[WN] Kleding tijdens het rijden in de bak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kleding tijdens het rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:21

Hoi!
Sorry als het verkeerd staat! Ben nog niet zo bekend op dit deel van het forum.

Sinds enkele dagen ben ik van dressuur over gegaan op western. (Andere bijrijdster van mijn verzorgpony rijdt wel nog steeds dressuur geloof ik.)

Ik vind western rijden echt fantastisch, iets wat ik altijd deed toen ik nog 11/12 was. Maar nu, ik weet niet zo goed met wat voor kleding ik moet rijden! De afgelopen keren heb ik gewoon met mn normale rijbroek en rijlaarzen gereden, geen succes, zit niet heel fijn. :=

Kan iemand me iets verder op weg helpen met wat voor kleding ik het best rijden kan?
Het is niet de bedoeling om ook western te starten, het blijft bij het bakhobbelen en wat oefeningen. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-14 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Re: Kleding tijdens het rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:23

Ik reed toen ik nog geen westernlaarzen had met spijkerbroek en jodphurs (zonder chaps). Ik weet niet of dit een optie voor je is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:11

@Dominique : Dan is het maar net waar jij lekker in zit. Dat kan een spijkerbroek zijn met westernlaarzen of gewoon een jodhpurbroek met enkellaarsjes :D
Zolang je geen wedstrijden start heb je ook geen 'dress-code' :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:20

Gewoon spijkerbroek en persoonlijk vind ik western laarzen, wel het rij type, wel zo prettig.
En de rest wat je zelf prettig vind.

Ik rij graag met bodywarmer, maar dat is persoonlijk

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:25

Doe lekker wat je zelf fijn vindt. Rijbroek, jodhpurbroek, voor mijn part stap je in een witte legging op je paard! Als je geen wedstrijden rijdt is er geen regel van wat je aan moet. Zorg wel dat het veilig is. Laarzen of hoge schoenen die uit de beugels kunnen glijden als je valt, dat soort dingen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:31

Gewoon aantrekken waar je lekker in kunt rijden en veilige schoenen.
1 tip, zodra je afstapt leg altijd je hand op de knop van het zadel zodat je kleding niet kan blijven hangen....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:49

En je kunt gewoon in elke spijkerbroek rijden. Ik rijd met broeken van de Zeeman en H&M. Die kosten een tientje per stuk. Zijn ze versleten haal ik weer nieuwe. Ik rijd inmiddels met westernlaarzen,hiervoor reed ik gewoon met jophurs.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:27

cissy schreef:
1 tip, zodra je afstapt leg altijd je hand op de knop van het zadel zodat je kleding niet kan blijven hangen....

Das een goeie..mij gebeurde het kort geleden weer eens :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:50

Met mijn jonge wildeling hing ik met mijn bodyprotector aan de knop. Hahaha.... ik maak die clip los en sta netjes op de grond. Gelukkig! En de wildeling gaf geen krimp.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:43

Hier hing - dankzij boomloos- het zadel half op haar zij, bleef ook braaf staan :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:23

Leuk hè? Hier ook boomloos....ik zadel hem in de poldernopnieuw als de boel scheef is na een bok....maar goed. Laten we on topic gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:33

Na een bok ligt mijn zadel niet scheef hoor :D alleen als ik afstap met de jas rond de knop :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:35

Als jij in je rijbroekkie wilt rijden, moet jij lekker in je rijbroekkie rijden!

Ik rijd in de spijkerbroek die ik dan toevallig aan heb en trek mijn western laarzen er onder aan.
Maar toen ik dat allemaal nog niet had reed ik gewoon in een spijkerbroek en mijn dressuurlaarzen.

Tja :P
Met de knop nog nooit problemen gehad. Eén keer mijn winterjas die er half aan bleef hangen toen een paard steigerde ..

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:40

Ken t probleem. Ik weet niet of je met meer westernrijders contact hebt. Ik hoor vaker dat je met een spijkerbroek MOET rijden. En niet met een gewone rijbroek MAG rijden.
Ik hoorde op een wedstrijdde één tegen de ander zeggen dat ze wilde overstappen op western dat ze dan wel alle rijbroeken weg moest doen.
Ik rij zelf met een gewone rijbroek, met zitvlak zelfs. Zit heerlijk! En soms spijkerbroek, niet omdat t moet, maar omdat t zo uitkomt. Let wel op spijkerkopjes op je zakken van de spijkerbroek, die kunnen je zadel beschadigen. En rijlaarzen vind ik zelf niet lekker rijden. O ja en dan stop ik ook nog mn spijkerbroek IN mn laarzen, schijnt ook uit den boze te zijn. En ik rijd dan ook nog met een cap op en een dressuurbodywarmer.
Volgens mij hoor ik er qua kleding niet helemaal bij.....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:44

Nee hoor, dat is onzin.

Maar kan me best voorstellen dat je je een beetje ongemakkelijk voelt als je op een wedstrijd aan komt zetten in je rijbroekkie :P

Mn broek zit ook altijd in m'n laarzen .. hoort ook niet helemaal. Maar ik kan mijn skinny jeans niet over mijn rijlaarzen heen krijgen, helaas.
Cap is alleen maar goed ;) En een western ruiter draagt ook bodywarmers hoor.

Je moet gewoon dragen wat je zelf wilt. En het geen naam geven, heel simpel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:52

Ik ken iemand die heeft een gewone rijbroek aan onder de chaps, geen hond die het ziet :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:14

DubbelDun schreef:
Ik ken iemand die heeft een gewone rijbroek aan onder de chaps, geen hond die het ziet :D

Doe ik ook, is heel comfortabel. Geen plooien enz.
Als het heel warm is trek ik zelfs een endurance broek aan met korte chaps op en wandelschoenen :Y)
Bij heel koud weer een skinnyjeans van Zeeman met daaronder een thermobroek en winterlaarzen.
Bij normale temperaturen zie je mij met wrangler en boots :D Heb nu ook een jeans van Barefoot die héél comfortabel zit :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:45

Rieky Young rijdt altijd met haar laarzen over haar broek. Niks mis mee. En op show doe je gewoon chaps erover.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:20

Ik vind mijn laarzen over mijn broek eigenlijk fijner dan onder mijn broek.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:26

Ik heb 1 Cruel Girl spijkerbroek en die draag ik over m'n laarzen, maar ik rij ook vaak in skinnyjeans (net wat ik die dag aanheb) en dan zitten m'n laarzen gewoon over m'n broek.

TS, gewoon rijden waar jij je prettig in voelt en wat je lekker vind zitten! Je rijdt geen wedstrijden, dus hoef je je daar ook niet aan te houden :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:07

Trainen is ook geen modeshow, he !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:09

Alleen voor western dan zeker :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:30

cissy schreef:

_O-
Mijn bodywarmers missen al een aantal drukknoppen :')

Ik rij buiten ook vaak met een gewone rijbroek met leren zitvlak en korte chaps. Of een spijkerbroek. Beiden zitten lekker, maar voor lange ritten vind ik een rijbroek net wat comfortabeler qua plooien.
Een spijkerbroek houdt echter beter de kou en wind tegen. Dus ik kijk altijd even naar het weer :D
Verder wel westernboots. Maar in het begin reed ik gewoon met jodphurs.
Bovenkleding ben ik enorm fan van de bodywarmer, maar wel uitkijken met de knop :))
En een cap is voor mij gewoon een cap :))

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:36

Bij lange buitenritten en tochten draag ik altijd mijn endurance rijbroeken. Die zitten zaaaalig, zijn snel droog bij regen en lekker licht en luchtig. Wel met mijn boots erover, beetje debiel zicht, maar dat trek ik mij niet aan. Veel comfortabeler dan een jeans.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:54

Amanda schreef:
cissy schreef:

_O-
Mijn bodywarmers missen al een aantal drukknoppen :')

tja, je zult het maar niet doorhebben.... beetje zonde van die nieuwe jas :')
Ik heb al een keer aan het zadel gehangen (was tijdens mn 2e les ooit in western) en ik kon er ook niet meer terug op omdat ik al uit mn beugel was. Ze hebben me een voetje moeten geven om weer los te komen.
Ook al jaszak uitgescheurd gehad, soms wordt je wat laks :D