Verzenden zadel uit Amerika

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verzenden zadel uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:49

Hallo,

geen idee of het hier goed staat maar ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben rond aan het kijken voor de Wintec pro met contourbloc, nu is deze in Nederlands op zijn goedkoopste 700 euro. Ik heb het zadel op ebay gevonden voor 350 doller (2e hands, nieuw zeg maar), alleen weet deze man niet hoe die het zadel naar Nederland moet verzenden. Heeft iemand hier de tip voor mij? Zodat ik deze man makkelijk kan vertellen hoe hij dit kan verzenden naar Nederland, of zijn er bokkers in Amerika die het willen ontvangen en zo naar mij toe kunnen sturen. Dit zou mij een hoop geld schelen natuurlijk.

Ook heb ik andere ebay advertenties gezien en dan zou ik zo'n 700 dollar kwijt zijn voor het zadel, volgens mij is het verzenden hiernaartoe max. 130 dollar dus dan ben ik rond de 600 euro max kwijt voor het zadel. Scheeld toch weer 100 euro. Is dit het risico waard? Ik weet dat paypal je verzekerd. En hoe zit dit met de douane?

Groetjes

StableDoor

Re: Verzenden zadel uit Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:58

Ik heb geen verstand van het verzenden, maar toch wil ik even reageren: weet je wel of het zadel past? Je kan dan beter een zadel in Nederland kopen en er een zadelpasser naar laten kijken. Past het niet dan kan het zadel weer terug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:51

Het is een wintec zadel, woensdag komt de zadelmaker dus dit ga ik dan gelijk vragen natuurlijk :)
Ik heb een VZH wintec zadel er ook opliggen en deze ligt verder prima (ook volgende de zadelmaker) dus ik denk dat dit geen grote problemen moet opleveren.
En zoniet kan ik het zadel hier alsnog voor meer verkopen waarschijnlijk. Vind ik die paar honderd euro verschil best waard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:36

@Beloven : dat is vrij simel als je met USPS verstuurd (dat is de Amerikaanse post.nl) :D
Hij doet het in een doos en brengt het naar het postkantoor, daar wordt het gewogen en maken ze een internationaal verzenddokument. Dat klinkt heel wat, maar het is gewoon een formuliertje met de adressen van verzender en ontvanger, het gewicht en de inhoud. Dat gaat in een plastic zakje óp de doos. That's all :D

Die laatste zijn wel belangrijk want daarover moet je nl belasting betalen bij binnenkomst NL.
Het gewicht kun je weinig mee smokkelen, maar de benaming van de inhoud wel. Om voor de douane een juiste inschatting te kunnen maken welk bedrag ze er aan moeten hangen kun je het best iets lager opgeven (alle beetjes helpen :D ) verder is de kreet 2nd hand (2e hands) bepalen voor een lagere waarde en ook dat het geen leer is (dat wordt ook duurder ingeschat).

In NL wordt er door post.nl (die doen dit voor de douane tegenwoordig) een rekening gemaakt van aankoop+ verzendkosten= importbedrag + BTW + behandelingskosten = €kassa !!
Reken op 23 % van aankoop+verzending. Dat ben je ong aan import kwijt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:40

de 2ehands regel gaat al jaren niet meer op. nu geld alleen de waarde nog.
lagere waarde kan je op de doos/vermelden.
maar het nadeel is ; als de zending vermist raakt, dan krijg je ook minder uitgekeerd door de verzekering.
plus dat het verboden is in de VS om dat te doen, dus niet iedereen wil daaraan meewerken.
ik denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper uit bent.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:46

ALs er 2e hands op staat is het logisch dat de waarde ook lager is ;) je moet ht niet té gek maken, maar een beetje lukt best.
Bij vermissing heb je idd een probleem, maar ik heb nog nooit daarmee te maken gehad c.q. weet niet of ze idd zo simpel uitkeren.

Of TS goedkoper uit is kan ze makkelijk zelf uitrekenen ;)
Bij mij is het iig nog altijd het geval geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:37

Thanks voor de info, heb de man zelf een mailtje gestuurd dat USPS zit zelf gewoon doet. En anders heeft een nederlands bedrijf voor mij hem ook nog een mailtje gestuurd die zouden dit ook nog willen regelen.

Zadel kost me waarschijnlijk $350, dus als ik het verzenden zo rond de $150/200 kan houden ben ik alsnog 400 euro goedkoper uit dan hier in nederland, vind ik het best waard. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:20

$150 is nog duur, daar haal ik een zwaar westernzadel voor hier naar toe. Ik gok eerder op rond de 90$
Je kunt het best versturen als Priority Mail International (10 dagen). Sneller is duurder en heeft geen zin want het blijft hier toch bij de douane steken.
Citaat:
Priority Mail International®.
Max. length 60", max. length plus girth combined 108"
6 - 10 business days $86.00 online price $76.82
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 02-03-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:23

Nouja, dat heb ik dan ruim genomen en ook incl die toeslagen.

Hoe minder hoe beter natuurlijk maar als ik ruim reken dan kan het ook niet tegenzitten :)

Zadel zou ik voor april hier willen hebben dus ook al duurt het een maand zit ik nog goed, haha

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:26

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat

Je moet en invoerrechten en omzetbelasting betalen. Invoerrechten is afhankelijk van het soort goed, bel daarvoor met de douane. En je moet 21% btw betalen. Reken maar op een hoop kosten en veel tijd aangezien het heel lang bij de douane wordt vastgehouden ivm vee waar het mee in aanraking is gekomen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:29

Valt mee hoor, de normale doorlooptijd is 2 weken. Afhankelijk van de tijd. Kerst is veel drukker, logisch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:31

Dus nu zal het wel meevallen gok ik. Die extra kosten heb ik al meegrekent.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:41

Inderdaad,, ca. 2 weken, wij laten regelmatig ( op maat gemaakte) zadels uit Amerika komen en ze zijn er meestal binnen 2 weken, soms duurt het iets langer.
Verzenden liggen tussen de $100,- en $150, en daarna moet je over het totaalbedrag ( dus verzendkosten + aanschafprijs zadel) BTW (21%) en invoer ( 6%) betalen.
persoonlijk zou ik afraden om op deze manier een zadel te kopen. Je kan niet passen en de bomen kunnen per jaar verschillen. Als een VZH wintec past wil dat niets zeggen over het al dan niet passen van een westernzadel, ook een zadelmaker kan daar op afstand niks zinnigs over zeggen. Verkopen van een niet passend zadel is niet zo makkelijk en als je al je kosten bij elkaar gaat optellen ben je nauwelijks goedkoper uit, maar loop je wel een groot risico op niet passen en voor 600,- verkoop je het zadel hier niet 1,2,3. Voor dat soort bedragen koop je op het moment prima 2e hands leren zadels.
Ik zou het er niet op wagen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:49

Zoals hierboven gezegd over het totaalbedrag moet je dus nog 21% BTW en 6% invoerrechten betalen. Deze zie ik nergens in je berekening.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:29

@elcid: het gaat om een Wintec, die hebben een verwisselbare boom ;)
Als je dus al eerder een Wintec gehad hebt weet j precies hoe die passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:31

Elcid waar haal jij vandaag dat ik een westernzadel laat overkomen?

Het gaat hier om een wintec zadel dat ik over wil laten komen. Ik wil geen leren zadel en de zadelmaker komt woensdag langs met een wintec dresuur (zelfde model) dus dan heb ik zowiezo wat zekerheid van het passen.

$350 + $100 = $550 x 1.3 = 715 = 515 euro.

Bespaart mij alsnog paar honderd euro.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:35

Beloven schreef:

Het gaat hier om een wintec zadel dat ik over wil laten komen. Ik wil geen leren zadel en de zadelmaker komt woensdag langs met een wintec dresuur (zelfde model) dus dan heb ik zowiezo wat zekerheid van het passen.

$350 + $100 = $550 x 1.3 = 715 = 515 euro.

Bespaart mij alsnog paar honderd euro.

550 + 21% btw + 6% invoerkosten....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:44

$350+$100 = $450 = € 325 x 1,06 = € 344 x 1,21 = € 416 + misschien wat behandelingskosten 15 euro of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:44

Hoe kom ik op 550, haha. Ik bedoel indd 450, sorry :).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:32

Beloven schreef:

.

Nergens :o , beetje verkeerd gekeken :D Zadel en Amerika = westernzadel ( dacht ik, dus!)
Dan is het dus een heel ander verhaal, als je hetzelfde type zadel hier kan passen en de bomen verwisselbaar zijn is het de gok wel waard! Dan is het zadel ook vrij licht en een vrij klein pakket en dan vallen de verzendkosten ook weer mee en het eindkostenplaatje dus ook.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 02-03-14 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:35

Beloven schreef:
Hallo,

geen idee of het hier goed staat maar ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben rond aan het kijken voor de Wintec pro met contourbloc, nu is deze in Nederlands op zijn goedkoopste 700 euro. Ik heb het zadel op ebay gevonden voor 350 doller (2e hands, nieuw zeg maar), alleen weet deze man niet hoe die het zadel naar Nederland moet verzenden. Heeft iemand hier de tip voor mij? Zodat ik deze man makkelijk kan vertellen hoe hij dit kan verzenden naar Nederland, of zijn er bokkers in Amerika die het willen ontvangen en zo naar mij toe kunnen sturen. Dit zou mij een hoop geld schelen natuurlijk.

Ook heb ik andere ebay advertenties gezien en dan zou ik zo'n 700 dollar kwijt zijn voor het zadel, volgens mij is het verzenden hiernaartoe max. 130 dollar dus dan ben ik rond de 600 euro max kwijt voor het zadel. Scheeld toch weer 100 euro. Is dit het risico waard? Ik weet dat paypal je verzekerd. En hoe zit dit met de douane?

Groetjes

Hou er rekening mee dat de douane ook nog komt incasseren. Als de waarde 700 dollar is, plus de verzendkosten, dan tellen ze dit bij elkaar op, maken ze van het dollarteken een euroteken en berekenen ze daar de invoer over. Dus je gaat tenminste 140 euro betalen aan invoer. En ze houden hem net zo lang vast tot je betaald hebt.

En dit weet ik uit ervaring, helaas!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:18

@tallie: heb je de vorige posten wel gelezen ???
Overigens incasseert de douane vwb pakjes van USPS niets meer, dat is uitbesteed aan post.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:19

Hoi,

ik heb een bedrijf van 2 nederlandse mannen geinformeert. Daar gaat mij hun dienst + verzenden 108,77 kosten. Dan kost het zadel mij 350 dollar en dan moet ik de douane kosten + invoerkosten + overige kosten (15eu) aan de deur betalen :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:22

Dan heb je dus voor een deel dubbele verzendkosten, want dan wordt het eerst binnen de VS verstuurd.
Ondanks dat die service best te vertrouwen is, is het voor de verkoper écht niet moeilijk om direct naar Nederland te versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:24

Hij weet niet wat die in moet vullen en doet er erg moeilijk over, verzenden binnen de VS was incl de prijs van het zadel.

Ik vind 108 euro dan best te doen voor het verzenden, hun doen dan ook de betaling als het zadel aankomt daarzo voor mij. En regelen alles bij de douane :).