Allereerst, ik ben me bewust van het feit dat dit kei penny klinkt, dat dit een reltopic kan worden, en dat ik er zelf niet mee moet klooien, want er moet gewoon een zadelpasser bij. Helemaal waar, klopt volledig, en die komt ook asap.
Nu mijn probleempje: na een lange zoektocht heb ik eindelijk een zadel gevonden wat goed op mijn paard ligt. Goed, tot op zekere hoogte. Ik heb eenmalig een proefrit gemaakt met dit zadel, en hier zag ik dat de voorste kussens, de kussens achter het zweetblad en de schouder, de bespiering moeten compenseren die eigenlijk naast de schoft zou moeten zitten. Zelf zeg ik vaak grappend "dat ik een gatenkaas als paard heb" maar dit vormt dus wel degelijk een probleem

Omdat hij daar dus bespiering mist, wordt de ruimte in de kamer al snel te krap en drukt het dus een beetje op de schoft. Probleem! Verder ligt het zadel echt prima en het rijdt heerlijk. Ik dacht zelf dat een pad de ruimte bij de schoft op zou kunnen vullen totdat meneer daar was spieren heeft. Is dit een gek idee? Zo nee, kan ik dit voorleggen aan mijn zadelpasser? En hebben jullie nog eventuele tips/ ervaringen die mij verder op weg kunnen helpen?
Het zadel is een wintec 500(0)? Dressuur met een blauwe boom, misschien dat dat nog interessant is

alvast heel erg bedankt! Ook voor het lezen :p
het is wel eentje die je echt alleen bij der schoft legt met van die blauwe vulling.
zou ideaal zijn.