[WN] Ervaring reining authority zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Ervaring reining authority zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:43

Hoi allemaal,

Ik overweeg om een nieuw zadel aan te schaffen. Op de horse expo heb ik een zadel van het merk reining authority continental saddlery gezien. Ik heb wat uitleg gevraagd en het lijken mij wel goede kwalitatieve zadels. Mijn paard is 9 jaar quarter horse en ik zou graag een zadel hebben voor hem dat helemaal past. Ik heb begrepen dat deze zadel een flexboom hebben? Dus meegeven en zoveel mogelijk vrijheid geven aan het paard en de druk goed verdelen. Omdat er hier ook een prijskaartje aan vast hing, vroeg ik mij af of er nog mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Voor alle duidelijkheid ik heb deze zadels nog niet uitgeprobeerd met mijn paard. Het is gewoon even kijken wat jullie ervaringen hiermee zijn :)

alvast bedankt

rina

Re: Ervaring reining authority zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:48

The reining authority is de oude Continental. Zij mogen alleen hier in Europa de naam Continental niet meer gebruiken omdat ze die jaren terug verkocht hebben aan 2 Duitse investeerders, die toen onder die naam zadels zijn gaan produceren. Die zijn een x aantal jaar geleden failliet gegaan en de naam is overgenomen door een ander bedrijf.
Vandaar dus dat de eigenaar van Continental nu in Amerika onder de naam the reining authority de zadels maakt.

Of alle zadels een flexboom hebben weet ik niet. Maar dacht dat er ook met een normale boom waren. Zou ik hem dan moeten vragen. Ik heb ze nl op FB :D De kwaliteit van deze zadels is in ieder geval goed. Zover ik van de foto's op FB kan zien is het allemaal handwerk.

Wat ik je wel kan vertellen is dat de vertegenwoordiger hier in Europa, Saddles punt de, het enigste punt is waar je die zadels kan kopen, nou niet mijn favo bedrijf is. Ik heb ooit contact met hun gehad over een passessie. Was toen in de markt voor tenminste 2 zadels. Van alles beloven maar nakomen ho maar, en de schuld dan ook nog bij mij leggen. Imo dus geen fijn of betrouwbaar bedrijf. Wilden ook alleen maar komen (en dan woon ik dus nog in Duitsland!!) als ik meer dan 4 a 5 mensen bij elkaar kon krijgen voor het kopen van zadels. Bij die koop ik dus zeker niet meer. En ik ben toen dan ook voor Triple Horn gegaan. Die worden gemaakt in Duitsland.

Heb even gezocht en gevonden dat er nu ook 1 in Belgie zit die ze aanbiedt _/-\o_ Worden ze ook weer een optie voor mij (moet nog 1 zadel).

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 21:54

rina schreef:
The reining authority is de oude Continental. Zij mogen alleen hier in Europa de naam Continental niet meer gebruiken omdat ze die jaren terug verkocht hebben aan 2 Duitse investeerders, die toen onder die naam zadels zijn gaan produceren. Die zijn een x aantal jaar geleden failliet gegaan en de naam is overgenomen door een ander bedrijf.
Vandaar dus dat de eigenaar van Continental nu in Amerika onder de naam the reining authority de zadels maakt.

Of alle zadels een flexboom hebben weet ik niet. Maar dacht dat er ook met een normale boom waren. Zou ik hem dan moeten vragen. Ik heb ze nl op FB :D De kwaliteit van deze zadels is in ieder geval goed. Zover ik van de foto's op FB kan zien is het allemaal handwerk.

Wat ik je wel kan vertellen is dat de vertegenwoordiger hier in Europa, Saddles punt de, het enigste punt is waar je die zadels kan kopen, nou niet mijn favo bedrijf is. Ik heb ooit contact met hun gehad over een passessie. Was toen in de markt voor tenminste 2 zadels. Van alles beloven maar nakomen ho maar, en de schuld dan ook nog bij mij leggen. Imo dus geen fijn of betrouwbaar bedrijf. Wilden ook alleen maar komen (en dan woon ik dus nog in Duitsland!!) als ik meer dan 4 a 5 mensen bij elkaar kon krijgen voor het kopen van zadels. Bij die koop ik dus zeker niet meer. En ik ben toen dan ook voor Triple Horn gegaan. Die worden gemaakt in Duitsland.

Heb even gezocht en gevonden dat er nu ook 1 in Belgie zit die ze aanbiedt _/-\o_ Worden ze ook weer een optie voor mij (moet nog 1 zadel).

Ok bedankt even voor de achtergrondinformatie. Wat jammer van hun reactie, echt slechte service... :n Ik zou ze inderdaad niet rechtstreeks vandaar kopen. Ik heb contact gehad met iemand waar ik al eerder materiaal van heb gekocht en zadelpasadvies heb gevraagd voor mijn huidig zadel. Ben zeer tevreden van hoe ze met haar klanten omgaat heb trouwens ook al eens les gehad van haar. Vandaar dat ik haar wel vertrouw in de keuze van haar zadels, ze wil ook echt kwaliteit aanbieden. Het zadel waarin ik interesse had had allesinds een flexboom :D

Was gewoon even nieuwsgierig naar de ervaring van mensen die er al mee gereden hebben of die zo'n zadel al hebben aangeschaft :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:05

Ik denk niet dat al veel mensen in Europa zon zadel hebben. Zoals ik al zei was Saddles de enigste die ze verkopen mocht (die hadden een paar jaar geleden het alleenrecht).

Wat het flex aangaat, zover ik het gezien heb op het filmpje op de site van TRA is het gelijk aan wat er in de Equiflex zadels verbouwd wordt. De bomen komen ook van Steele, en worden ook voor de Equiflex gebruikt. Die bomen zijn tegenwoordig weer goed. Er is een periode geweest dat die bomen niet zo geweldig waren. Veel te veel vraag naar Equiflex zadels ;) En toen hebben ze prototypes in zadels verbouwd. Die wilden nog wel eens krom trekken. Maar dat probleem is dus al uit de wereld.

Ik ken de Equiflex wel, daar heb ik er meer dan 1 van gehad. Fijne zadels. Hou er alleen rekening mee dat dat flex verbouwd in een zadel veel minder flex is dan zon boom alleen. Het leer werkt dat flex wel tegen.

Mag ik overigens van je de naam van die verkoper?? mag via PB, of is het dezelfde die ik gevonden had via google in Belgie??

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 06:50

rina schreef:
Ik denk niet dat al veel mensen in Europa zon zadel hebben. Zoals ik al zei was Saddles de enigste die ze verkopen mocht (die hadden een paar jaar geleden het alleenrecht).

Wat het flex aangaat, zover ik het gezien heb op het filmpje op de site van TRA is het gelijk aan wat er in de Equiflex zadels verbouwd wordt. De bomen komen ook van Steele, en worden ook voor de Equiflex gebruikt. Die bomen zijn tegenwoordig weer goed. Er is een periode geweest dat die bomen niet zo geweldig waren. Veel te veel vraag naar Equiflex zadels ;) En toen hebben ze prototypes in zadels verbouwd. Die wilden nog wel eens krom trekken. Maar dat probleem is dus al uit de wereld.

Ik ken de Equiflex wel, daar heb ik er meer dan 1 van gehad. Fijne zadels. Hou er alleen rekening mee dat dat flex verbouwd in een zadel veel minder flex is dan zon boom alleen. Het leer werkt dat flex wel tegen.

Mag ik overigens van je de naam van die verkoper?? mag via PB, of is het dezelfde die ik gevonden had via google in Belgie??

Ik zal je even een PB sturen

Ziggy05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:18

Ook ik volg deze topic met interesse. Heb op de FHE kennis gemaakt met de zadels. Ik was van plan om een bob's te kopen, maar vind de reining authority ook zeer interessant (en vooral mooi...). Waardoor ik nu aan het twijfelen ben.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:19

vitadolce schreef:
Ook ik volg deze topic met interesse. Heb op de FHE kennis gemaakt met de zadels. Ik was van plan om een bob's te kopen, maar vind de reining authority ook zeer interessant (en vooral mooi...). Waardoor ik nu aan het twijfelen ben.

Ja ik vond de zadels ook heel erg mooi :) er zijn 5 verschillende kleuren en bij bepaalde modellen zit er al tooling in. Zoals bloemen en dergelijke :)

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:56

Ik heb er eentje in bestelling en hoop binnen een paar weken mijn ervaring te kunnen delen :-). De verdeler in België is overigens The Westernbarn. Ik heb een zadel testgereden en was er in elk geval heel tevreden van.

Ziggy05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:31

Quetzal, dan blijf ik de topic zeker volgen!
SmartBH, heb je de website al gezien? Er staan zeker zadels bij naar mijn goesting. Met bloemekes :=

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:32

Quetzal_Q schreef:
Ik heb er eentje in bestelling en hoop binnen een paar weken mijn ervaring te kunnen delen :-). De verdeler in België is overigens The Westernbarn. Ik heb een zadel testgereden en was er in elk geval heel tevreden van.

Hoe was jouw testritje met het zadel? :) hoe zit hij vooral ? :D ben zo nieuwsgierig ben alvast aan het sparen misschien binnen een maandje of een maandje of twee dat ik hem kan bestellen als ik definitief mijn besluit heb genomen

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:33

vitadolce schreef:
Quetzal, dan blijf ik de topic zeker volgen!
SmartBH, heb je de website al gezien? Er staan zeker zadels bij naar mijn goesting. Met bloemekes :=

Oh ja...ik heb hem gesloten begon te veel te kwijlen, haha :D :D :D

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:01

Paardlief liep er heerlijk ontspannen onder en ik heb gekozen voor een ladiespocket zit omdat ik dan een betere zit heb (ik heb een lastige rug). Ik heb mij volledig laten gaan bij mijn bestelling en heb zelf de tooling gedesignd dus ik ben heel benieuwd ;-). RA heeft beloofd om binnenkort een sneak peek te posten op hun FB pagina van mijn zadel ... Spannend ...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:37

O ik ben benieuwd Quetzal. Die foto's zal ik dan ook wel voorbij zien komen. Ze maken imo echt mooie zadels.

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:47

Rina: ze hebben net een sneak peek op hun FB gezet van een fender (met Phoenix erop) van mijn zadel :-)

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:00

@quetzal_Q: ben welbenieuwd hoe het zadel bevalt. Wat ik kan zien is de kwaliteit goed en ben nog aan het twijfelen of mijn volgende zadel van de hun of van tripple horn wordt. De sneak zag er goed uit.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 01:53

Quetzal_Q schreef:
Rina: ze hebben net een sneak peek op hun FB gezet van een fender (met Phoenix erop) van mijn zadel :-)

Geziennnnnnnn :D Mooooooooooi.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 19:19

Heel raar, mijn paard was enorm nerveus bij het opzadelen. Hij had de avond voordien bij de staleigenaar aan huis gestaan omdat dit makkelijk en haalbaar was om dan van mijn werk naar de stalling te komen.

Nadat de spanning wat was verdwenen en we weten welke maat juist was heb ik hem volledig opgezadeld. Omdat meneer zo opgefokt was wilde ik hem eerst eens laten lopen zodat hij zijn ei kwijt geraakte. De zadelpasser zei : "pas op want het kan zijn dat hij zal rollen". Ik keek haar eens vreemd aan en zei dat hij dit nooit deed.

Nog geen 2 min later was het al zover meneer zocht een plekje om te rollen in een piste die naar zijn normen helemaal niet goed was om in te rollen. Ik vond het vreemd. Blijkbaar zou het zijn omdat het zadel een lekker gevoel geeft om hun rug.

Het zadel zelf zat super en je hebt enorm veel meer contact met je paard. Ze wees me erop dat ik mijn bekken veel stiller moet houden omdat hij veel meer aanvoelt en ze had gelijk ook :) het enige dat in mijn hoofd bleek spoken was dat rollen. Ik kreeg er maar geen betekenis aan vast geknoopt. Hij liep zeer vlot en had geen last van iets tijdens het rijden. Heel anders dan als ik met mijn huidige 'leenzadel' rij. Hij was zeer gewillig om te lopen.

Wat denken jullie?

Btw dit is het zadel enkel in een lichter kleur:
http://www.reiningauthority.com/C87-Sed ... qscsfapp02

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:31

Bij deze dus mijn eerste ervaring met mijn RA zadel: geweldig! Bij mijn eerste ritje daarstraks: mijn merrie reageert sneller op mijn zit, zowel speed control als wendingen. Ik heb voor de fun ook een spin gevraagd, die ging ook vlotter en sneller dan anders.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:46

Jaaaaaa hij is er dus Quetzal??? Nou heb ik em al gezien op FB :D Maar doe eens een foto voor de bokkers :P

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:41

Ok, daar is ie dan: mijn nieuwe zadel van RA :-) Op de fenders staat een phoenix en op de skirts enkele veren

Het hele plaatje: Afbeelding

Afbeelding

Een verrassing die ze achterop gezet hebben
Afbeelding

Detail van de skirts
Afbeelding

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:54

Mooi zadel!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:59

Ja hij is echt mooi geworden, ze leveren echt mooi werk af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:57

Dat is idd een mooi zadel. De zitting lijkt erg breed...zit ie wel goed voor je ??

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:02

Hij zit perfect, ik heb een brede zitting nodig :-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:05

Hoe heb jij of zij eigenlijk maat genomen voor de rug van je paard??? Heb je een mal ingestuurd oid?