogere prioriteit hebben dan een nieuw hoofdstel :) een missend hoofdstel vind ik een luxeprobleem voor de ruiter, het betekend dat diegene even niet kan rijden, en niet passend zadel kan gewoon pijnlijk zijn voor een paard. De meest diervriendelijke optie vind ik daarom eerst het zadel vervangen, en even tijdelijk dus niet rijden, of met een geleend hoofdstel rijden.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 20:49

Telpeva schreef:
Is wellicht persoonlijk maar een zadel dat niet lekker ligt vind ik hogere prioriteit hebben dan een nieuw hoofdstel :) een missend hoofdstel vind ik een luxeprobleem voor de ruiter, het betekend dat diegene even niet kan rijden, en niet passend zadel kan gewoon pijnlijk zijn voor een paard. De meest diervriendelijke optie vind ik daarom eerst het zadel vervangen, en even tijdelijk dus niet rijden, of met een geleend hoofdstel rijden.

Ik rijd ook zonder zadel daarom, en dan alleen stap en een klein beetje draf ;)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:51

Ik vind een goedpassend zadel veel belangrijker dan een hoofdstel..

dolce_gucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:56

Ik zou zelf eerder voor het hoofdstel gaan... Zoals al is gezegd voor 130 euro een zadel en een barebackpad weet ik niet of de kwaliteit erg goed is. Maar aan de andere kant zonder zadel rijden is ook niet heel erg goed... Het is een moeilijke keuze :) haha

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:57

ik zou gaan voor een zadel, je kan ook gewoon bitloos rijden met t touwhalster of normaal halster

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:07

130 euro is te mooi om waar te zijn... Ik zeg dus: Niet doen
Spaar door en koop iets waarvan je zeker bent dat het goed is qua pasvorm (voor jou en je beest) en qua kwaliteit. Veel van die dingen lijken super alleen kun je na een paar jaar alweer op zoek naar iets anders omdat de gaten er in vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:38

Ik zou een zadel kopen. Een goed passend zadel is echt een must. Hoofdstel kan wel ff wachten :P

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:16

130 voor een (boomloos) zadel vind ik best wel weinig, betwijfel of dat wel goede kwaliteit is...
Je zegt dat het een boomlooszadel en barebackpad in 1 is, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is het niet gewoon een barebackpad met beugels?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 16:18

Eileen_ schreef:
130 voor een (boomloos) zadel vind ik best wel weinig, betwijfel of dat wel goede kwaliteit is...
Je zegt dat het een boomlooszadel en barebackpad in 1 is, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is het niet gewoon een barebackpad met beugels?

Nee het is een libra :)

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 16:22

Ik heb voorlopig van het zadel/barebackpad afgezien. Ik heb vandaag dit topic nog geopend, en dit heeft me extra aan het twijfelen gezet :o
[HAR] Barefoot zadel maatverdeling

ammixxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:59

Afbeelding
net neckrope ik beveel het echt aan is gewoon super voor jou en je pony en jullie vertrouwen in elkaar :)

Heyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:03

Ik vind het veel fijner om met hoofdstel te rijden. zo heb ik meer 'controle' over mijn paard. Ik heb ook uitgevonden dat mijn paard het fijner vind als ik contact met haar heb.

dolce_gucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:17

En wat heb je uiteindelijk gekozen?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:26

Libra zijn leuke zadeltjes, maar de druk verdeling is niet goed. Barefoot is daar naar mijn mening de beste in.

Een fatsoenlijk, degelijk barebackpad heb je al voor zo'n 100 (barefoot ride on pad ligt rond deze prijs nieuw) en de 200 euro.
Ik heb boven genoemd pad, rijd heerlijk.
Een barebackpad is beter dan zonder zadel voor de rug van je paard ;).

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 16:59

Ik wil graag een Barefoot Cheyenne denkik :) Dan wil ik een mooie tweedehandse :) Een leren, of een drytex dat maakt me niet uit :) Maar het liefst een bruine :) Maar ik moet hier natuurlijk nog heeel hard voor sparen! Ik wil ook graag een hoofdstel :) Een Fra pardoes vind ik heel fijn! Maar is het niet stom om 2 verschillende merken op je paardje te hebben? (dit klinkt heel stom Iknow... Maar ik vraag het toch maar).

Katje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:09

ik denk dat je beter eerst een passend zadel kunt kopen :)